Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Gt avalanche 3.0 + RST F1RST AIR

alvivo avalanche gt3.0 suntour

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
548 odpowiedzi w tym temacie

#521 m0rdeczka

m0rdeczka

    Emerytowany

  • Members
  • 1433 postów

Napisano 30 maj 2013 - 00:58

Dobra, dobra. Dostałem zabawkę, a nie mogę się pobawić. Do tego jutro sobie święto wymyślili.
Gt Avalanche 3.0 prowokacje
Dołączona grafika
GG: 9096807 afery

#522 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 30 maj 2013 - 01:01

Pogański kraj, pogańskie obyczaje :D

#523 lukeero

lukeero

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 73 postów

Napisano 30 maj 2013 - 11:32

Nie zapomnij zdjecia pokazać.

"Najlepiej jest utrzymywać równy rytm".


#524 m0rdeczka

m0rdeczka

    Emerytowany

  • Members
  • 1433 postów

Napisano 30 maj 2013 - 11:57

Co ja nie znajdę dętki ? Przy nawale kół w moim pokoiku znalazła się jedna działająca presta :)
Oto parę fotek z mojej syfiarni. Koło jeszcze nie kompletne, bo nie mam torxów :D
Ale spokojnie, Andrzeju, wszystko się naprawi.

Do tego w gratisie zdjęcie mojego 46'tera.

Załączone pliki


Gt Avalanche 3.0 prowokacje
Dołączona grafika
GG: 9096807 afery

#525 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 30 maj 2013 - 13:10

Wszyscy nadal używają torxów? Nie lepiej śrubki na imbus kupić?

Ładnie wygląda, ile waży ta piasta? Net milczy o nich raczej. :)

#526 m0rdeczka

m0rdeczka

    Emerytowany

  • Members
  • 1433 postów

Napisano 30 maj 2013 - 13:21

piasta Rival 922DF 160gramow

Teraz zmagam się z zakleszczonym zaciskiem :( Co rozpycham klocki to dalej wracają do lekkiej przerwy między nimi, a tarcza jest szersza od tej przerwy.
Gt Avalanche 3.0 prowokacje
Dołączona grafika
GG: 9096807 afery

#527 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 30 maj 2013 - 15:20

eee, a zaciskasz je na tarczy czy bez?

bo jak bez to normalne, i... nie rob tak;)

#528 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 30 maj 2013 - 16:09

Zaciśnięcie klamki bez tarczy niczemu nie szkodzi... Skoro nie chcą tłoczki wracać to może hamulec jest zapowietrzony?

Poldek a co złego jest w torx'ach?

#529 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 30 maj 2013 - 17:25

Zacisniecie klamki bez tarczy powoduje ze szczelina sie zmniejszy... to normalne, i nie kumam co cholere miałby zaciskać klamkę bez tarczy? Jak zaciśnie prae razy mocno to przypadkiem może któryś tłoczek wyskoczyć, zalezy jaki hampel ;)

To że nie ma ich w "scyzoryku" z imbusami, więc po co sobie życie utrudniać?
Pomijam że w rowerowym kosztują jakieś 10x tyle co w sklepie ze śrubami.

#530 kondzios230

kondzios230

    Stały Bywalec

  • Members
  • 603 postów

Napisano 30 maj 2013 - 18:17

Polek, to znaczy, że masz słaby "scyzoryk", nic więcej :)

#531 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 30 maj 2013 - 18:31

Zacisniecie klamki bez tarczy powoduje ze szczelina sie zmniejszy... to normalne, i nie kumam co cholere miałby zaciskać klamkę bez tarczy? Jak zaciśnie prae razy mocno to przypadkiem może któryś tłoczek wyskoczyć, zalezy jaki hampel ;)

To że nie ma ich w "scyzoryku" z imbusami, więc po co sobie życie utrudniać?
Pomijam że w rowerowym kosztują jakieś 10x tyle co w sklepie ze śrubami.




Po co komu torx w scyzoryku? Panie, przecież te śrubki prędzej się zapieką niż poluzują wszystkie razem :D Jeśli to jedyny powód to niestety słaby.

Klamkę można zacisnąć przypadkowo, tłoczek wyskoczyć może tylko bez klocków, chyba, że coś nie tak z hamulcami i tylko jeden tłoczek się rusza.

Użytkownik Kenhill edytował ten post 30 maj 2013 - 19:25


#532 m0rdeczka

m0rdeczka

    Emerytowany

  • Members
  • 1433 postów

Napisano 30 maj 2013 - 18:37

Śruby torxowe były w zestawie z tarczą więc to nie mój wybór :)
Poszerzyłem szczelinę śrubokrętem rozpychając klocki, a przy okazji przepiłowałem papierem ściernym okładziny. Teraz zostaje regulacja hamulca, bo nie da rady magia zaciśnięcia i dokręcenia :)
Gt Avalanche 3.0 prowokacje
Dołączona grafika
GG: 9096807 afery

#533 PoleK

PoleK

    Stały Bywalec

  • Members
  • 575 postów

Napisano 30 maj 2013 - 18:38

Powód bardzo dobry, 2zł za komplet a nie 15zł, i jeśli mogę mieć takie które odkręce/dokręcę gdzie i kiedy chce, to dlaczego nie? Siodła pewnie tez nie ruszasz często a masz zacisk mimośrodowy/na imbus, po co? zmien na torxa! ;) Jeśli można miec jeden standard, to trzeba tak zrobić żeby go mieć, cały świat do tego dąży... i to raczej słuszne podejście.

albo są to stare Julie;) Co nie zmienia faktu że jeśli sobie zaciska klamkę bez tarczy, to nigdy nie będzie miał szczeliny na tarcze, bo będzie się ona zmniejszała. ;)


z tym "zacisnij, dokrec, smigaj" to taki urban legend, w wiekszosci hampli nie dziala, metoda "na oko" jest szybsza i pewniejsza...

Użytkownik PoleK edytował ten post 30 maj 2013 - 18:48


#534 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 30 maj 2013 - 19:17

Powód bardzo dobry, 2zł za komplet a nie 15zł, i jeśli mogę mieć takie które odkręce/dokręcę gdzie i kiedy chce, to dlaczego nie? Siodła pewnie tez nie ruszasz często a masz zacisk mimośrodowy/na imbus, po co? zmien na torxa! ;) Jeśli można miec jeden standard, to trzeba tak zrobić żeby go mieć, cały świat do tego dąży... i to raczej słuszne podejście.

albo są to stare Julie;) Co nie zmienia faktu że jeśli sobie zaciska klamkę bez tarczy, to nigdy nie będzie miał szczeliny na tarcze, bo będzie się ona zmniejszała. ;)


z tym "zacisnij, dokrec, smigaj" to taki urban legend, w wiekszosci hampli nie dziala, metoda "na oko" jest szybsza i pewniejsza...




No to nie wiem gdzie kupujesz śrubki, ja widziałem po ok 10 zł komplet.

Zapewne wiesz po co stworzyli torx, więc mimo tych standardów nadal sądzę, że torx w śrubkach tarczy jest ok, tym bardziej, że tych nie ruszamy niekiedy baaardzo długo :)

Nie ironizuj... Jak pisałem wyżej tarcz nie ruszasz tak często jak kół czy sztycy :)

Sam jesteś legenda, każde hamulce shimano tak regulowałem, zaciśnij i dokręć, chyba, ze były już lekko zapowietrzone czy tarcze krzywe, wtedy wiadomo "na oko".

Zresztą, Ty i tak sądzisz, że tylko Ty masz rację i tylko Twoje zdanie i poglądy są najlepsze, więc nie ma sensu dyskutować ;)

Użytkownik Kenhill edytował ten post 30 maj 2013 - 19:25


#535 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 30 maj 2013 - 20:33

Ken, ale metoda "zaciśnij i zakręc" nie działa w większości przypadków. Szczególnie na długo nieserwisowanych hamplach.
Tarcze przy ostrym nawalaniu jednak potrafią puścić... Na jednej wyprawie, właśnie tylna tarcza mi się poluzowała i niestety nie miałem torxa. Teraz mam w multinarzędziu i jest bezpieczniej.

Ken, piszesz Polkowi, że jego poglądy są najlepsze, ale zachowujesz się identycznie :)

u1549y2014v4.gif


#536 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 30 maj 2013 - 20:46

Napisałem, że w moim przypadku działa w Shimano, w Avidach nie było szans. Dziwny przypadek, mi się dwa razy zapiekły śruby, ale poluzować? :)

Identycznie? Napisałem tylko, że uważam, że torxy w śrubkach tarcz są ok i tyle :P

#537 Ciaki

Ciaki

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 399 postów

Napisano 30 maj 2013 - 20:49

Mi w Avidach E5 metoda się sprawdza, wystarczy, że nie zacisnę klamki do oporu :P a zarówno Troxy jak i imbusy mają swoich przeciwników i zwolenników... Mi to w sumie obojętne mam i te i te :D
Dartmoor Street Fighter Ciakiego[*]
Fuji Stinger, dla rekreacji i po bułki
Muminki Cię widzą, Muminki Cię śledzą, Muminki Cię znajdą, zabiją i zjedzą

#538 m0rdeczka

m0rdeczka

    Emerytowany

  • Members
  • 1433 postów

Napisano 31 maj 2013 - 09:11

Porusz temat śrubek, a afera powstanie :D
Jak już mówiłem, mi to obojętne czy to torx, czy imbus, bo w trasie jak na razie nie noszę ze sobą kluczy. Jakbym mógł to byłby to centerlock, a co !
No i do regulacji to od początku formuly nie chciały się dać ujarzmić najprostszą metodą.

Zmiany, zmiany. Co do presty to mam różne uczucia. Na początek, nie jest jakimś okropieństwem jak zawsze myślałem i zostanę przy niej :) Bardzo przyjemnie się pompuje, jednak są lekkie wahania co do jej wytrzymałości, bo jest sto dość długi wentyl no i nie ma co ukrywać - cienki. Problemem było jeszcze wyjęcie dętki z opony, bo bałem się zahaczyć wentylem o rent, ale w końcu się udało :)
Więc co do zmian to zobaczymy w dłuższym dystansie jakie porównanie.
To samo z mocowaniem tarczy. Czytałem wiele razy o wyższości CL nad IS z tego powodu, że IS ma większą tendencję do poluzowania poszczególnych śrub. Czy to prawda? Nie wiem i nie chcę się o tym przekonać :D
Gt Avalanche 3.0 prowokacje
Dołączona grafika
GG: 9096807 afery

#539 Herman22

Herman22

    Stały Bywalec

  • Members
  • 710 postów

Napisano 31 maj 2013 - 10:19

Co do presta, to ja absolutnie żadnych kłopotów nie mam, dobrze trzymają ciśnienie i są całkiem wdzięczne w użytkowaniu. Co do IS to jeszcze nie zdarzyło mi się, by jakaś śruba się odkręciła, raczej to ja musiałem się postarać by je odkręcić jak się przegięło z dokręceniem :P

#540 m0rdeczka

m0rdeczka

    Emerytowany

  • Members
  • 1433 postów

Napisano 31 maj 2013 - 10:32

I jest, hamulec wyregulowany za pierwszym podejściem ! Wystarczyło, że dokonałem minimalnych ruchów zaciskiem odkręcają górną śrubkę i teraz kółko się kręci aż miło, trzeba teraz chrząkać czy strzelać przerzutkami, by mnie usłyszeli :D
Gt Avalanche 3.0 prowokacje
Dołączona grafika
GG: 9096807 afery




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych