Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

4 rowery na dach?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 23 grudzień 2010 - 23:05

140 to jechalem tylko przez moment by zobaczyc jak sie bedzie calosc zachowywala i jestem pod wrazeniem ...
a tak to okolo setki lecialem caly czas
astra 1.4 16V
Dołączona grafika

#22 _Młody_

_Młody_

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 229 postów

Napisano 24 grudzień 2010 - 10:11

My mamy 2.0 DTI 16V i z full bagaznikiem + 3 rowery, jak jechalismy nad morze to 120km/h byl max, szkoda auta poprostu. Obciażenie robi swoje, a na obrotach trzymac auto, nie wypada przez dluzszy czas

#23 kondzios230

kondzios230

    Stały Bywalec

  • Members
  • 603 postów

Napisano 24 grudzień 2010 - 12:03

Oki oki, wniosek jest dość oczywisty, ale przez cały temat nie przewinęła się nazw żadnego modelu na tył (nie hak) który pomieści 4 rowerki. Thule takiego grzmota nie posiada w ofercie, więc kto?
Pewnie w moim przypadku skończy się na rurkach na widelec na dach x4, ale może komuś innemu się przyda.
Pozdrower

#24 votec

votec

    Stały Bywalec

  • Members
  • 764 postów

Napisano 24 grudzień 2010 - 14:24

thule ma w ofercie dostawke dla 4-go roweru (dla uchwytów na trzy rowery euro way, euroclassic) koszt ok. 400zł na allegro. Są też inni producenci (mountBlanc, Strada) ale pomimo że Thule nie jest tani to warto zainwestować

#25 _Młody_

_Młody_

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 229 postów

Napisano 24 grudzień 2010 - 14:49

nie wiem jak teraz ceny, ale moze warto o przyczepce pomyslec :P?
na hak odradzam bagazniku, chyba ze rowery w pokrowcach.

#26 votec

votec

    Stały Bywalec

  • Members
  • 764 postów

Napisano 25 grudzień 2010 - 12:17

Żaden ze sposobów transportu rowerów nie jest idealny, z przyczepą musisz wolniej jechać a spalanie mocnoidzie w górę. Nie wiem skąd się bierze ten argument (pojawia się na każdym forum przy okazji bagażników na hak), w moim wypadku nie ma to miejsca lub w tak niewielki sposób by robić z tego problem.

#27 ZenonBoski

ZenonBoski

    Stały Bywalec

  • Members
  • 826 postów

Napisano 26 grudzień 2010 - 17:33

Z kolegą jechaliśmy w góry z glorką i stinkaczem na dachu - szum owszem, ale bez przesady. Trzeci rower był w bagażniku, do tego jakieś bagaże, parę części zamiennych i 4 luda na pokładzie - 18o utrzymywaliśmy bez problemów :) Autko zwie się Passat b5, silnik ma chyba 150+KM

#28 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 24 marzec 2011 - 19:49

Dziś jechałem 80-90km/h, ze wskazaniem na 80 - więcej nie dało rady ;/ TIRy to samo, widziałem na otwartej drodze jak TIR jechał z mocno odciążoną lewą stroną(wiatr go przechylał). Paliwo zaczęło kończyć się 40km przed czasem więc spalanie trochę wzrosło - na szczęście LPG tanieje, a nie drożeje jak wszystko
Dołączona grafika

#29 KOJOT

KOJOT

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 144 postów

Napisano 24 marzec 2011 - 20:03

Każde relingi 'dachowe' jak je zwiemy są przykręcane do elementów konstrukcyjnych samochodu a nie kładzione bezpośredni na dach więc jedynym odniesieniem przy tego typu przewozach jest nośność samych relingów bo elementy konstrukcyjne dachu na pewno są w stanie przenieść dużo większe obciążenia.

#30 votec

votec

    Stały Bywalec

  • Members
  • 764 postów

Napisano 24 marzec 2011 - 22:44

Nie zapomnij że relingi dachowe przukręcane sa do konstrukcji dachu za pomoca śrub (z reguły kest to jedna śruba M4-5). Zakładając że masz na dachu 75kg wysokiego bagażu (a takim są m in rowery)na zakrętach może dojść do przeciążenia takiej śrubki. W moim wypadku śruba wytrzymała ale zdeformował sie insert z gwintem który producent umieścił w konstrujcji dachu. Na dachu miałem 3 rowery po 12-13kg więc niewiele a prędkość max 100km/h. Teraz zainwestowałem w bagażnik na hak (w NORAUTO znalazłem za 420zł na trzy rowery), jechałem z trzema fulami (razem jakieś 43kg) prawie 180km/h i nie zauważyłem nic niepokojącego (w przeciwieństwie do bagażników dachowych, bagażnik na hak można obserwować w lusterku wstecznym, a rowerów na dachu trudno po prostu nie widać z wnętrza samochodu. Widać jedynie przednie koła lub mozna cos zobaczyć przez szyberdach jeśli takowy wogóle posiadamy )

Załączone pliki



#31 KOJOT

KOJOT

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 144 postów

Napisano 25 marzec 2011 - 09:43

Zgodze się z tobą odnośnie Bagażnika na tylnym haku bo jest bezpieczniejszy wytrzymalszy no i montaż rowerów jest wygodniejszy i łatwiejszy (nie trzeba się z rowerami wdrapywać na dach).
Odnośnie bagażnika na dachu to wiadomo, że każdy taki element ma oczywiście swoją wytrzymałość a obciążenia są podawane jako moksymalne wartości i przy pokonywaniu zakrętów te wartości mogą zostać lekko przekroczone i o tym należy pamiętać.

#32 clavdivs

clavdivs

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1295 postów

Napisano 25 marzec 2011 - 11:03

Zgodze się z tobą odnośnie Bagażnika na tylnym haku bo jest bezpieczniejszy wytrzymalszy no i montaż rowerów jest wygodniejszy i łatwiejszy (nie trzeba się z rowerami wdrapywać na dach).

Mnie niepokoi jedna sprawa , przy takim bagażniku. Co jeśli kierowca jadacy za mna nie zdąży wychamować i dojdzie do stłuczki. Nie rzadko wartość roweru jest wyzsza od auta :D.... jest może ubezpieczenie?

#33 votec

votec

    Stały Bywalec

  • Members
  • 764 postów

Napisano 25 marzec 2011 - 15:20

Ile razy ktoś ci wjechał w tył samochodu? poza tym przy dachowaniu także można uszkodzić rowery, widocznie mam inny tok myślenia. Predzej można zachaczyć bagażnikiem przy cofaniu

#34 knofel

knofel

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1719 postów

Napisano 25 marzec 2011 - 15:52

Dawno dosyć, kiedy takie bagażniki kosztowały krocie, mój Tatko stwierdził, że nic trudnego samemu takie coś zbudować. A więc pełny zapału stworzył projekt, wykonał go i po jakimś czasie można było już dzieło zobaczyć i użytkować. Sama konstrukcja jest wytrzymała i lekka. Bagażnik przeznaczony na 2 rowery, ale nie problem dołożyć jeszcze jeden ( miejsce jest). ciężko określić koszt całego bagażnika ponieważ całość elementów była w domu i dokupione zostały tylko lampy.
Dołączona grafika

GravitaziaRacing
NS Surge
I'm John Wayne at the first Thanksgiving. Happy Thanksgiving pilgrims.


#35 KOJOT

KOJOT

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 144 postów

Napisano 25 marzec 2011 - 15:56

Podejżewam, że ubezpieczenie będzie obejmowało taki element i rzeczy na nim zamontowane. Przydalo by się wcześniej spytać w ubezpieczalni jak to wygląda j ewentualnie jakie są kaszta na ubezpieczenie rowerów zamontowanych z tyłu na haku.
Kolejna sprawą jest to, że jeżeli ktoś Ci wjedzie w tył auta i skasuje rowery to i tak będzie jego wina i z jego ubezpieczenia będą pokrywane koszty. Dobrze jest wtedy posiadać w domu paragony czy faktury za zakupione rowery bo będzie wtedy łatwiej je wycenić rzeczoznawcy.

Użytkownik KOJOT edytował ten post 25 marzec 2011 - 16:00





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych