Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[AMORTYZATOR] Rock Shox Reba SL


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 23 luty 2008 - 19:14

Skok: 85/100/115 mm, zmiana skoku wymaga rozkręcenia amorka
Sprężyna: Dual Air
Tłumienie: Motion Control
Blokada skoku: manetka na kierownicy
Rozmiar: 1 1/8", sterówka 25 cm
Golenie: 32 mm średnicy
Materiał:
- golenie górne, rura sterowa: alu 7000
- golenie dolne: magnez
- korona: alu 6061 T6
Masa: katalogowa - 1620 g; rzeczywista - 1691 g (sterówka nieprzycięta, razem z manetką blokady)
Cena: 1300-1900 zł (w zależności od promocji ;) )
Dołączona grafika

Reba to jeden z topowych modeli Rock Shox stosowanych w szeroko rozumianym MTB. Wg producenta służyć miał do wyścigów, w rzeczywistości sprawdza się doskonale nie tylko w XC i maratonach, ale też w wymagającej turystyce górskiej.

Naprawdę trudno mi napisać coś ogólnego o pracy tego amorka - powodem są szerokie możliwości jej indywidualnej regulacji. W zależności od zastosowanego skoku i ciśnienia (komora pozytywna i negatywna) może być bardzo twardy - lub na odwrót, przesadnie wręcz miękki. Dobranie idealnego do swojej masy i stylu jazdy ciśnienia może być trochę czasochłonne (ewentualnie można skorzystać z podanej przez RS tabelki dla różnych przedziałów wagowych), ale za to jak już się w tą odpowiednią wartość utrafi, amor odwdzięcza się za to perfekcyjną wręcz pracą :) Tu nie ma narzekań w stylu "za twardy", "za miękki" - wystarczy pompka do amortyzatora i możemy do woli eksperymentować, aż zacznie pracować dokładnie tak jak chcemy. W mojej konfiguracji jest bardzo "zrównoważony" - całkiem czuły (choć bez przesady), za to nawet na sporych przeszkodach niełatwo go dobić. Szerokie spektrum możliwych konfiguracji to chyba największy plus tego amorka, bo każdy może go ustawić dokładnie "pod siebie" :)

(edit: tutorial z regulacji Reby: http://www.bikeforum...read.php?t=4764)

Na wrażenia z jazdy spory wpływ ma też duża średnica goleni, dzięki czemu jest on bardzo sztywny i prowadzenie roweru nawet przy ostrych, gwałtownych skrętach jest pewne i przewidywalne. Oprócz tego blokada skoku z manetką na kierownicy ułatwiająca ciężkie podjazdy, przy czym nawet zablokowany amortyzator przy nagłym wjeździe na sporą przeszkodę ulega odblokowaniu, chroniąc w ten sposób nadgarstki i zapobiegając utracie kontroli nad rowerem. Siłę potrzebną do odblokowania widelca można ponoć regulować (system Floodgate), choć szczerze mówiąc nie wiem jak :P Ale fabryczne ustawienie mi odpowiada, raczej nic nie będe tu zmieniał...

Nie sposób nie wspomnieć też o niskiej masie tego widelca - ok. 1650 g łącznie z manetką i przy "grubych" goleniach to rewelacyjny wynik, zwłaszcza że w tym wypadku odchudzanie najwyraźniej nie zachodziło kosztem obniżenia wytrzymałości. Wg zdecydowanej większości użytkowników którzy w necie ocenili ten amor jest on bardzo "żywotny" i wytrzymały. Chyba jeżdżę na nim nieco za krótko żeby wypowiadać sie w kwestii jego długoterminowej wytrzymałości, ale na pewno zaktualizuje recenzję jeśli coś sie w nim popsuje (odpukać! ;) ). Na razie (~1500 km) chodzi perfekcyjnie.

Minusem jest za to niewątpliwie brak mocowań pod hamulce v-brake. Jest to amor tylko pod tarczówki, choć widziałem też wersje Reby wyposażone w piwoty.

PLUSY:
- szerokie możliwości regulacji skoku i pracy
- dobra czułość w niemal każdym ustawieniu
- niska masa
- duża sztywność
- blokada na kierownicy
- odblokowanie widelca w niebezpiecznych sytuacjach (Floodgate)
- uniwersalność

MINUSY:
- brak mocowań pod v-brejki

Podsumowanie: amor - cudo :) Nieważne jak się jeździ, po odpowiednim ustawieniu pracuje w wymarzony przez nas sposób. Sztywny, wytrzymały, lekki i wszechstronny. Dzięki możliwościom konfiguracji to jak kilka amorków w jednym. Naprawdę starałem się być możliwie obiektywnym, ale oprócz braku mocowań dla v-ek nie udało mi się znaleźć innych wyraźnych minusów. Gorąco polecam każdemu "góralowi" :)

Inna recenzja http://www.bikeforum...ead.php?t=14898
"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#2 lewan

lewan

    Stały Bywalec

  • Members
  • 854 postów

Napisano 23 luty 2008 - 19:20

Amorek fajny ,dobra firma ale szkoda że niema montowania pod v-bike.
Jeśli ktoś jeżdzi lub uprawia duro to mu tam wszystko jedno bo i tak z przodu hamulca niema:D
Ale tak dla normalnych ludzi to wiąże się z dodatkowym kosztem..chyba że już na rowrze posiada się tarcze.

#3 Scott

Scott

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1316 postów

Napisano 23 luty 2008 - 20:40

Ja bym się poważniej zastanowił czy to jest aż taka wielka waga. Jeśli ktoś kupuje taki drogi amor to raczej składa rower na tarczówkach. Po drugie primo można trochę gramów zaoszczędzić i taki amor z gołymi piwotami strasznie wsiowo wygląda, więc dla niektórych brak mocowań do v-ek może być wielkim plusem.

PS. Już nie mogę się doczekać swojego:D

#4 Pulse

Pulse

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 38 postów

Napisano 24 luty 2008 - 00:35

mam rebe i mam mocowanie pod v'ki to zalezy od wersji, Ty zapewne swiadomie wybrales wersje pod tarcze bo wiedziales, ze takie hamulce bedziesz mial. Wg. mnie jedyny minus to cena ;-)

Floodgate regulujesz na plus lub na minus, w zaleznosci od tego czy ma sie szybciej odblokowywac czy wolniej. Dokladnie jezeli jest na maxa w kierunku zgodnym z ruchem wskazowek zegara to najwieksza sila jest potrzebna do odblokowania. Najbardziej w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara, najmniejsza sila jest potrzebna do odblokowania. Najczesciej najlepsze jest ustawienie gdzies po srodku.
Regulacje najlepiej robic na zablokowanym widelcu. Im ciezszy jezdziec, tym floodgate powinien byc mniej wrazliwy. Na najbardziej wrazliwym ustawieniu, widelec ugina sie mocniej nawet na blokadzie, na najmniej wrazliwym jest prawie sztywny.


Pozdrawiam

#5 Paweł_S

Paweł_S

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1464 postów

Napisano 04 marzec 2008 - 20:45

A tu oto dowód że reba jest baaaaaaaaaaaaardzo wszechstronna:D
Dołączona grafika
I co wy na to?
  • Boo, asx i pato66 lubią to

#6 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 04 marzec 2008 - 21:42

Gdzieś czytałem że któryś z topowych zawodników 4x czy duala korzysta właśnie z Reby 115 mm ze względu na rewelacyjną sztywność. Może to właśnie on? ;)
"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#7 Paweł_S

Paweł_S

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1464 postów

Napisano 04 marzec 2008 - 22:08

To zdjęcie jest z zawodów w sochaczewie ale po minie zawodnika to nie za bardzo widać że to "topowy" zawodnik;)

#8 asi@

asi@

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 4 postów

Napisano 06 maj 2008 - 10:28

czesc,
ja chce sie przesiąsc z rock shoxa duke xc na nowy amorek i zastanawiam się mocno nad Rebą. Ale nie wiem czy na moją wagę 50kg nie będzie zbyt toporny. Co prawda sam amor nie jest ciezki, ale 32mm golenie i 100mm skoku, sama nie wiem..
Może coś poradzicie?
Przegladałam oferty na ebayu i ze stanów mozna zamowic SIDa w cenie zblizonej do 1600zl wiec moze by sie to bardziej oplacalo. Ma ktoś doswiadczenie w kupowaniu za oceanem?

Na allegro znalazlam tez cos takiego: http://www.allegro.p...loc_f_bike.html

#9 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 06 maj 2008 - 15:10

zastanawiam się mocno nad Rebą. Ale nie wiem czy na moją wagę 50kg nie będzie zbyt toporny. Co prawda sam amor nie jest ciezki, ale 32mm golenie i 100mm skoku, sama nie wiem..


To amor powietrzny, jak będzie "zbyt toporny" wystarczy zmniejszyć w nim ciśnienie ;) Skok jest standardowo 80 mm, z możliwością ustawienia 100-mm i 115-mm, a grube golenie zwiększają tylko sztywność całej konstrukcji bez wpływu na pracę nawet pod lekkim jeźdźcem. Jeśli Cię stać i masz pro-ambicje ;) bierz SID-a, jest wymarzony na poważne wyścigi. A jeśli chcesz nieco cięższy ale bardziej uniwersalny i wytrzymały amor - Reba :)
"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#10 asi@

asi@

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 4 postów

Napisano 06 maj 2008 - 16:12

Dzięki. właśnie sie waham między jednym a drugim, znalazlam Sida w eleganckiej cenie http://www.allegro.p...loc_f_bike.html
Ale naczytalam się też troche o wyciekach oleju z sidów i opinii, że to amory na 2 sezony.
Co do reby zastanawiam się jak będzie wyglądał w moim rowerze taki solidny amortyzator z goleniami 32mm. Ty masz ten amor, może mógłbyś jakąś fotke wkleić? Pozdro

#11 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 06 maj 2008 - 16:38

Co do reby zastanawiam się jak będzie wyglądał w moim rowerze taki solidny amortyzator z goleniami 32mm. Ty masz ten amor, może mógłbyś jakąś fotke wkleić? Pozdro


Tu fotka "orginału":
http://www.bikeforum...read.php?t=3203
A tu po paru przeróbkach: z boku:
http://img222.images...p1010075zp8.jpg
I od przodu (widać kawałek goleni):
http://img521.images...p1010066sf4.jpg

Skok ma u mnie 80 mm. Moim zdaniem grube golenie wyglądają świetnie ;)
  • asi@ lubi to
"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#12 asi@

asi@

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 4 postów

Napisano 06 maj 2008 - 16:49

Faktycznie wygląda dobrze. dzieki napewno mi to pomoglo. a nie widze manetki od blokady skoku na fotce

#13 P!T3RR0

P!T3RR0

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 81 postów

Napisano 06 maj 2008 - 17:44

asi@, przyjrzyj się jest po prawej stronie kierownicy )czyli na zdjęciu po lewej).

#14 asi@

asi@

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 4 postów

Napisano 06 maj 2008 - 18:02

aha faktycznie ;)

#15 worms

worms

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 3 postów

Napisano 05 czerwiec 2008 - 23:06

Witam serdecznie.
Od 3 dni posiadam Rebe Race 100mm, motam się troche z dobraniem odpowiednich ustawień, nawet postepując według instrukcji:
1. Uzyskauj wymagany SAG.
2. Pompuj komorę negatywną, do momentu w którym osiągniesz nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejszy. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.
3. Tłumienie odbicia podkręcaj do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.
4. Floodgate reguluj wg zaleceń w instrukcji.

Może ktoś z Was waży 66kg i może mi podać swoje ustawienia komór pozytywnej, negatywnej itd?

Pozdrawiam

#16 Boo

Boo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1770 postów

Napisano 06 czerwiec 2008 - 05:41

Worms poczytaj tutaj:

http://www.bikeforum...read.php?t=4764

Jest z tym trochę roboty, ale efekty są świetne :) Ewentualnie dla 66 kg RS zaleca ciśnienie w obu komorach ok. 105-110 psi, choć pompowanie wg tabelki nie zastąpi eksperymentowania ;)

Nie wiem czy to pomoże, ale przy moich 72 kg + plecak (około 5-6 kg) pozytywna 130 psi, negatywna 135 psi. Do jazdy bez plecaka natomiast odpowiednio 120 i 130 psi.
"Towarzystwo poszukujących prawdy jest nieskończenie lepsze niż tych, którzy wierzą że ją znaleźli" T. Pratchett

#17 worms

worms

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 3 postów

Napisano 06 czerwiec 2008 - 09:50

Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problem, wnioskując z twoich wypowiedzi, to mam do przetestowania ustawienia dla siebie, które mi podpowiedzialeś 110 i 120 psi(bez plecaka, a z plecakiem wychodzi mi 72 więc też jest do sprawdzenia na Twoim przykładzie).Dzięki.
Zobaczę jak to się bedzie u mnie sprawdzało.

Przyznam szczerze, że nie ma czasu się z tym pobawić, z tydzień musze czekać zanim to wszystko sprawdzę, a i tak pewnie nie będę w stanie się zdecydowac co dla mnie będzie odpowiedniejsze.
Dlatego też liczyłem na to, że ktoś poda gotowe ustawienia dla wagi 66kg.
Najchętniej spotkałbym się z ludzmi co też mają rebę i sprawdził jak oni to maja ustawione jakie sa doznania i na kilku przykładach wybrał cos dla siebie.
Pozdro.

#18 yoppy

yoppy

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 126 postów

Napisano 14 styczeń 2009 - 20:09

Witam!!!
Od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem własnej prywatnej Reby SL :D Wrażenie po odpakowaniu jest bardzo duże. Amortyzator sprawia wrażenie bardzo wytrzymałego, atomowego przez golenie 32mm, przy tym jest lekki. Jak oparłem go obok mojego dotychczasowego amorka - RST CAPA 5T - to jakby zaparkować polonezem koło Porsche:) Pozostaje mi tylko przyciąć rurę sterową nabić gwiazdkę i będzie gotowy do użytku.

W pudełku znalazłem kilka części i nie wiem do czego mogą służyć:
-opaska z uchwytem, mała gąbeczka do przypięcia linki
-saszetka z czymś alkoholowym-"ALCOHOL PREP PAD" ????
-2 takie jakieś plastikowe coś, nie wiem jak to nazwać więc daje foto:

Załączone pliki


Dołączona grafika

#19 spider146

spider146

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 339 postów

Napisano 17 czerwiec 2009 - 17:14

Wlasnie kupilem ta Rebe. Chce kupic tarcze hydrauliczne i tu pytanie: jaki rozmiar tarczy bedzie do niej najlepszy?? Z gory dziekuje?
Kelly's Salamander 2007 / Accent Via Montana 2010 / http://maciek320bike.bikestats.pl

#20 mumifikant

mumifikant

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 468 postów

Napisano 17 czerwiec 2009 - 18:28

Bierz 180mm. Do Reby można maksymalnie włożyć tarcze 210mm- ale to już tylko do dh/fr.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych