Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

nowe blaty/zębatki na co wymienić


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Al-Idrisi

Al-Idrisi

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 13 postów

Napisano 10 maj 2017 - 12:20

Cześć  w moim rowerze po ponad 3latach zużyły się zębatki/blaty na korbie, mam  napęd srama x5, Stout XC, 2x10, 36/22 zęby , i chciałem się podpytać na co byście polecali to wymienić ? , i ewentualnie można założyć blaty o nie co większej ilości zębów?  żeby byś trochę szybszym czy raczej pozostać przy oryginalnej konfiguracji. ,ale też żeby nie było za ciężko,..…

.Pozdrawiam

 


#2 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1279 postów

Napisano 18 maj 2017 - 08:13

Wrzuć foto. Ile km na tym zrobiłeś? W jakim stanie jest kaseta z tyłu? Jak często wymieniałeś łańcuch? Jakim stylem jeździsz? Jaki rozmiar kół? Ile masz wzrostu? Jaka długość ramion korby? Jaki numer karty bankomatowej, PIN i nr PESEL?


Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#3 s050197

s050197

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 501 postów

Napisano 20 maj 2017 - 09:28

Blat jest ostatnią rzeczą w napędzie, która ulega zużyciu. 



#4 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1279 postów

Napisano 20 maj 2017 - 17:03

Blat jest ostatnią rzeczą w napędzie, która ulega zużyciu. 

Chyba, że przez trzy lata nie zmieniasz łańcucha i masz 2 blaty, bo to tak naprawdę zwiększa obłożenie każdego z nich, w stosunku do konfiguracji z trzema :)

 

Wracając do tematu: Sram robi też korby z zestawem 42/28. Ogólnie musiałbyś zmienić oba blaty, bo jak będziesz miał za dużą różnicę, to przerzutka tego nie ogarnie. Jak ci będzie za ciężko na młynku, to jeszcze możesz coś takiego zapakować do kasety:

https://team29er.pl/...-zbow-to-za-mao


Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#5 s050197

s050197

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 501 postów

Napisano 21 maj 2017 - 15:18

Chyba, że przez trzy lata nie zmieniasz łańcucha i masz 2 blaty, bo to tak naprawdę zwiększa obłożenie każdego z nich, w stosunku do konfiguracji z trzema :)

 

Wracając do tematu: Sram robi też korby z zestawem 42/28. Ogólnie musiałbyś zmienić oba blaty, bo jak będziesz miał za dużą różnicę, to przerzutka tego nie ogarnie. Jak ci będzie za ciężko na młynku, to jeszcze możesz coś takiego zapakować do kasety:

https://team29er.pl/...-zbow-to-za-mao

 

Łańcuchów zajechałem z 15, kaset z 7 i w tym czasie blat nie uległ zużyciu.



#6 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1279 postów

Napisano 21 maj 2017 - 18:20

Łańcuchów zajechałem z 15, kaset z 7 i w tym czasie blat nie uległ zużyciu.

Zmiennych które o tym decydują jest tyle, że łatwiej przewidzieć pogodę na wrzesień.


  • Slovakov lubi to
Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#7 Al-Idrisi

Al-Idrisi

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 13 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 19:44

Mam jakaś czarną serię awarii ,blaty wymieniłem na shimano 38 i 22 zęby ,29er   bo cenowo i kontabilnością  pasowały,Jeżdżę na dwa  łańcuchy ,tylna kaseta w porządku .

Blaty   seryjne   były jakieś oemowy   niby trzy i puł roku wytrzymały , ale jeżdżę turystycznie w różnych warunkach i pod obciążeniem,

 

A teraz rozleciała mi się tylna przerzutka sram x5 :angry: ,cały napęd mam na sramie x5 , warto/czy się opłaca coś zmieniać niby na sram x7 ?  czy pozostać przy piątce ….

bo teraz mam okazję do zmian ale czy to coś więcej da ....






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych