Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Rock Shox Dart 2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#1 ELMER

ELMER

    Stały Bywalec

  • Members
  • 740 postów

Napisano 24 styczeń 2009 - 14:35

Ostatnio widuje coraz więcej zapytań odnośnie tego amorka, więc postanowiłem w końcu coś no nim napisać. Amorek wygląda tak
http://www.bikeforum...&pictureid=2530
Nie ma rewelacji ale o tragedii mówić nie mozna. Ot, porządnie wykonany amor z niskiej półki. Podstawowe dane :
Skok: 100 mm (choć są też wersje po 80 i 120mm)
Sprężyna: sprężyna stalowa
Golenie dolne: magnezowe
Korona: aluminium 6061T6
Rura sterowa: stal
Golenie górne: stal 4130
Waga: 2472 g
Kolor: czarny
Cena: 400-530 złotych
Amorek używałem przez jeden sezon wyłącznie z tarczą, ale dostępne są też wersje pod V-ki. Posiada prostą i skuteczną, hydrauliczną blokade skoku, regulacje napięcia wstępnego która jak dla mnie nic nie dała mimo że kręciłem od oporu do oporu, oraz dobrze działającą regulacje szybkości powrotu. To mój pierwszy amor a ja miałem wcześniej dłuugą przerwe w w obcowaniu z rowerami, więc na początku było miodzio. Problemy zaczęły się po jakimś czasie wraz ze wzrostem zapotrzebowania na km/h w górach oraz przy stromych, technicznych zjazdach. Tutaj amorek dobitnie wykazuje się swoją twardością, ja waże jakieś 70 kilo więc zbyt dużo masy na rozbujanie tego wypustu nie posiadam. Niestety, aby zmusić ten amor do pracy trzeba najechać na jakiś krawęznik, psa czy staruszke. Mniejsze przeszkody typu korzenie ciężko zauważa chętnie się od nich odbijając. Owszem, da się na nim jeździć po górach z prędkościami ponad 40km/h, ale nie było to ani łatwe, ani przyjemne. Do tego musze dodać, że amorek jest giętki, co można łatwo sprawdzić blokując przedni hamulec i bujając rowerem w przód i tył. Do skoków tez się nie nadaje, mimo że jego twardość mogłaby na torze zapewnić dobre przyśpieszenia i "wytłumiać" lądowania. Ale jak juz pisałem, jest wiotki a do tego zaślepki/nakrętki/korki czy jak to się poprawnie zwie na górze goleni są plastikowe! W wyniku tego istnieje realne ryzyko wystrzelenia bebechów z amora prosto w twarz. Słyszałem o takim wypadku od jednego gościa co miał Judy (jakby nie patrzeć poprzednik serii Dart) a skoczył z półtora metra (w końcu to amor XC). Czy zatem ten amor ma jakieś przeznaczenie w którym by się sprawdził? Uważam, że byłby dobry dla osób które jeżdzą spokojnie i niekoniecznie w górach. Tu docenią cichą (nawet przy włączonej blokadzie) i spokojną prace. Określiłbym ten amor jako "spacerowy". Wszelkie próby AM, FR ,DJ czy streetu szczerze odradzam jako skazane z góry na porażke. Amorek może być dobry dla młodych adeptów jazdy po górach, którzy szukają markowego amorka do spokojnego XC.
MINUSY :
- twardy
- wiotki (golenie zaledwie 28 mm średnicy)
- ciężki
- najbezpieczniej stosować z małą tarczą
PLUSY :
- tani
- prosty w budowie (a więc łatwy i tani w ewentualnych modyfikacjach)
- lepszy niż XCM a ponoć nawet XCR
- cicha praca (bez stuków itp)
- skuteczna blokada

Użytkownik ELMER edytował ten post 02 październik 2009 - 23:44

Życie jest krótkie. Uśmiechaj się póki masz zęby.BigRing2

#2 Ivan_potulny

Ivan_potulny

    Stały Bywalec

  • Members
  • 981 postów

Napisano 24 styczeń 2009 - 18:38

Czepiam się ale na zdjęciu jest Dart 3 :P

#3 Qlu

Qlu

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1007 postów

Napisano 24 styczeń 2009 - 19:36

blokada skoku jest tylko opcją
a co do twardości - ten amor po zakupie idzie do zalania - to go wyraźnie zmiękcza : ) i ja z pracy jestem zadowolony : ) a to że korki są plastykowe - nie wiem jakie to musi byc ciśnienie żeby wyrwało tak długi i co jak co mocny gwint : ) a i ten plastyk jest bardzo porządny : )


pzdr

#4 ELMER

ELMER

    Stały Bywalec

  • Members
  • 740 postów

Napisano 24 styczeń 2009 - 21:45

Ivan Potulny Nie zwróciłem uwagi. Wpisałem w Google "Dart 2" i szukałem na zdjęciach amora bez piwotów. I pomysleć, że Google taką nieprzyzwoitą kase zarabia...
Qlu "Wybebeszenie" Judy było wypadkiem na życzenie własne właściciela. Gość był fanem przyciągania ziemskiego i zapewne systematycznie pociskał amor na 170% jego możliwości więc kiedyś to musiało strzelić. Chciałem tylko ostrzec, że tak może się stać i żeby nikt nie chciał na tanim amorze XC ekstremy odstawiać, bo już ktos na tym forum chciał jeździć DJ z Dartem.
Życie jest krótkie. Uśmiechaj się póki masz zęby.BigRing2

#5 moretti

moretti

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1754 postów

Napisano 26 styczeń 2009 - 00:26

Mialem taki amor kiedys w niskobudzetowym rowerze i recenzja w 100% zgadza sie z tym co ja odczuwalem jezdzac na tym amortyzatorze. Jego prace uwazam za powiedzmy taka sobie delikatnie mowiac jako taka, mowa oczywiscie o jezdzie w terenie, a nie po alejkach.

Użytkownik moretti edytował ten post 27 styczeń 2009 - 01:02


#6 GraLo

GraLo

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 322 postów

Napisano 26 styczeń 2009 - 14:41

Ja jeździłem (od nowego sezony nowy amor) na rock shox judy C , czli starszy odpowiednik i również sie zgodze z recenzją. Przejechałem na nim dużo górskich wymagających szlaków i spisywał sie bardzo dobrze chociaż jego twardość była za twarda ;) to na korzeniach i kamieniach dawał rady. Ciekawy jaka będzie różnica miedzy starym a nowym:)
Dołączona grafika
Merida Matts SpeedVmax-68,42 km/h max dyst-180km
Najwyższe 3 górki: Turbacz 1310; Radziejowa 1262 plus 20 metrowa wieża ; Lubień 1225

#7 mokasyn

mokasyn

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 43 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 19:47

Ja tego amorka posiadam od pół roku. Wg mnie za taką cenę ciężko znaleźć coś lepszego. Mi nie przeszkadza nawet jego twardość ale to pewnie dlatego że moje 83 kg potrafi go ubić bez większych problemów. Co do jego trwałości ciężko mi cokolwiek powiedzieć (6 miesięcy to nie dużo), lecz po przejechaniu 2700 km nic niepokojącego nie zauważyłem. Pozdro.

#8 ELMER

ELMER

    Stały Bywalec

  • Members
  • 740 postów

Napisano 06 marzec 2009 - 23:05

Ja waże 67 kilo więc zbyt nie mam czym dobijać :) W tej klasie cenowej faktycznie ciężko o coś lepszego, ale przy mojej wadze i przy moich trasach amorek miewa problemy z połykaniem przeszkód.
Życie jest krótkie. Uśmiechaj się póki masz zęby.BigRing2

#9 moretti

moretti

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1754 postów

Napisano 07 marzec 2009 - 04:17

Amorek ma problemy z polykaniem, bo jak by nie patrzec ten amor w teren zabardzo sie nie nadaje , bez wzgledu na wage bikera. Dla mnie to kawalek klocka na sprezyce i tyle. Jezeli siadasz na rower i mowisz twardy amor i nie masz mozliwosci zmiany tego, to juz swiadczy o klasie amortyzatora, tak samo odwrotnie zamiekki i co???? W kazdym razie dart niejest taki zly ...

#10 slowik93

slowik93

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 129 postów

Napisano 15 marzec 2009 - 10:27

Mogę trochę powiedzieć na temat tego amora, bo mam Darta 3;)
Tak więc amor jest dosyć twardy przynajmniej w zimę, w lato nie testowałem, jest wykonany z dobrych materiałów. Denerwująca jest także mała sztywność amora, ważę tylko 66-7kg i jak amora ugnę do połowy to już zaczyna klocek szorować o tarczę. Teraz jak miałbym kupywać to coś na goleniach 32:D

#11 Ivan_potulny

Ivan_potulny

    Stały Bywalec

  • Members
  • 981 postów

Napisano 15 marzec 2009 - 10:43

Czyli jednak z tą sztywnością są problemy

#12 slowik93

slowik93

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 129 postów

Napisano 15 marzec 2009 - 11:02

Czyli jednak z tą sztywnością są problemy


No przy goleniach 28mm nie ma się co dziwić że są problemy;)
Niedługo będe może się zastanawiał nad wymianą na Torę.

#13 ELMER

ELMER

    Stały Bywalec

  • Members
  • 740 postów

Napisano 19 marzec 2009 - 19:48

Wystarczy zablokowac przedni hampel i pomachać szybko rowerem do tyłu i przodu. Rower chodzi jakieś 3 cm. Zrobiłem to samo z Pike i ani drgnął. Darta można : zepsuć/ rozwalić/ wymienić. Sam bym już dawno wymienił, ale gdy chciałem kupować to euro poszło cholernie do góry i była dobra okazja do wymiany waluty (w przyszłym sezonie będe już podziwiać jedyne słuszne, polskie góry) więc nadal gniote się z tym badziewem :(
Życie jest krótkie. Uśmiechaj się póki masz zęby.BigRing2

#14 arroyo

arroyo

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 332 postów

Napisano 21 marzec 2009 - 00:45

Użytkowałem dart2 przez 2000km, z czego prawdopodobnie 20-30% w terenie. Przy mojej wadze 75kg-80kg mogę stwierdzić, że amortyzator działa bardzo topornie i jest bardzo twardy. Po wspomnianym dystansie pojawiły się stuki, które w niczym nie przeszkadzają, prawdopodobnie wina jakieś podkładki/uszczelki. Praca amortyzatora nie przeszkadzała mi, dotychczas przyzwyczajony byłem do jazdy ze sztywnymi widelcami cro-mo, jednak te drugie mają przewagę w wadze (tzn. wolałbym sztywny widelec niż dart2). Plusem darta jest natomiast, że sprawia wrażenie pancernego a prostota konstrukcji nie przysparza problemów związanych z konserwacją.

#15 slowik93

slowik93

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 129 postów

Napisano 21 marzec 2009 - 09:46

arroyo zawsze jest możliwość zmiany sprężyny na bardziej miękka.
Przy mojej wadze 67kg Dart przy wsiadaniu normalnym ugina się 1,5cm czyli 15% Sagu. Zobaczymy jak będzie się sprawował w lato. Czyli mam miekką dosyć sprężyne wsadzoną.

Użytkownik slowik93 edytował ten post 21 marzec 2009 - 09:49


#16 arroyo

arroyo

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 332 postów

Napisano 21 marzec 2009 - 12:24

U mnie był prawidłowy sag, 2cm = 20%. Oczywiście można zmienić sprężynę oraz olej, ale fabrycznie ten amortyzator jest bardzo twardy.

#17 noob

noob

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 169 postów

Napisano 23 marzec 2009 - 20:20

Czytając Wasze wypowiedzi doszedłem do następującego wniosku:
"Po co kupować Darta 2 za 400- 530zł, który jest mało sztywny, twardy, ważacy 2470g? Odrazu zalewamy", ale i tak...
W tej klasie cenowej wolałbym wziąc XCM/XCT za 100-200zł ( nie kojaże dobrze cen więc ewentualnie poprawcie ), zalać i mamy amor już miękki,sztywniejszy i tak samo ciężki.

Tylko w przypadku XCM/XCT nasz portfel zostaje ciższy o te pare stów...

Ps
Jeżdże na zalanym XCT 2006 i narzekam tylko na to 2470g :mad: reszta jest miodzio :] Waże 77-80kg
"Przystępujemy do głosowania. Wszystkich za prosze o podniesienie ręki i naciśnięcie przycisku. Dziękuje.:D"

#18 ELMER

ELMER

    Stały Bywalec

  • Members
  • 740 postów

Napisano 29 marzec 2009 - 01:57

Noob, ciężko się z tobą nie zgodzić. Ja akurat Darta kupiłem wraz z rowerem i jestem ciekaw, czy da się go troche "rozmiękczyć". Orientuje się ktoś, jak to wygląda z twardością sprężyn? Tzn, jaki kolor sprzężyny do jakiej wagi?
Życie jest krótkie. Uśmiechaj się póki masz zęby.BigRing2

#19 slowik93

slowik93

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 129 postów

Napisano 29 marzec 2009 - 08:39

noob Dart 2 na Allegro chodzi po 300zł i jest lepiej wykonany niż SR;)
ELMER
<140 lbs (63 kg) Yellow
140-160 lbs (63 to 70 kg) Red (Standard)
160-180 lbs (70-80 kg) Blue
>180 lbs (80 kg) Black
To jest akurat wzięte od Tory, ale myśle że kolory będą takie same, ciekawe jaki mam w swoim:D
  • ELMER lubi to

#20 Miśq

Miśq

    Moderator

  • Members
  • 1523 postów

Napisano 29 marzec 2009 - 08:48

Patrząc po jakości działania to mam pewnie Black w Dart 3 :P
Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych