Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[Amortyzator] Suntour Epicon RLD 2013 - Uniwersalny wideł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#21 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 04 styczeń 2014 - 20:28

Pompujesz od razu, tylko wkręć wentyl po drodze, hehe, i powinno być git, jeśli nie to uszczelkę na tłoku wytarłeś przez tą saharę którą tam miałeś, ale nie sądzę by tak było ;)

#22 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 05 styczeń 2014 - 11:12

2.5W wydaje mi się grubą przesadą, pełnego zakresu na nim na 100% nie będzie.


Polek, sprawdziłem 2,5W w moim. Blokada działa jak powinna. Jest bardziej czuły na małe nierówności i lepiej radzi sobie w niskich temperaturach.
Olej Motorex 2,5W.

u1549y2014v4.gif


#23 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 05 styczeń 2014 - 15:45

jak będę zmieniał w swoim 2013 to wleje 10W i zobaczymy.

ogólnie, masz pełen zakres regulacji? od pełnego zmulenia tłumienia, do wyłączenia całkowitego?

#24 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 06 styczeń 2014 - 11:21

Da się dość mocno zamulić przy dokręceniu maksymalnie na plus. Ale wiadomo, że po wlaniu nowego trzeba było dać trochę więcej na + niż było wcześniej, ale za to amorek zbiera się szybciej i nie zamula na małych dziurach.

u1549y2014v4.gif


#25 19Piotrek85

19Piotrek85

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 74 postów

Napisano 09 styczeń 2014 - 20:00

Kundello fajnie, że zacząłeś ten temat. W razie co zawsze można o coś zapytać i są ludzie którzy pomogą ;) PoleK dzięki za proste acz odpowiednie wskazówki. Zrobiłem dokładnie tak jak podpowiadałeś i problemu już nie ma. Powietrze trzyma, póki co test ponad 3 godzinny i zero ubytku! Musze jeszcze sprawdzić podczas pracy amortyzatora ale sądzę, że będzie dobrze.

w liczbach:

strzykawka i igła 0,31 zł
nakrętka z kluczem do wentyli 1 zł
olej Castrol Fork 10W 0,5L 20 zł

suma: 21,31 zł

Tyle mnie to kosztowało, nie porównywalnie z serwisem który skasowałby jak za zboże ;)

Ps. Waga mojego Epicona (rura sterowa 21,3cm) z linką i uchwytem do blokady: 1720g. Chyba nie najgorzej ;)
... Centurion Backfire 600 ...

#26 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 15 styczeń 2014 - 19:40

btw.

Przelałem tłumik w EPiconie 2013 Olejem 10W i jeśli ktoś mi wkręca że na 5W czy mniej ten tłumik ma pełen zakres regulacji, to chyba nie do końca wie czego należy oczekiwać od tłumika... ;)

Tymbardziej że mam wersję z Low compression adj. i na 10W ona rzeczywiście działa. Nie sądzę by coś mi zamulało.

Użytkownik PoleK edytował ten post 15 styczeń 2014 - 19:44


#27 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 16 styczeń 2014 - 11:13

Polek, to czego Ty oczekujesz, być może nie jest tym, czego oczekują inni.
Jak dla mnie, przy oryginalnym zamula.

u1549y2014v4.gif


#28 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 16 styczeń 2014 - 17:20

Ja oczekuję że tłumik będzie działał w pełnym zakresie, a nie, pierwsze 20 obrotów zero tłumienia a ostatnie 5 ledwo coś zmienia ;)
miałem 4 EPicony jak do tej pory, żaden nie mulił na 10W, można było wyłączyć zupełnie nawet, więc nie ogarniam co niby miałoby zamulać...

To że oryginalny Olej jest kaszką manną, zamarza itp. to nie znaczy że na Motulu 10W zamula...

#29 Kouczor

Kouczor

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 260 postów

Napisano 24 kwiecień 2014 - 19:55

Takie na szybko pytanko żeby nie robić nowego tematu... Jak zmieni się praca amortyzatora i czy może się coś stać gdy do dolnej goleni zamiast 6 ml 10 w wleje olej 5w? Nie mam 10 w a koniecznie muszę zrobić serwis bo wyjeżdżam na dłużej...

#30 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 24 kwiecień 2014 - 19:58

Nic się nie stanie...
  • Kouczor lubi to

#31 Makabra

Makabra

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 13 postów

Napisano 23 lipiec 2017 - 12:38

Hej. Mam Epixona XC 26" RL-R. Miałem od przedwczoraj podobne objawy co kolega wyżej. Stukanie przy pracy amorka nawet na najmniejszych nierównościach. Drugi problem to nietrzymanie ciśnienia po napompowaniu. Po paru dniach ciśnienie jest drastycznie mniejsze. Poszedłem za radą z tego tematu i dolałem jakieś 6ml oleju do komory powietrznej i nastała cisza :) Ciekawe czy ciśnienie się utrzyma, czy będę musiał wymienić uszczelkę w komorze powietrznej.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych