Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Dartmoor Primal za 3000zł czy Hornet za 4300zl - Ktory będzie SZYBSZY


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 szczecinmtb

szczecinmtb

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 11 postów

Napisano 16 kwiecień 2017 - 00:45

Witam/Szczęść Boże
 
Od paru dni mam rozkminy co zrobić, aktualnie posiadam rower Unibike Flite 2015 27.5 typowo pod XC, lubie owszem szybką jazdą i agresywną, jednak sprzęt który mam nie jest zbyt bezpieczny stąd decyzja na jakiś lepszy rower...
 
Wiadomo dartmoor hornet vs primal to dosyć częste tematy aczkolwiek nie znalazłem odpowiedzi na pytanie który z nich będzie szybszy, bo generalnie mieszkam obok lasu i jest dosyć sporo wjezdzania niz zjezdzania stad zalezy mi na szybkosci wjazdów, nie mówiąc już o szybkosci na asfalcie bo po miescie czy nierownym terenie tez lubie jezdzic, a hornet z tego co widze ma marne 1x10, gdzie sam aktualnie w swoim unibike mam 3x9 i jest tak jak byc powinno. Znalazlem oczywiscie konkurenta czyli Primala, ten natomiast ma juz cos szybszego czyli 2x9, wciąż mało ale nie jest źle....
 
Dużo myślałem generalnie czemu takie niskie przerzutki maja te marki no ale wiadomo wytrzymalosc najwazniejsza...
Bo moge również wymienic rame mojego FLITE na rame primal która kosztuje tylko 700zl, ale niestety amor mozliwe ze bedzie zbyt mały bo mam tylko 100mm, czyli dochodzi koszt wiekszego amora, co jest ceną 1500zl... i tu juz zblizam sie do 3000 za ktore moglbym kupic primala....
 
No chyba ze dartmoor to przereklamowana marka i znacie jakies inne rowery ns bikes ktore pozwola mi na trail/enduro...
Lubie zabawe rowerem aktualny moj flite z ramą 21 pozwala mi tylko na szybka jazde i dobre wjazdy, reszta to takie troche nudy... stad mysle nad lepszym sprzetem, wymienilbym tylko rame i po problemie ale nie wiem czy amor nie zepsuje geometrii...
 
Oczywiscie pytanie na koncu czyli jaki rozmiar?
 
Według tego powinienem wziac L(19) jezeli mi zalezy na szybkosci ale enduro juz bedzie poza zasiegiem? rama M(18) moze byc za mala.
NIe odrozniam tez jeszcze czym bedzie trial a czym enduro... ale wiem ze trial jest czyms lzejszym pewnie niz enduro stad docelowo chyba lepiej celowac w enduro by osiagnac z latwoscia pozostale ale nie chce by bylo to kosztem szybkosci bo lubie szybko na*erdalac stad kupilem XC ale okazalo sie ze lubie etz szybkie ZWINNE zjazdy a pod to juz moj rower sie nie lapie.
 
Mój wzrost 189cm, dlugosc wewn nogi 91cm.
 
Coś tam chcialbym poskakac też, bunny hopy jakies, wheelie, nauczyc sie wszystkiego, dystanse 50+km, ale skoki z górek na pewno nie wieksze niz pół metra, lubie szaleńczą agresywna SZYBKĄ jazde a to  wyskoki powyzej pół metra to ...moze kiedys... ;)

ewentualnie uzywka bez gwarancji z roku 2013:
https://www.olx.pl/o...html#b2104ae545


#2 szczecinmtb

szczecinmtb

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 11 postów

Napisano 17 kwiecień 2017 - 01:11

zzrozumialem ze ja nie lubie latać na rowerze, tylko rower jest od trzymania sie podłoża czyli szybkiej jazdy ale oprocz tego agresywnej jezeli predkosc jest mniejzsa co za tym idzie agresywna = kontrolowana, zwinna.

Uswiadomilem sobie więc ze jedyne co potrzebuje to mniejszej ramy do mojego roweru, skoro wedle wyliczen pasuje pode mnie bardziej rama o 20 cali to wystarczy ze wymienie aktualna na mniejszą, nie musi byc wcale primal, szczegolnie ze to nie jest rama do XC - a XC rozumuje szybkie gorkowane tereny, zjazdy z lasu bez skoków czyli takie które do tej pory mimo wszystko praktykowalem, owszem single tracki sa fajne ale i to idzie zrobic przeciez, jedynie co mi przeszkadzalo to zbyt dluga rama bo na zakretach jezdzi sie moim flite jak limuzyną, jest za długi, stad potrzebuje po prostu mniejszej ramy, moze byc nawet ta od flite, kwestia ile ona kosztuje, i czy bedzie pasowala to sprzetu, oczywiscie zalezy mi na lekkosci roweru, tak bym mogl sie wciaz nim bawic nawet na podwórku, robiac manuala, podrzucajac przednie kolo i wskakujac na krawezniki  - od dziecinstwa to lubialem! ale oprocz tego lubie adrenaline co daje mi szybkosc, dlugodystansowe jazdy pod gorke a potem zjazd trwajacy pare min z mega szybka predkoscia, ewentualnie jakies single tracki i wieksza zabawa

Czyli jakas rama lzejsza/lepsza/wytrzymalsza - skoro taki hardkorowiec ze mnie hehe, a reszta sprzetu zostaje, amor 100mm wystarczajacy, ogarne powietrze w nim bo SAG jest zbyt duzy, duzo wbija, zbyt duzo, co przeszkadza, choc moze na agresywnych zjazdach pomagalo. 

Do tego po ogarnieciu ramy ocenienie czy faktycznie potrzebuje mniejszeog mostka czy moze te 100mm pozwoli mi juz w bardziej pewny siebie podbijac przednie koło - kocham to robic bo to daje kontrole nad rowerem i moge przeskakiwac przeszkodzy bunny hopem, aktualnie bylo ciezko...

No i kierownica, aktualnie mam 670mm, szersza bedzie lepsza? wiesz mniejsza rama np 19, lepsza zwinnosc, ale tez mozliwe ze bedzie zbyt mala, stad szersza kierownica sprawi ze bede odpowiednio pochylony, czyz nie? w koncu 189cm robi swoje



#3 szczecinmtb

szczecinmtb

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 11 postów

Napisano 17 kwiecień 2017 - 11:52

Tutaj geometria mojej ramy, opcje są wiec dwie, albo wymieniam rame na M, 19 cali, ktora bedzie przez to minimalnie za mala, ale wystarczy ze dam szersza kierownice. Albo skracam tylko mostek o 40-50mm i szersza kiera i zostaje przy tym, w koncu wedle kalkulatorów moja wskazana rama to 20-20.5 cali 
http://i.imgur.com/X...="XzOvvHM.png">



#4 szczecinmtb

szczecinmtb

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 11 postów

Napisano 17 kwiecień 2017 - 19:11

Mnie po prostu zniechęca urok rowerów XC bo on jest taki że się na nim leży, a tyłek na ogół jest wyżej niż kierownica - gdzie mi to przeszkadza i dlatego zawsze jezdze na obnizonym siodelku bo jak mozna jezdzic na rwoerze gdzie tylek jest wyzej niz kierownica... ma byc wygoda i swobodna oraz zwinna jazda - to jest to co lubie, czyli moze jakis trail mi wystarczy? skoro nie lubie tylka w gorze to bardziej siedzaca pozycja ale tez nie ze full/enduro to lapie sie pod triala
Tyle czy da rade wpakowac taka trail rame do mojego roweru bez zmiany amora?

No i generalnie kolana mnie bolą juz ponad tydzien nawet jak nie jezdze, wiec albo jest to spowodowane zbyt niskim siodełkiem lub zbyt duza rama (choc kolano lekko tylko przekracza srodek pedala jak to mierzylem bo siodelko mam na maxa prawie do tylu)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych