Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Moja Merry czyli Merida HFS 2000


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#1 roni77

roni77

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 271 postów

Napisano 08 luty 2009 - 00:27

Postanowiłem, że i ja pochwalę się moim sprzęciorem. A co :)

W posiadanie mego pomykacza wszedłem we wrześniu 2008 roku. Kupiłem na necie, w wyprzedażowej cenie.

Aktualna konfiguracja to:
Rozmiar ramy: 18"
Rama: Merida Matts HFS 2000-V - 1522g
Amortyzator/widelec: Manitou R7 Elite Absolute, 80 mm lockout - 1589g
Stery: FSA ZS-3 - 112g
Korby: Truvativ Firex 3.3 with GXP, 44 / 32 / 22 - 925g
Przerzutka przód: SRAM X.7 - 172g
Przerzutka tył: SRAM X.9 - 228g
Manetki: SRAM X.7 Trigger - 264g
Linki i pancerze: Shimano - 121g
Hamulce: Formula Oro K24
Tarcze: Shimano XT SM-RT79 160mm - 263g
Kaseta: SRAM PG-970, 11-34T - 317g
Łańcuch: SRAM PC-971 / Shimano HG73 x2 - 270g
Koło przód:
piasta: DT Swiss 370 CL |
obręcz: DT Swiss X450 CNC black |- 786g
szprychy, nyple: ? |
Koło tył:
piasta: DT Swiss 370 CL |
obręcz: DT Swiss X450 CNC black |- 1005g
szprychy, nyple: ? |
Zaciski kół: A2Z QR Cr-Mo red - 106g
Opony: Geax Mezcal Kevlar, 26"x1.90 /p. - 460g, t. - 480g/
Opaski na obręcz: ? - 27g
Dętki: Schwalbe 1.5/2.5 -390g
Pedały: Exustar E-PM25 - 276g
Kierownica: Ritchey WCS, 31.8mm/580mm - 145g
Rogi: Merida Superlite - 60g
Gripy: PRO XCR white- 60g
Mostek: Smica Lite Pro, 31.8mm/100mm - 110g
Podkładki po mostek: carbon - 6g
Siodełko: Selle Italia SLR XC Gel Flow - 180g
Sztyca: Ritchey WCS BB Black 31,6mm/400mm - 255g
Zacisk sztycy: Pro - 42g
Koszyk na bidon: X-mission carbon - 28g

Waga rowerka, to 10,2 kg.
W wersji szosowej 9,8 kg (bo nie ma hamulców na razie :P)

Pogrubiona czcionka to części wymienione ostatnio.

Zmiany od zakupu:
- v-ki na tarcze (Avid SD5R -> Avid Juicy 3),
- kiera (FSA XC180 OS -> Ritchey WCS),
- mostek (FSA OS 150XT -> Smica Lite Pro),
- siodło (Fizik Aliante Delta -> Selle Italia SLR XC Gel Flow),
- sztyca (FSA SL250 -> Ritchey WCS BB Black),
- zaciski piast (DT -> A2Z QR Cr-Mo red),
- pedały (Shimano M520 -> Exustar E-PM25),
- gripy (X-mission -> Accent Lite -> PRO XCR),
- podkładki pod mostek (alu -> carbon),
- opony (Maxxis Crossmark 2,1 -> Geax Mezcal 1,9 i Kenda Karma 2,0).
- tarcze na tarcze (Juicy 3 -> Formula Oro K24)
- zacisk sztycy (Merida Aero -> Pro)

I pewnie to nie koniec :)


Parę fotek:

Aktualna (prawie) na Geax'ach:
Dołączona grafika

Użytkownik roni77 edytował ten post 01 wrzesień 2011 - 17:37


#2 leoneo76

leoneo76

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 28 postów

Napisano 08 luty 2009 - 09:56

ładniutki rowerek jak dla mnie to brakuje mu tylko tarczówek!!!:)

#3 nevermind

nevermind

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1753 postów

Napisano 08 luty 2009 - 10:02

Bardzo przyjemna maszyna. Jak się sprawują opony?
Istnieje różnica między umysłami chorymi a głębokimi...
Galeria grupy Śląsk || Galeria grupy Śląsk cz.2 || Moje własne

#4 Dergu

Dergu

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 112 postów

Napisano 08 luty 2009 - 10:14

Ile dałeś za to cacko?

#5 yoppy

yoppy

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 126 postów

Napisano 08 luty 2009 - 11:48

Jak jeździ Ci sie na tej ramce?? Zamierzam też kupić sobie ale model 3000-D
Dołączona grafika

#6 Autsajder

Autsajder

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1189 postów

Napisano 08 luty 2009 - 11:53

Podoba mi się biały R7 ;]

To samo pytanie co Nevermind - Jak Ci się sprawują te opony?? ;]
Jakaś recenzja? ;)
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich. :rolleyes:

#7 Ivan_potulny

Ivan_potulny

    Stały Bywalec

  • Members
  • 981 postów

Napisano 08 luty 2009 - 11:57

Jak jeździ Ci sie na tej ramce?? Zamierzam też kupić sobie ale model 3000-D


Zajebiscie się jeździ ;)

No a co do rowerku no to lalunia :P chętnie zajumałbym Ci to siodełko :D hm ważyłeś ją osobiscie? Wydaje mi się że powinna ważyć jakieś 200 g mniej bo wazy tyle co moja tylko że ja mam ciężkie tarcze magury, twoja powinna być troche lżejsza. Fakt tarczówki też by sie jej przydały, piasty masz z mocowaniem na tarcze? Ogólnie świetna maszyna choć mogli ją bardziej oryginalnie pomalować bo nie przyglądając się dokładnie można ja pomylić z TFS 100

ps:chłopaki pytająo opony, mam te same gumy i tak jak są w dobrym stanie czyli sporo bieżnika to swietnie sobie radzą nawet w błocie, fakt faktem z oczyszczaniem sie mają problem, gorzej jest kiedy bierznik się zetrze a dzieje się to dość szybko, o ile na przodzie ubytek jest nie wielki to na tyle już po 3 k robi sie kiepsko takze na tyle ta oponka wytzryma góra 5k ja już się nad nową napędówką rozgladam bo z bierznikiem w tym stane lubi w błocie zamielać, opona dość ciężka 560 g ale ma zdumiewająco niskie opory toczenia, ogólnie szybka opona dająca rade w kazdych warunkach, choć najbardziej zabujcza jest na szutrówkach, i świetna jest w zakrętech, teraz niech się jeszcze roni wypowie, a tak wogóle to jest już jakaś recenzja tej opony na forum z tego co pamiętam

Użytkownik Ivan_potulny edytował ten post 08 luty 2009 - 12:03


#8 Scott

Scott

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1316 postów

Napisano 08 luty 2009 - 12:41

Spox, wypas i takie tam. Jak nie jeździsz w wymagającym terenie to daruj sobie tarcze, tylko kłopot byłby bo musiałbyś wymienić koła a i trochę lżej jest z v-kami. Zdejmij jeszcze tylko tą osłonkę z za kasety i będzie super

#9 roni77

roni77

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 271 postów

Napisano 08 luty 2009 - 15:29

Bardzo przyjemna maszyna. Jak się sprawują opony?

Mogę potwierdzić spostrzeżenia Ivana o tych oponkach. Bardzo niskie opory tocznia na asfalcie. Można jechać naprawdę szybko. W warunkach terenowych również świetnie daje sobie radę. Z moich obserwacji wynika, że jej żywioł to właśnie drogi typu szuter - rewelacyjne prowadzenie rowerka. Piasek, nawet dość sypki i głęboki też nie stanowi dla niej problemu. Gorzej jest z głębokim błotem. No, ale to musi być takie ekstremum (raz mi się zdarzyło). Typowa zabłocona trasa i opona daje bez problemu radę.
Rzeczywiście, brudzi się i ten brud się jej trzyma.
Co do zużycia bieżnika, mój jeszcze się trzyma, bo za dużo nie pojeździłem jeszcze na tych oponkach. Ale tak oceniając na oko to chyba będzie się szybko ścierał. Ot, taka budowa jego jest.

Ile dałeś za to cacko?

Dokładnie 2999zł :)

Jak jeździ Ci sie na tej ramce?? Zamierzam też kupić sobie ale model 3000-D

Rama jest świetna do jazdy. 100% zadowolenia. :D
Polecam!

Co do wagi, to rowerek nie był ważony w całości (brak odpowiedniej wagi).
Waga roweru jest na piechotę ustalona z sumowania ciężaru poszczególnych części (trochę ważonych przeze mnie, trochę wygrzebanych w necie, część danych od znajomego, który ma ten sam rower tylko 20").
Jak będzie okazja to na pewno zważę cały rower :)

Piasty mam oczywiście przystosowane pod tarcze (centerlock), więc nie muszę ich wymieniać jakbym chciał zamontować tarczówki. Ewentualnie obręcze można wymienić, ale to już niekoniecznie.

#10 edghaar

edghaar

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1822 postów

Napisano 08 luty 2009 - 15:36

a ja mam bardzo przyręczne pytanie - te gripy accenta są wygodne?
o połowe lżejsze i tańsze od wcs-a :D

#11 Gimli

Gimli

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 375 postów

Napisano 08 luty 2009 - 16:10

10,9 kg to świetna waga, musi się napewno szybko brykać.

Pozdro
We cannot get out".The end comes soon. We hear drums, drums in the deep. They are coming"

#12 Ivan_potulny

Ivan_potulny

    Stały Bywalec

  • Members
  • 981 postów

Napisano 08 luty 2009 - 16:47

NO cena rzeczywiscie świetna jak za rower tej klasy, lepszej okazji wymarzyć sobie nie można zwłascza ze sama rama i amortyzator są warte nie wiele mniej

#13 Peter105

Peter105

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1231 postów

Napisano 08 luty 2009 - 19:32

Świetna maszyna, gratuluję sprzętu ;) Sam jak już wiadomo jestem posiadaczem Meridy i jestem zagorzałym fanem tejże marki, dlatego tym bardziej mi się podoba ten rowerek ;) Masa własna to dla mnie wprost abstrakcja :eek:
Moja Merida Kalahari
Moja Merida Road - sprzedana -> Bestia
A ja mam korbę na kwadrat, v-brejki i jakoś nie narzekam :P

#14 roni77

roni77

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 271 postów

Napisano 08 luty 2009 - 23:50

a ja mam bardzo przyręczne pytanie - te gripy accenta są wygodne?
o połowe lżejsze i tańsze od wcs-a :D


Gripy zrobione są z takiej pianki utwardzanej. Są raczej twarde niż miękkie.
Ale chwyt jest wygodny i dobrze leży w dłoni.
Przejechałem ostatnio. pierwszy raz po założeniu, 72 km i nie odczułem żadnego dyskomfortu itp.
Za tę cenę (13 zł) i przy tej wadze - rewelacja :)

A tak po za tym, to dzięki za wszystkie pozytywne słowa o mojej Meridzie :)

#15 roni77

roni77

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 271 postów

Napisano 19 luty 2009 - 21:05

Powoli kończę skręcać do kupy rowerek.
Tarcze już zamontowałem, tylko zostało wyregulować. Jakoś nie mam jednak zapału do tego. Gdyby za oknem trochę mniej śniegu było, to motywacja byłaby większa ;)
Jak już wszystko skończę, to wrzucę jakieś foty.

#16 roni77

roni77

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 271 postów

Napisano 13 marzec 2009 - 17:54

Aktualny specyfikacja rowerka. Na szosę :)
W tym momencie założone opony typu slick IRC Smoothie 1,25. Do tego dętki Maxxis 1,00-1,25.
Nowy łańcuch - SRAM PC-971.
No i oczywiście doszły hamulce hydrauliczne Avid Juicy 3 plus tarcze Shimano XT SM-RT79 160mm. Tarcze nie Avida bo mam piasty pod centerlock.
Rower w takiej konfiguracji, czyli z oponami na szosę waży ok. 10,6 kg.

Zdjęcia (trochę słabe):

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik roni77 edytował ten post 14 marzec 2009 - 15:26


#17 rifle_pl

rifle_pl

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 451 postów

Napisano 13 marzec 2009 - 21:00

No no no :) Rowerek bardzo okazały i konkurencja się robi(Wagowa) :) Jeszcze kółka(pewnie swoje ważą) sztyca i korba(masz wersję rozbieralną czy z nitowanymi tarczami??) Swoją drogą waży zaskakująco mało jak na rower na 2 tarczówkach, stosunkowo ciężkich piastach XT i Tarczach XT :) Ile waży w "normalnej" konfiguracji terenowej ?? Daj proszę zdjęcie kierownicy od przodu i "bieżnika" opony ...


PS Na zdjęciach widzę pivoty w ramie - nie da się ich wykręcić ?

Użytkownik rifle_pl edytował ten post 13 marzec 2009 - 21:02


#18 roni77

roni77

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 271 postów

Napisano 13 marzec 2009 - 23:29

No no no :) Rowerek bardzo okazały i konkurencja się robi(Wagowa) :) Jeszcze kółka(pewnie swoje ważą) sztyca i korba(masz wersję rozbieralną czy z nitowanymi tarczami??) Swoją drogą waży zaskakująco mało jak na rower na 2 tarczówkach, stosunkowo ciężkich piastach XT i Tarczach XT :) Ile waży w "normalnej" konfiguracji terenowej ?? Daj proszę zdjęcie kierownicy od przodu i "bieżnika" opony ...


PS Na zdjęciach widzę pivoty w ramie - nie da się ich wykręcić ?

Kolejny etap odchudzania pociąga niestety dużo większe koszta. Właśnie kółka i korba. No i sztyca, chociaż ta mi się podoba bo ma fajne jarzemko, z dokładnym i bezproblemowym ustawieniem siodła.
Korba jest jak najbardziej rozbieralna.
Rowerek w wersji terenowej waży 11045gram.
Piasty to nie xt tylko DT Swiss 370. A jedna tarcza waży 131 gram :)
Ogólnie więc nie jest źle.

Zdjęcia wrzucę jutro.

PS.
Piwoty za cholerę nie dało rady odkręcić. A mocowałem się konkretnie.
W końcu dałem se siana :P

#19 rifle_pl

rifle_pl

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 451 postów

Napisano 14 marzec 2009 - 09:15

No tak, mój błąd, w MATTS HFS V-300D są koła na piastach XT :) Na twoim miejscu pomyślałbym o wymianie obręczy na jakieś "DISC ONLY" Lepszy wygląd i niższa waga(Mavic XC717, DT XR 4,2D)

#20 roni77

roni77

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 271 postów

Napisano 14 marzec 2009 - 15:29

Obręcze pewnie też pójdą do wymiany, ale nie teraz. Na razie mój budżet nie przewiduje nowych wydatków na rower ;)

Obiecane dla rifle_pl fotki kokpitu i bieżnika slicków IRC:

Dołączona grafika

Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych