Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[recenzja] Eagle Eye X2R i X5R


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 zieloczek100

zieloczek100

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 40 postów

Napisano 30 październik 2016 - 10:55

4695852900_1477749483.jpgWitajcie

Na warsztat przybyła do mnie latarka Eagle Eye X2R. Jest to latarka o gabarytach Convoy S2+, z wbudowanym dodatkowo układem do ładowania ogniw 18650. Czy X2R jest godną konkurencją na S2+ i samego Eagle Eye X5R? Przekonajmy się!

Latarkę możemy zakupić w sklepie Gearbest.com :

http://www.gearbest....-eye-x2r-_gear/

Dostępna jest w dwóch wersjach kolorystycznych: Titanium Grey i Black. Do wyboru mamy również dwie diody XM-L2 U2 1A lub 3C. W moim przypadku dioda to 3C.

Specyfikacja:

Marka: Eagle Eye

Model: X2R

Dioda: Cree XM-L2 U2

Strumień świetlny: 550LM

Zasięg: do 80m (realny)

Reflektor: OP (skórka pomarańczy)

Moc: High 1.6A, Mid 0.7A, Low 0.08A

Czas pracy: ok 2h w trybie 100% (na ogniwach 3400/3500mAh ponad 2h)

Temperatura barwowa: 1A 6000-6500K / 3C 5000-5500K

Typ przełącznika: Clicky

Funkcja: Kemping, EDC, piesze wycieczki, do użytku domowego, spacery, rower

Ilość baterii: 1 x 18650 bateria (brak w zestawie)

Tryb: 3 (Wysoka> Mid> Low)

Pamięć trybu: Tak

Wodoodporna standardowe: IPX-65 Wodoodporna Standardowy

Wymiary: 121mm x 24mm

Waga: 0,065kg (bez ogniwa)

Ładowarka: Tak,  do 1A

Zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem: Tak

 

Model X5R testowałem wcześniej, jej recenzję możecie zobaczyć tutaj:

 

Latarkę przychodzi do nas w opakowaniu niemalże identycznym jak pierwsze latarki Convoy'a

Porównanie opakowania latarki (kolejno) Eagle Eye X5R i X2R, jak widać, już samo opakowanie zdradza fakt, że X2R to produkt niższy w hierarchii tego producenta1874449300_1477749485.jpg

W opakowaniu oprócz samej latarki znajdziemy smycz na nadgarstek (podobną do tej w nowych wersjach Convoya), zapasowe oringii i fosforyzującą gumkę na włącznik (którą sami możemy sobie wymienić). Swoją droga, mi bardziej odpowiadała forma starej, prostej smyczy na nadgarstek.

8268729300_1477749486.jpg

 

Po wyjęciu z opakowania. Porównanie do Convoy S2+

1687021100_1477749530.jpg

 

 

W porównaniu do Convoy'a, w X2R aby dostać się do szkiełka, optyki, czy diody nie musimy rozbierać całej latarki. Górna część z reflektorem jest rozbieralna. Niestety W X2R nie dostajemy szkiełka z powłokami, dostajemy za to fosforyzujący oring.3975004900_1477749556.jpg6967847000_1477749557.jpg

 

Porównanie reflektora z S2+ i z X2R:

5533175900_1477749587.jpg2924177800_1477749588.jpg

4701195600_1477749590.jpg

9636773200_1477749586.jpg



#2 zieloczek100

zieloczek100

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 40 postów

Napisano 30 październik 2016 - 11:10

Bardzo ładnie zalutowana dioda. Pod diodą zamiast pasty dostajemy klej. Widziałem lepiej położony klej czy pastę. Do 1.6A taka ilość powinna wystarczyć, przy wyższych prądach wskazana wymiana.

9100361000_1477749627.jpg

6903908500_1477749628.jpg

 

Dioda na podłożu aluminiowym. W X5R podłoże było wykonane z miedzi. Tutaj chwilę należałoby sie zastanowić, czy do 1.6A, które oferuje latarka potrzebujemy miedzi? Wydaje mi się, że nie, producent rozsądnie dobrał moc do zastosowanego podłoża, miedź podniosłaby koszty, myślę, że właśnie to właśnie  końcowa cena zadecydowała o takim a nie innym posunięciu producenta.

6200223300_1477749649.jpg

1423329700_1477749650.jpg

 

 

Tak prezentuje się sterownik + układ ładowania w Eagle X2R

1837423800_1477749669.jpg

9001876100_1477749671.jpg

2489567600_1477749671.jpg

Prąd w poszczególnych trybach na naładowanym ogniwie Samsung IMR-18650E

1.65

0.73

0.08

Moja tabelka z pobieraną energią poszczególnych latarek:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10wCQFxObFflC_53AuSuRgHewRf-6h1zmheXZ9BAyWFc/edit

 

Tak wygląda sterownik w latarce (czerowny X2R, niebieski X5R)

3924633900_1477749694.jpg

5316798700_1477749695.jpg

8308645000_1477749696.jpg



#3 zieloczek100

zieloczek100

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 40 postów

Napisano 30 październik 2016 - 11:12

Wspomniałem już w specyfikacji, że w tam kompaktowych rozmiarach producent zdołał jeszcze upchnąć ładowarkę. W obudowie znajduje się również dioda informująca o procesie ładowania (ładowanie świeci na czerwono, naładowana na niebiesko).  Przy napięciu ok 2.8V dioda zaczyna "pulsować"

4582379800_1477749711.jpg

3189372700_1477749712.jpg

3710357900_1477749714.jpg

 

 

W X2R producent podaje 0,9A, a w wersji X5R 2A, czy podane wartości są prawdziwe? Okazuje sie, że tak! (X5R podłączony do ładowarki blitzwolf 2x2.4A pokazuje nawet 2.2A !)

X2R

8071810400_1477749742.jpg

 

X5R

5484623300_1477749743.jpg

8983788400_1477749744.jpg

 

Włączniki w X2R i X5R

1826996700_1477749746.jpg

 

W tym teście przyjrzymy się dokładniej X2R. Całość jest zrobiona bardzo ładnie i masywnie.

8713125500_1477749783.jpg

5834386400_1477749784.jpg

1522700600_1477749785.jpg



#4 zieloczek100

zieloczek100

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 40 postów

Napisano 30 październik 2016 - 11:16

Włącznik po wymontowaniu. Włącznik OMTEN !

4691276600_1477749806.jpg4191976100_1477749807.jpg

 

Może z gwintami cos nie tak? Nic z tych rzeczy ! Przyczepić sie można do niemalże zerowej ilości smaru, polecam przesmarować.

6660313000_1477749838.jpg

 

Porównanie gwintów kolejno Convoy S2+, Eagle Eye X2R i Eagle Eye X5R.

8830170600_1477749862.jpg

 

Waga X2R (65gr)

8663402300_1477749864.jpg

 

Waga X5R (93gr)

4051697400_1477749863.jpg

 

Wygląd X2R czarna, X2R szara, X5R czarna

9973193700_1477749865.jpg

 

Zdjęcia w terenie, ustawienie aparatu ISO-80, f/2.5, 2s.

 

X2R

3064642800_1477749866.jpg

 

X5R wysoki

5198756700_1477749867.jpg

 

X5R średni

9312380800_1477749869.jpg

Jak możecie zobaczyć na zdjęciach rozkład światła X2R jest niemalże identyczny jak fabrycznego Convoy S2+. X5R to zdecydowanie lepsze skupienie. Zdjęcia nie oddają w 100% możliwości obu latarek.

 

Moja recenzja na youtube:

 

 

Podsumowanie.

To jest zawsze trudny moment. Produkty od Eagle Eye zarówno model X2R i X5R to propozycje na prawdę godne uwagi. Jeżeli miałeś w ręku Convoy S2+, to wiesz czego możesz spowiedziewać się po X2R. Ktoś powie, ale tylko 1.6A?, odpowiedz sobie na pytanie jak często używasz trybu 100% ?, Ja korzystając z mojej innej latarki ze sterownikiem 3A, prawie nigdy nie używam trybu 100%. Dlaczego? Po prostu przyrost ilości światła w trybie 50% do 100% nie jest warty dwukrotnie krótszej pracy na ogniwie.  Latarki od Eagle Eye to produkty godne polecenia. Dobrej jakości włączniki, bardzo dobra jakość wykonania, łatwy dostęp do optyki, diody, wbudowane ładowarki.

A minusy? są dwa, w X2R warto wymienić sobie klej na pastę termoprzewodzącą  i nasmarować gwinty. Ktoś powie, nie, ja tego nie zrobię, wybieram S2+, pamiętaj, w fabrycznym S2+, musisz zrobić to samo  ;)

W mojej X5R fabrycznie pod diodą znajdowała sie pasta, w takiej ilości, że w zasadzie nie musialem wymieniać, ale ze wzglęu na to, że ją rozebrałem wymieniłem pastę na MX-2. W X5R gwinty są już lepiej nasmarowane (ale to może kwestia sztuki?).

 

Szukasz małej latarki EDC, ktora możesz podładować niemalże wszędzie i nie zależy Ci na sterowniku ponad 2.5A?, X2R to świetla propozycja dla Ciebie.

Lepszy zasięg, większy prąd? możesz wybrać X5R. Pamiętaj jednak, że X5R ma tak zaprogramowany sterownik, że po 3 minutach zrzuca tryb do trybu średniego.

 

 

Udanych zakupów !
Pozdrawiam
Eryk


  • SerQ lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych