Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Jaki Bagażnik Na Dach ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 HeadReset

HeadReset

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 28 wrzesień 2006 - 00:09

Witam
Jestem świerzo po wypadku (w którym na szczęście nikomu nic się nie stało), w którym to mój ukochany Azor (Author A-Zone) wypiął się z uchwytu dachowego i spadł na jezdnię, przy prędkości około 80 km/h !!!
Chcę uniknąć za wszelką cenę tego typu sytuacji i kupić dwa DOBREJ KLASY, CERTYFIKOWANE uchwyty, mocowane na dachu. I tu rodzi się mój problem i zarazem pytanie i prośba do Was, drodzy forumowicze, o rady i doświadczenie związane z użytkowaniem powyższych. Mój większy rower (ten który spadł) waży 17,7 kg i ma dolną rurę o średnicy prawie 70 mm,dlatego potrzebuję solidnej konstrukcji, z odpowiednim chwytem. Mam dylemat: czy kupować tradycyjne uchwyty, ze "szczękami" czy wybrać inne rozwiązanie, a mianowicie uchwyt z mocowaniem za widelec i tylne koło.
Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenia z oboma rozwiązaniami i ma wyrobione zdanie na ich temat, a dodatkowo mógłby mi coś polecić - będę niezmiernie wdzięczny za odzew.
Pozdrawiam !!!

#2 spyder

spyder

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 92 postów

Napisano 02 październik 2006 - 16:40

Używam najprostszego czyli rynienka z wysięgnikiem pod ramę i jest o'k.
Zawodowcy używają jednak takie, gdzie ściąga się przednia koło i przykręca do bagażnika za widelec.
v - max - 82,4 km/h - las
day's max - 168 km - szosa w tym przełęcz Krowiarki

#3 svaneke

svaneke

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 468 postów

Napisano 13 marzec 2007 - 19:21

Używałem bardzo dobrego bagażnika rowerowego szwedzkiej f-my Thule. Bagażnik wiózł dwa rowery na Bornholm, Słowację, do Czech, do wielu polskich miejscowości. Ale nigdy nie braliśmy udziału w kraksie. To dopracowana konstrukcja. Moim zdaniem najbezpieczniejszy jest bagażnik usytuowany z tyłu samochodu, przy hamowaniu rower nigdy sie nie urwie. Mankamentem jest konieczność posiadania haka holowniczego, no i ryzyko, że ktoś walnie nam w tył samochodu

#4 Krzysiek.UK

Krzysiek.UK

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1187 postów

Napisano 03 kwiecień 2007 - 16:07

Mój wujek ma bagażnik nie na dach tylko mocowany na haku jest spoko bo nie przeszkadza podobno w prowadzeniu i można szybciej jechać ( to opinia wujka bo ja jeszcze nie mam prawka) ponadto opory powietrza niższe za czym idzie niższe spalanie a za czym idzie więcej kasy na powiedzmy ulepszenia roweru. tyle ze są trochę drogie ale myślę ze sie opłaca sprawdzić

pozdro.

#5 jark

jark

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 239 postów

Napisano 26 kwiecień 2007 - 08:29

Moim zdaniem najbezpieczniejszy jest bagażnik usytuowany z tyłu samochodu...


Dokładnie tak.

Ponadto przy pomocy wstecznych lusterek możesz kontrolować to co się dzieje z rowerem (przynajmniej częściowo) i w porę zareagować.

Jak dla mnie przewożenie rowerów na dachu autka to bardzo niebezpieczne rozwiązanie.
Nagłe, ostre hamowanie i już nie jesteś pewny czy tam na górze jest wszystko w porządku.
Nie potrzeba dużego wiatru wystarczy kilka Tir-ów jadących z przeciwnej strony by zamocowany tam rower został poluzowany w zaczepach lub poluzowane zostaną zaczepy bagażnika. Ponadto pojazd traci swoją stabilność i dłuższa jazda staje się naprawdę droga przez mękę. Rower na dachu to po prostu żagiel i to całkiem niezłej powierzchni.

Zdecydowanie jestem za bagażnikiem mocowanym z tyłu auta

#6 woocash

woocash

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 20 czerwiec 2007 - 11:20

Jak dla mnie przewożenie rowerów na dachu autka to bardzo niebezpieczne rozwiązanie.
Nagłe, ostre hamowanie i już nie jesteś pewny czy tam na górze jest wszystko w porządku.
Nie potrzeba dużego wiatru wystarczy kilka Tir-ów jadących z przeciwnej strony by zamocowany tam rower został poluzowany w zaczepach lub poluzowane zostaną zaczepy bagażnika. Ponadto pojazd traci swoją stabilność i dłuższa jazda staje się naprawdę droga przez mękę. Rower na dachu to po prostu żagiel i to całkiem niezłej powierzchni.

Zdecydowanie jestem za bagażnikiem mocowanym z tyłu auta


Nie do końca zgadzam się z tą opinią - przejechałem ponad 20kkm z rowerami na dachu po polskich drogach i zagranicznych autostradach i nigdy nie zdarzyło mi się, żeby rower się poluzował albo odpiął. Jeździłem w większości ze starymi rynienkami, z 4 rowerami na dachu i nawet większe prędkości ~160km/h nie stanowiły problemu ani dla rowerów ani dla samego bagażnika.

W zeszłym roku z konieczności przewiezienia 6 rowerów naraz użyłem po raz pierwszy bagażnika na tylną klapę - Thule ClipOn High i zdecydowanie polecam tego typu rozwiązania. Niestety jednak nie zawsze są one wystarczające, bo mieszczą zazwyczaj do 3 rowerów.

Podsumowując - problem zazwyczaj tkwi nie w niskiej jakości zaczepach, a raczej w niedbalstwie osób, które rowery monutja, niestety.

Pozdrawiam, Łukasz

#7 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 24 czerwiec 2007 - 10:29

Na początku sierpnia wyjeżdżam w austriackie Alpy i mam pewien problem z transportem roweru - znajomi z którymi się wybieram jadą z nartami przewożonymi w dachowej "trumience":
http://www.milecki.c...e/imgp4998a.jpg
(coś w tym rodzaju)
Moje pierwsze pytanie: czy obok takiego bagażnika zmieści się jeszcze jeden na rower?
I drugie pytanie: gdybym zdecydował się jednak na bagażnik z tyłu, czy przy takim umocowaniu rower wystaje jakoś znacząco na boki? Bo znajomy ma zwyczaj jeździć "po bandzie" i trochę się boję ;)
Obecnie rozważam zakup jednego z tych bagażników:
http://www.rower.com...roducts_id=8947
http://www.rower.com...roducts_id=8963

Byłbym wdzięczny za wszelkie opinie i porady :)

#8 d26

d26

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 15 lipiec 2007 - 22:09

Witam!
Czy na ktoś doświadczenie z przewozem rowerów w tzw boxie dachowym, co ew o tym myślicie, wyobrażam to sobe tylko na długie trasy ze względu na wymontowanie kół i chyba? pedałów
Pozdrawiam

#9 Iwonka-Opole

Iwonka-Opole

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 31 lipiec 2007 - 18:34

http://www.hossa.pl/...=1828&id_sub=57 używam tego bagażnika od pół roku i jestem bardzo zadowolona. Łapie rower za ramę i oba koła. Rowery trzymają się stabilnie. Jeżdże max 120km.h z tym bagażnikiem, nie zauważyłam też żeby samochód nosiło po drodze. Wszystko jest OK. Większych prędkości nie próbowałam (szkoda mi na paliwo) :)

#10 HARO_NYC

HARO_NYC

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1212 postów

Napisano 31 lipiec 2007 - 18:52

svaneke
Jestem za, niema chyba nic lepszego jak miec THULE .. Ta firma ma tyle bajerow , dodatkow co mozna dokupic w lecie miec na rower a w zimie narty czy deska.. maja listwy co redukuja wiatr .. jest naprawde warty co do grosza ..
<> THULE POLSKA <>

#11 kobrys

kobrys

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 81 postów

Napisano 05 sierpień 2007 - 14:19

ja wypinam oba koła z szosowki i bez probemu mieści się w bagażniku golfa II, ale oczywiscie jeżdże bez dodatkowego bagażu - jakby byl to sam nie wiem :/

#12 szir

szir

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1363 postów

Napisano 05 marzec 2008 - 01:52

Obecnie rozważam zakup jednego z tych bagażników:
http://www.rower.com....oducts_id=8947
http://www.rower.com....oducts_id=8963


Ja mam dokładnie taki bagażnik na dach, a i tego drugiego typu też miałem. Otóż ten dachowy jest generalnie w porządku, ma ten plus ,że ma zamki . Jeden zamyka bagażnik do bazy, a drugi zabezpiecza rower. Można się oddalić od auta. Trochę upierdliwe jet zamykanie, ryglowanie samego roweru tym zaciskiem. Jak za mocno ściągniesz i zatrzaśniesz to potem się naszarpiesz ile wlezie. Praktycznie jak raz już to ustawisz, to będzie tylko do tego roweru. Za tym bagażnikiem przemawia bardzo szybki montaż do bazy na samochodzie, normalnie kilkadziesiąt sekund i gotowe. Bez narzędzi. Jedna UWAGA ! Jak będziesz kupował ten uchwyt kup sobie zapasową zaślepkę ok 10 zł. Jak to Ci wypadnie, bagażnik straci całą sztywność i rower będzie się kiwał jak wahadło. Można oczywiście zawczasu zabezpieczyć te końcówki.

Drugi typ z tyłu auta też jest dobry, ale na kolarzówki. Niestety fikuśne ramy do tego moim zdaniem się nie nadają. Nie wiem jaki masz rower , ale może być tak , że jedno koło będzie wysoko w górze , albo za bardzo wystawać w jedną stronę. Rowery zasłonią tylne lampy i pogorszy się wasze bezpieczeństwo. Na takim bagażniku nie ma zabezpieczenia przed kradzieżą, rower jest jak na widelcu. A jak się oddalicie na rowerkach, to ktoś wam go ukradnie. Jak rower jest na haku, to nie ma dostępu do bagażnika w samochodzie, a pedały i kierownica mogą porysować lakier.

To wszystko znam z własnego doświadczenia.

#13 vm2301

vm2301

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 6 postów

Napisano 10 marzec 2008 - 12:52

Witam,

Będę kupować cos raczej na dach, mam relingi

Nurtuje mnie

- kwestia 100% wykorzystania ładowności sprzętu - 4 rowery
- jeden z rowerów to składak
- jesli uchwyty dachowe, to ma jakies praktyczne znaczenie, czy mocowanie jest do ramy, czy korby?

Pozdrawiam:)

#14 szir

szir

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1363 postów

Napisano 10 marzec 2008 - 18:31

Jeżeli chodzi o ładowność, to lepiej przestrzegać zaleceń. To nie są żarty. Rowery na dachu, plus opory powietrza i działające siły, szczególnie na zakrętach, mogą wygiąć bazę bagażnika, uszkodzić relingi lub urwać zaczepy. Jeśli macie skorodowane bagażniki, lub uchwyty to kupcie sobie nowe. Ja akurat mam taki typ bagażnika ,że ma dobrą odporność na obciążenie, ale mieszczą mi się tylko trzy uchwyty rowerowe. Jeśli chcesz mieć cztery to najpierw sprawdz czy się zmieszczą?

#15 tadeklodz

tadeklodz

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 74 postów

Napisano 10 marzec 2008 - 21:24

nie kupuj tylko bagażników z marketu. Mogą rowery spaść z dachu samochodu. Zwróć uwagę na uchwyty do mocowania ruru dolnej roweru /te zakręcane/. Ja kupiłem robione w Polsce które mi obdarły z lakieru ramę w miejscu mocowania i same skorodowały po kilku latach.Drugie kupiłem Thule i zero problemów.

#16 fazzy

fazzy

    Stały Bywalec

  • Members
  • 582 postów

Napisano 01 kwiecień 2008 - 22:11

Jest ktoś kto używa bagażnika na tylną klapę, ale bez haka?
Osobiście nie mam haka i nie zamierzam zakładać, a wsadzanie rowerów wysoko na dach SUV'a podejrzewam, że nie należy do rzeczy najłatwiejszych lub do przyjemności :)
Metamorfozy:
CUBE Anal-og :)

#17 zenek1717

zenek1717

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 08:41

Od dwóch lat mam dwa dachowe jeżdże dość często ,załadunei i rozladunek na Toyocie cobi nie jest zecza prostą dla mnie o mam 185 cm.UchwytY mam solidne ale też mam obawy czy te rowery jeszcze są na dachu mimo.że nie przekraczam 120 km. Założyłem już hak i rozglądam się za platformą.JAKA KUPIć.

#18 włatca_kuł

włatca_kuł

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 109 postów

Napisano 23 kwiecień 2008 - 15:07

Bez względu na typ bagażnika, zawsze spinam rowery dodatkowym pasem transportowym. Najlepiej gdy rowery spinamy przy pomocy haków obrotowych, wtedy siła rozłożona jest równomiernie na wszystkie rowery, gdy transportujemy kilka sztuk jednocześnie. Przy takim zabezpieczeniu, szybciej bagażnik wyrwie niż rowery. Do relingów bagażnika należy założyć uchwyty jarzmowe(najlepsze), do zapięcia pasów.
http://www.allegro.p...nsportowe_.html

#19 Phuong

Phuong

    Stały Bywalec

  • Members
  • 509 postów

Napisano 23 kwiecień 2008 - 15:14

POLECAM Thule - 3 rowerki na dach i zadnego problemu nie bylo od lat
te.502-269-691

#20 fazzy

fazzy

    Stały Bywalec

  • Members
  • 582 postów

Napisano 23 kwiecień 2008 - 15:57

POLECAM Thule - 3 rowerki na dach i zadnego problemu nie bylo od lat


Ja na razie zdejmuję przednie koła i wsadzam 2 rowery do środka. Nadal szukam opinii dotyczącej tego bagażnika na tylną klapę ale bez haka. Jakoś nie czuję się na siłach pakować rowery na dach wysokiego samochodu to raz, a po drugie obawiam się, że przy prędkości ponad 200 mogło by je zdmuchnąć :) hihihi :)
Metamorfozy:
CUBE Anal-og :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych