Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Pasy rowerowe na Grójeckiej!

Pasy ścieżki warszawa grójecka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 ezomir

ezomir

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 4 postów

Napisano 22 sierpień 2014 - 18:21

Witam, 

Chciałbym poprosić o wsparcie projektu ucywilizowania ulicy Grójeckiej. 

Petycja: http://petycje.pl/10753 

 

Projekt obejmuje odcinek Wawelska-Plac Zawiszy i zakłada zmianę jednego pasa ruchu w parkowanie równoległe i pas rowerowy! 

Dodatkowo pozostałe dwa pasy muszą być nieco zwężone (zamiast autostradowych 3,5m będzie 3m i 3,3m), a chodniku uwolnione z parkujących samochodów i rowerzystów (coś dla pieszych). 

 

Więcej informacji, obrazki i szczegóły: 

http://www.zm.org.pl...a=grojecka-148 

http://www.zm.org.pl...ojecka_kds-146 

 

Przypominam o petycji (nie musisz być z Warszawy by nas wspomóc): 

http://petycje.pl/10753 



#2 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 22 sierpień 2014 - 19:15

Pomysł ze zlikwidowaniem jednego pasa to kolejny poziom paranoi rowerowych terrorystów z Zielonego Mazowsza.

Jako rowerzysta i kierowca jednocześnie - uważam, że to kompletna głupota.

 

Duże zmiany nie muszą wymagać dużych pieniędzy. Grójecką można zmienić z trasy przelotowej na przyjazną ulicę miejską bez potrzeby przebudowy.

 

A gdzie w takim razie będzie ulica przelotowa ? Grójecka "zbiera" ruch z najważniejszych tras w kraju - Katowice i Kraków. Proszę o propozycję rozwiązania problemu bądź sfinansowanie z budżetu Zielonego Mazowsza pełnej obwodnicy W-wy i podziemnych tuneli dla aut ;)


GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#3 ezomir

ezomir

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 4 postów

Napisano 23 sierpień 2014 - 20:20

Co prawda nie tworzyłem tego projektu, ale skoro go tutaj zareklamowałem to poczuwam się w obowiązku odpowiedzieć. 
 
Najpierw coś o sobie, skoro przedmówca przedstawia się jako "kierowca i rowerzysta jednocześnie". 
Otóż aktualnie jestem w 90% pieszym, mieszkam na Starej Ochocie, rozumiem tą okolicę. W przeszłości mieszkałem trochę w Wielkiej Brytanii i byłem tam kierowcą, rowerzystą no i oczywiście pieszym. I wtedy i teraz dużo podróżuje do różnych europejskich miast, czy to wakacyjnie czy w związku z pracą. 
 
 
A teraz odpowiedź: 
 
Po pierwsze czy Grójecka ma być ulicą przelotową na tym odcinku!? Co to za bzdura że Grójecka zbiera ruch z Katowic i Krakowa. I wszyscy ci ludzie jadą na Plac Zawiszy, na Dworzec czy do PKiNu?? Przecież to idiotyzm polskich miast to wtłaczanie samochodów do centrum. 
A choć obwodnica nie jest domknięta, to i tak można w wielu miejscach przed Placem Narutowicza objechać Warszawę dookoła i to po ulicach wielopasmowych(obwodnica, Łopuszańska/Hynka, Bitwy Warszawskiej, Wawelska - tylko idiota pcha się przez centrum o ile nie jest to jego punkt docelowy). Takiej sieci wielopasmówek jak ma Warszawa nie mają żadne miasta europejskie. No ale tam są ulice miejskie a nie przelotówki "zbierające" ruch przy aplauzie takich mieszkańców jak mój przedmówca. Tam to mieszkańcy sami głosują w referendach za wprowadzeniem dużych stref w centrum z opłatą za wjazd samochodem. No ale to inna kultura - zachodnia a nie wschodnia. 
 
Po drugie projekt zabiera głównie pas dla autobusów, dla samochodów pozostaje tyle samo miejsca. Zresztą mieszkam w okolicy, przechodzę codziennie i korków tam prawie nie ma (co najwyżej na odcinku plac Zawiszy - plac Narutowicza w stronę centrum, ze względu na ruch z Jerozolimskich, dlatego w projekcie odcinek Plac Zawiszy - Niemcewicza jest praktycznie nieruszony). Większe korki na Grójeckiej powodują ci co jadąc Wawelską wjeżdżają na skrzyżowanie nie mogąc z niego zjechać. Zresztą podobnie korki generowane są na placu Zawiszy. 
 
Po trzecie nie jest to projekt "dla rowerzystów" a dla mieszkańców. Oddaje chodniki pieszym (aktualnie na chodnikach na których i tak stoją samochody tłoczą się piesi i rowerzyści). Co więcej zmienia autostradowe szerokości pasów na ciut węższe, no i 2 pasy zamiast 3 (plus obecność rowerzystów) może spowodują że będzie mniej pędzących samochodów i wieczornych rajdów. Więcej - daje dodatkowe miejsca parkingowe. Tu napisałem na forum dla rowerzystów więc zachęciłem ich pasami rowerowymi. 
 
Podsumowując, projekt zbliża nas to cywilizacji, a oddala od komunistycznej wizji miasta. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych