Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Poprawianie kondycji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Kolorowa

Kolorowa

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 13 lipiec 2017 - 23:31

Cześć, od mniej więcej maja zaczęłam jeździć na rowerze na nieco dłuższych dystansach niż do sklepu i z powrotem. Tak poza tym to sportu nie uprawiałam, może z wyjątkiem spaceru bardzo szybkim tempem na przystanek (ale to bardziej konieczność, jeśli wychodzi się 10 min przed odjazdem, a przystanek kilometr dalej). W każdym razie z moją kondycją jest źle.
Głównie chodzi o to, że jadę wolno i szybko się męczę. Na równej asfaltowej drodze jadę maks 20km/h i to przez krótki czas, potem nie daję rady i mocno zwalniam. Gdy jadę w lesie jest jeszcze gorzej, maksymalnie daję radę jakieś 15km/h, chyba że baaardzo się postaram. Radzę sobie z (w większości) podjazdami, tylko że wjeżdżam na nie z taką prędkością, że już szybciej i łatwiej byłoby ten rower wprowadzić.
Co zrobić, żeby poprawić ogólną wydolność i prędkość?
Druga sprawa jest taka, że nie wiem co jaki czas jeździć, żeby się nie przetrenować. Generalnie nie jeżdżę codziennie, ale akurat dzisiaj i wczoraj mi się trafiło, że mogłam. Niestety dzisiaj praktycznie od początku bolały mnie nogi i jechało mi się jeszcze trudniej niż zwykle, więc domyślam się, że codzienna jazda jest złym pomysłem, ale nie chcę do bardziej precyzyjnych wniosków dochodzić metodą prób i błędów, wolę spytać kogoś mądrzejszego.
Już na koniec tylko napiszę, że jak jeżdżę to najczęściej na dystansach od 10 do 20km i zajmuje mi to od godziny do dwóch (razem z przerwami na wypicie czegoś).
W każdym razie dziękuję z góry za jakieś porady.

#2 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8437 postów

Napisano 14 lipiec 2017 - 15:41

Jedynym sposobem na zwiększenie kondycji, jest po prostu codzienna jazda. O przetrenowaniu nie ma mowy w Twoim przypadku, bo to za małe dystanse i za niski wysiłek. Jeździj z kimś, bo to lepsza motywacja.

Kup sobie plecak z bukłakiem i pij kilka łyków podczas jazdy. Częste przerwy pogarszają jazdę.  Dopiero na dystansie większym niż 20km zaczyna się coś dziac i jedzie się dobrze. Do 20km/h tym tempem nie ma żadnego rozwoju, poza zużyciem glikogenu. Jeśli nie możesz szybko, to rób np. 30 lub 40km ale wolniej. To da dużo więcej niż 20km z całych sił jak najszybciej. Kondycja teraz, a siła przyjdzie później.


  • Kolorowa lubi to

u1549y2014v4.gif





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych