Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

SR Suntour XCR LO


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 03 wrzesień 2008 - 10:37

Skok: 100 mm (rzeczywisty raczej 90 mm ;) )
Amortyzacja: sprężyna
Tłumienie: olejowe
Blokada skoku: hydrauliczna
Rozmiar: 1 1/8 cala, sterówka ok. 25 cm
Materiał:
- golenie górne: stal cro-mo
- golenie dolne: magnez
- korona: alu
Średnica goleni górnych: 30 mm
Hamulce: v-ki + tarcze
Masa: katalogowa 2150 g, rzeczywista 2207 g
Cena: ok. 220-230 zł

Przebieg: ok. 1500 km, używany z v-kami

Dołączona grafika

Widocznym na pierwszy rzut oka plusem tego amorka jest jego wygląd. Czarne golenie górne można lubić lub nie (ja akurat lubię :) ), ale cały widelec wykonany jest estetycznie i wygląda naprawdę porządnie, co cieszy tym bardziej że reprezentuje raczej niższą półkę cenową ;)

Podczas samej jazdy wrażenia są - najogólniej mówiąc - OK :) Łatwo się domyślić że praca nie zachwyca (zwłaszcza jeśli ma się porównanie do droższych widelców), ale też nie sprawia zawodu. Sprężyna chodzi kulturalnie, większe i średnie przeszkody wybiera dobrze, na mniejsze niestety nie starcza mu czułości... Mimo to nawet na słynnej kostce brukowej system tłumienia daje o sobie znać i choć odrobinę odciąża ręce. Nominalny skok to 100 mm, choć w moich pomiarach wychodzi raczej 90 mm do dobicia ;) Sztywność stoi na zadowalającym poziomie - ani zachwyca, ani przeraża, choć przy agresywniejszej jeździe w terenie wyraźnie czuć że mimo 30-mm goleni trochę tej sztywności brakuje. Mimo to działanie amorka oceniam naprawdę przyzwoicie :)

Możliwości regulacji pracy są dwie - regulacja napięcia wstępnego sprężyny oraz blokada hydrauliczna na goleni. Pokrętło napięcia wstępnego pozwala ustawić amortyzator do swojej wagi i stylu jazdy, choć żeby odczuć różnicę w twardości sprężyny trochę się trzeba nakręcić ;) Natomiast blokada skoku działa całkiem dobrze, pozwala też zablokować ugięty widelec - można więc obniżyć nieco kokpit przed np. ostrym podjazdem. Szkoda tylko że brak manetki na kierownicy utrudnia taką operację, bo jednoczesne ugięcie widelca i sięgnięcie ręką do goleni to prawdziwie akrobatyczny wyczyn :)

Pora na minusy... Uszczelki są niezbyt żywotne - niby wciąż zbierają brud z goleni, ale po 3 tygodniach ostrej jazdy już się powoli rozglądam za nowymi. Poza tym już teraz widzę że czarny kolor goleni trochę się przeciera, co znacznie psuje wygląd widelca. Oprócz tego - widelec jest wyjątkowo wrażliwy na temperaturę. Myślałem że Rock Shox Judy J2 jest "termicznie niestabilna", ale to nic w porównaniu z XCR ;) Kiedy jeżdżę rankiem (koło 10-13 stopni) a następnie popołudniem (25 stopni) to jakbym jeździł na dwóch różnych amorkach... Strach pomyśleć co będzie w zimie :P


PLUSY:
- rewelacyjny stosunek jakość/cena
- ogólnie przyzwoita praca
- ładny wygląd
- dobra blokada skoku
- regulacja naprężenia wstępnego

MINUSY:
- czarne golenie się przecierają
- mało żywotne uszczelki
- kiepska praca w niższych temperaturach
- przeciętna czułość
- przy ostrzejszej jeździe wyczuwalne niedostatki sztywności


Podsumowanie: sam amorek zasługuje na ocenę "szkolną" 3/3+, jako wystarczający - choć bez zachwytów - amortyzator do lekkiej/średniej jazdy. Ale jeśli weźmie się pod uwagę jego koszt, ocena podskakuje do co najmniej 5+ :) Krótko - w tej cenie chyba najlepszy możliwy wybór, król sztućców z klasy ekonomicznej :)

Użytkownik Boo edytował ten post 22 czerwiec 2009 - 09:03

"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#2 Wilson

Wilson

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 346 postów

Napisano 03 wrzesień 2008 - 10:51

Epicona zrecenzuj :P

#3 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 03 wrzesień 2008 - 12:49

Epicona zrecenzuj :P


A znajdziesz sponsora? :)
"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#4 junior84

junior84

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 20 postów

Napisano 03 wrzesień 2008 - 12:58

że też wcześniej takiego opisu nie było
ja mam ten amortyzator od 2 m-cy i jak na razie nie narzekam
uszczelki ładnie zbierają, blokady płynnie działają i póki co kolor z goleni nie schodzi
w porównaniu z amortyzatorem ZOOMa jest to porównanie dnia do nocy

#5 lord

lord

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 52 postów

Napisano 04 wrzesień 2008 - 09:42

Jest też dostępna wersja RL, jedyna róznica na plus (albo aż taka róznica) to blokada skoku w manetce do zamocowania na kierze. Róznica w cenie ok 50 pln, czasami warto te 50 zl zainwestować, róznica w wygodzie używania nieporównywalna.

Chociaż zalezy to od rocznika danego modelu z tego co widac na stronie producenta to wersja LO jest dostepna z manetką.

http://www.srsuntour...eries&tnid=1588

Pozdrawiam

Użytkownik lord edytował ten post 04 wrzesień 2008 - 09:50


#6 comatose

comatose

    Stały Bywalec

  • Members
  • 960 postów

Napisano 04 wrzesień 2008 - 11:27

Chociaż zalezy to od rocznika danego modelu z tego co widac na stronie producenta to wersja LO jest dostepna z manetką.

http://www.srsuntour...eries&tnid=1588

Pozdrawiam

Wtedy nie jest to już wersja LO tylko RL :) manetka fajna sprawa, warto dopłacić parę zł.

Dzięki Boo za recke.
Racja jest jak dupa - każdy ma swoją.

#7 Ma4Ti

Ma4Ti

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1380 postów

Napisano 04 wrzesień 2008 - 12:56

No przecież napisał, że to wersja RL. Jest jeszcze wersja TA, i ona ma blokade skoku ale 120 zamiast 100mm skoku.

#8 comatose

comatose

    Stały Bywalec

  • Members
  • 960 postów

Napisano 15 listopad 2008 - 20:42

Ciekawy jestem kilku rzeczy:
1. Ile km zrobiłeś na nim
2. Czy golenie bardzo się wytarły
3. Jak miewają się uszczelki
4. Jak sprawa z luzami

?
Racja jest jak dupa - każdy ma swoją.

#9 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 15 listopad 2008 - 21:16

...


1. W sumie jakieś 4,5-5k km
2. Golenie wycierają się coraz bardziej, choć wciąż są przynajmniej czarne a nie czarno-srebrne ;) Przy obecnych temperaturach amor mało co się ugina, więc przez zimę raczej się bardziej nie zetrą...
3. Uszczelki poszły do wymiany w tydzień po recenzji, były ogólnie do chrzanu... Obecne zresztą też mają już dość ;)
4. Luzów - o dziwo - wciąż nie ma :confused: Przyznam że po poczytaniu powszechnych w necie opinii spodziewałem się luzów jako dodatku firmowego, więc co parę tygodni sprawdzam - i wciąż nic...

Generalnie wciąż jestem z widelca bardzo zadowolony (zwłaszcza przy takiej cenie ;) ) ale ostatnio przy temperaturach koło zera jego kultura pracy również oscyluje bliżej zera :/
  • comatose lubi to
"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#10 endrju771

endrju771

    Stały Bywalec

  • Members
  • 513 postów

Napisano 15 listopad 2008 - 22:21

że też wcześniej takiego opisu nie było
ja mam ten amortyzator od 2 m-cy i jak na razie nie narzekam
uszczelki ładnie zbierają, blokady płynnie działają i póki co kolor z goleni nie schodzi
w porównaniu z amortyzatorem ZOOMa jest to porównanie dnia do nocy


Ja mam trochę więcej bo od 5 m-cy, nie narzekam również, czasem tam zdarzy się, że błotko wylezie z goleni, ale rzadko, kolorek dalej git i mam nadzieję, że nie zejdzie :) blokada jest spoko, ale u mnie coś się z nią robi nie teges, jak kiedyś przy załączonej był sztywny jak pała po viagrze, tak teraz mogę wbić tak z 5mm, nie wiem od czego tak jest, ale praca mnie co najmniej zaskakuje i porównania do żadnego Zuma to nie ma :)

#11 czapli

czapli

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 384 postów

Napisano 17 styczeń 2009 - 12:18

Dziś wybrałem się pierwszy raz nowym rowerem na jazdę próbną i mogę stwierdzić, że ten amorek zapada w sen zimowy. Może nie zamarzł do końca bo pozostało mu ok 1cm skoku. Po powrocie do domu jak najbardziej amorek powrócił do normalnego działania.
Dołączona grafika

#12 golebiow6

golebiow6

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 22 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 15:15

W jaki sposób regulować twardość sprężyny ? na jedym z goleni jest takie pokrętło z czerwonym wskaźnikiem. W jedną stronę jest "+", a w druga "-". Próbowałem regulować max na "+", później na "-" ale nie czułem żądnej różnicy.

#13 grochu

grochu

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1014 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 15:59

kręcąc w stronę minusa amortyzator powinien stać się miększy, w stronę plusa twardszy, niestety w amortyzatorach niskiej klasy nie zawsze czuć różnice, nawet między skrajnymi ustawieniami...
każdy inny - wszyscy równi

#14 sienio

sienio

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 247 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 18:37

Jak w Capie T7 czuć to w XCR tym bardziej powinna być różnica pomiędzy skrajnymi ustawieniami.

Może tak kręciłeś, że aż coś ukręciłeś. :P
---V-max--- 64,10 km\h---

#15 grochu

grochu

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1014 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 18:52

Dziwne, bo w mojej byłej Capie T7 nie było W OGÓLE czuć.
każdy inny - wszyscy równi

#16 Dyndal94

Dyndal94

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 166 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 19:22

Widzieliście może nową szatę graficzną amortyzatorów SR Suntour ???
Amortyzator SUNTOUR XCR LO 2009 - BLOKADA SKOKU!!! (565955015) - Aukcje internetowe Allegro
Suntour EPICON LOD 100mm BLOKADA MODEL 2009 PIWOTY (573404282) - Aukcje internetowe Allegro

#17 sienio

sienio

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 247 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 22:01

Dziwne, bo w mojej byłej Capie T7 nie było W OGÓLE czuć.


Akurat mam T7, amortyzator jak powszechnie wiadomo do niczego, ale regulacja w moim działa bardzo dobrze. :) Chociaż w zasadzie tam nie ma czego regulować. Nastawiłem te pokrętła tak, żeby nie chował się do połowy pod moim ciężarem i już.

Dyndal94 a czym się różni od 2008? Bo jakoś nie mogę dostrzec różnicy.
Chcę sobie właśnie taki kupić, mam nadzieję że zrobili coś z tą złażącą anodą.
---V-max--- 64,10 km\h---

#18 edghaar

edghaar

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1822 postów

Napisano 04 marzec 2009 - 23:47

z opisu tego epicona co DYNDAL zapodał

BLOKADA SKOKU RĘCZNA !!!

a jaka ma być, nożna? :D

a co do nowego dizajnu to nawet ladny ten epicon, wywalili ten oczobijny napis i od razu lepiej wygląda :)

#19 Dzacek1841

Dzacek1841

    Banned

  • Banned
  • 825 postów

Napisano 05 marzec 2009 - 23:39

no panowie xD
jestem mimo wszystko szczęśliwym posiadaczem Suntourka XCR ale tej najtańszej wersji xD

niestety jak kupiłem go pod koniec wakacji. przejechałem mozę 500km.... bez wymyślnego skakania latania brudzenia katowania i niedawno odkryłem pierwszy luuzik na goleniach xD

pewnie niestety nie ma amorków w podobnej cenie o lepszej odporności na luzy xD

i moje pytanie brzmi:
Czy można np: dokupić tuleje ślizgowe do XCR`a? :D

#20 sienio

sienio

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 247 postów

Napisano 06 marzec 2009 - 08:49

Koledzy czy xcr LO od xcr RL różni się tylko tym, że ten drugi ma manetkę??

Czy najnowszy XCR ma regulację tłumienia???
---V-max--- 64,10 km\h---




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych