Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

BMC Four Tuned + Suntour XCR - gruntowna renowacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 04 sierpień 2011 - 15:18

Jedyne co nagli w zmianie to koła(bądź obręcze i szprychy) no i damper bo z za krótkim pewnie patologicznie się jedzie :D

#22 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 04 sierpień 2011 - 16:52

PATOLOGICZNIE! xD xD MOCNE :)
Nowy damper, kolejny :) już w drodze. Także sądzę że z nowym nie będę musiał się obawiać że mi tylny trójkąt zawias zgniecie.

#23 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 25 sierpień 2011 - 19:03

:mad:No i tylna ośka poszła na złom:mad:

Była wizyta u ślusarza i w sobotę będzie nówka. Jedyne co powiedział ślusarz " Panie to nie ma twardości! Plastelina! ". Po chwili dodał " To nadaje się na gwoździe"
Wrzucę fote w sobotę jak to się ma.

#24 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 27 sierpień 2011 - 00:54

Kurczę, muszę się przejechać do Wągrowca zobaczyć tą ramę w realu :D Poza tym jaka masz długość montażową dampera?

#25 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 27 sierpień 2011 - 12:47

U ślusarza:
+ Witam. Mam odebrać ośkę do roweru
- Jaką?!
+ Do roweru! dwa dni temu byłem z ośką i łożyskiem
- Łeee... zapomniałem! na poniedziałek będzie
+......:confused::confused: (( zajebiście))

Co do długości montażowej to jest 165. W porywach do 170 ale to już zawias miażdży zaczep tylnego trójkąta.

Fotki:
(aktualnie ma łożyska kulkowe ale tylko awaryjnie)
Załączony plik  PIC04241#1.jpg   203,93 KB   131 Ilość pobrań

Załączone pliki


Użytkownik 87_GringO_78 edytował ten post 27 sierpień 2011 - 14:40


#26 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 27 sierpień 2011 - 20:20

165 trochę mało, jak byś chciał mam Kind Shocka 504 z urwanym pokrętłem kompresji(poczta polska pozdrawia :D) i bez oleju próbowałem go naprawić, mogę Ci go oddać za niewielką kwotę(damper jest "nowy") Oleju nie mam 2.5W mam 5W i takiego też, mogę wlać, a tym damperem zawieszenie na pewno by lepiej pracowało, niż z tym no name'm. Chyba, że wchodzi tam 190, bo podsiodłowa wydaję się być bardzo w tył wychylona.

#27 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 28 sierpień 2011 - 13:05

Takie robi wrażenie że jest wychylona do tył. W rzeczywistości rower nie ma już poziomu (parcie na kierownicę). 170 to max ze względu na zbyt skomplikowany układ amortyzacji (zawias, gniazdo zawiasu na tylnym trójkącie). Twój SFX ma bezpośrednie przełożenie co jest lepsze , m.in.:dla tego że mniej części może się zniszczyć, większy zakres skoku przy niższej cenie.

Amortyzator jest nowy tylko że musiałem zamienić sprężynę bo była za miękka. Mam coś takiego (z tą różnicę że nie ma regulacji) :http://allegro.pl/du...1791642462.html

#28 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 29 sierpień 2011 - 15:22

W końcu ośka dotoczona :)))
Oto jak się prezentuje w porównaniu do starej ośki ze stali gwoździowej :)
Koszt dotoczenia - 30zł , także cena przyzwoita

Załączony plik  PIC00002.jpg   165,48 KB   82 Ilość pobrań

Załączone pliki



#29 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 24 październik 2011 - 17:22

Nowa zębatka w dordze i będzie wymiana blatu 32 na 42 ZĘBY! W końcu będzie można pocisnąć więcej niż 35km/h :D!
A zamontowana będzie ta oto zębatka:
http://allegro.pl/sh...item=1870327965

#30 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 25 październik 2011 - 06:59

Nie myślałeś o założeniu dwóch blatów? Typu 22/24 i 34/36/38 w Wągrowcu nie ma za bardzo gdzie tylko zjeżdżać, aby zjechać trzeba podjechać, a przez połowę jazdy pchać to trochę dziwne :D

#31 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 25 październik 2011 - 10:54

Na 2. zdjęciu w poście 17 widać że są 2 blaty prawda? :) Poza tym wystarczyło by zerknąć na 1. post i zobaczyć jaka korba jest i w google poszukać - proste ?! ;P
Zakupiłem taki suport że najwyższy blat leży mniej więcej na środku względem wolnobiegu więc większych problemów nie będzie.
Jeżeli taki blat jest dla ciebie wyzwaniem no to twoja sprawa ale o mnie się nie martw :D

Na razie nie chcę montować przerzutki ale mam taki zamiar - o ile się uda

#32 siimon

siimon

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 9 postów

Napisano 16 lipiec 2012 - 08:08

Witam
Jak się trzyma ten spaw na rurze podsiodłowej?? Mam tak samą ramę i pęknięciem w tym samy miejscu.. to chyba jakaś wada fabryczna bo widziałem tylko trzy takie ramy i wszystkie tak pęknięte... Znasz skład aluminium ramy czy tak po prostu oddałeś do spawania..?

#33 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 16 sierpień 2012 - 08:16

Informacji o składzie nie potrzebujesz bo powszechnie stosuje się migomat do spawania aluminium, w którym, z tego co wiem, nie rozróżnia się drutu spajającego pod względem składu.
Chemiczna dokładność co do jakości drutu, przy jego produkcji, na takim stopniu nie występuje - raczej.

Pilnowałeś żeby sztyca nie wychodziła poza określony limit?
Kilka miesięcy temu przeglądałem używane ramy na allegro. Udało się znaleźć kilka sztuk właśnie tych ram i praktycznie co druga miała taki sam, identyczny, defekt.
Trudno jest uwierzyć że to wina firmy.

Wracając do sprawy, spaw trzyma, mimo moich stu kilkunastu kilogramów :)

#34 siimon

siimon

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 9 postów

Napisano 08 październik 2012 - 12:38

Możesz mi jeszcze powiedzieć jaką masz średnicę sztycy? 31,8 czy 31,6?
Dzięki

#35 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8454 postów

Napisano 08 październik 2012 - 15:06

Informacji o składzie nie potrzebujesz bo powszechnie stosuje się migomat do spawania aluminium, w którym, z tego co wiem, nie rozróżnia się drutu spajającego pod względem składu.
Chemiczna dokładność co do jakości drutu, przy jego produkcji, na takim stopniu nie występuje - raczej.

Niestety się mylisz. Są różne druty spawalnicze i warto znać stop ramy. Ramy spawa się TIG-em :)
Stopy aluminium i ogólnie metali, są znormallizowane. Dlatego można dobrać odpowiednie druty i elektrody do materiału spawanego.

u1549y2014v4.gif


#36 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 16 październik 2012 - 09:05

Bierzesz taką jaka jest najodpowiedniejsza - trzeba by zmierzyć. Przynajmniej tak ja zrobiłem.
I tak czeka ciebie zabawa z pilnikiem :D (będzie trzeba wyrównać spawy wewnątrz).
Za czym idzie kolejna myśl by niczego nie wkładać do rury, by usztywnić, bo zwyczajnie tego już nie wyciągniesz - przynajmniej w moim wypadku.

Ad.kundello dzięki za sprawdzenie :D ;]

#37 Spike

Spike

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 196 postów

Napisano 16 październik 2012 - 20:45

k-rad i jazda w terenie , brawo
VeloTech - profesjonalny montaż i serwis kół. 666-316-604
galleria ciekawostek https://picasaweb.go...830918110522375

#38 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 16 październik 2012 - 23:19

Zamiast pisać takie pierdoły/szukać zaczepki, zapoznaj się lepiej z CAŁYM tematem :P

#39 87_GringO_78

87_GringO_78

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 317 postów

Napisano 21 sierpień 2014 - 09:55

Witam

Aktualnie jestem zmuszony sprzedać ten "oryginalny" projekt :)
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany kupnem/chciał się po prostu skontaktować: ziip_gr09@wp.pl
Pozdrawiam






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych