Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Naprawa roweru - jakich przyrządów potrzebuje?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 27 maj 2011 - 21:29

Postanowiłem przywrócić swój stary rower do lat świetności. Niestety wcześniej nie rozbierałem rowerów na czynniki pierwsze (tak jak teraz) i nie wiem jakich narzędzi potrzebuję...

Zatrzymałem się na korbie i wolnobiegu.
Poniżej zdjęcie wolnobiegu jeżeli miałoby to jakoś ułatwić pomoc. Jak się fachowo nazywa narzędzie do zdejmowania wolnobiegu i czy takim samym zdejmuje się kasetę?
Dołączona grafika

Kolejny krytyczny moment to korba:
Dołączona grafika

Mam klucze nasadowe ale zbyt grube by można je było tam wepchnąć i to odkręcić. Jaki klucz moglibyście mi polecić by sprostać temu zadaniu.

I ostatni (chyba) problem:
Dołączona grafika

Ten krążek niby mogę odkręcić "chałupniczymi metodami" ale jeśli jest specjalne narzędzie do tego celu to prosiłbym o nazwę to przy okazji zamówię - przyda się na przyszłość.

Aha i czy takie narzędzia są uniwersalne i takim samym odkręca się kasetę i wolnobieg? Czy w nowym rowerze też będę mógł z nich korzystać?

Podsumowując potrzebuję wszystkiego co potrzebne do wymiany korby i wolnobiegu.


A teraz druga sprawa:
Chcę wymienić praktycznie całe tylne koło (obręcz, szprychy, kaseta/wolnobieg, środek suportu...), łańcuch i przedni napęd korbowy.

I mam w tej kwestii kilka pytań:
1. Czy w takim układzie nie będzie przeszkód by zamienić wolnobieg na kasetę?
2. Czym się kierować przy wyborze? Jak się dobiera łańcuch do kasety i korby?
3. Jak sprawdzić poziom zużycia przerzutki tylnej?

Mam nadzieję, że pomożecie doszlifować mój stary rower. Mam do niego sentyment ;)
Jak skończę to wrzucę zdjęcia roweru przed i po zabiegu.

Użytkownik lucky edytował ten post 28 maj 2011 - 18:15


#2 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8174 postów

Napisano 27 maj 2011 - 21:47

-Ściągacz do korb Dołączona grafika kupisz za kilkanaście złotych. Da się nim odkręcić śrubę jak i zdjąć korbę. http://bajkszop.com/...korb-na-kwadrat

-klucz pazurkowy do suportu, albo młotek i przecinak+klucz nastawny http://www.dobreskle...kcesoria&id=718

- Klucz do kaset/wolnobiegów http://rower.com.pl/...html?cPath=1_37
Dołączona grafikareBike.pl serwis rowerowy Rzeszów

#3 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1250 postów

Napisano 27 maj 2011 - 22:04

Klucz do wolnobiegu, to po prostu klucz do wolnobiegu. Jak o niego zapytasz w sklepie, to go dostaniesz. Jeśli zmieniasz całe koło, to jednak chyba nie ma sensu kupować klucza do wolnobiegu, tylko o od razu do kasety (bo to są różne klucze, choć wyglądają podobnie na pierwszy rzut oka), no chyba ze w przyszłości będziesz demontować z jakiegoś powodu wolnobieg. Na Twoim miejscu zostawiłbym stare koło w spokoju, a kasetę w nowym kole będziesz musiał jednak jakoś przykręcić. Do korby musisz po prostu dopasować jakiś klucz nasadowy. W Leroy Merlin jest bardzo szeroki wybór, ale pewnie w innych sklepach też. Zmierz jak szeroka może maksymalnie być nasadka i poszukaj odpowiedniej. Prócz tego będzie Ci potrzebny ściągacz do korb. To takie dwie śruby jedna w drugiej. Odkręcasz nakrętkę z korby, wkręcasz w korbę ściągacz do końca, a potem wkręcasz śrubę w ściągacz, aż korba spadnie. Do suportu możesz poszukać takiego klucza, który wygląda jak kawałek łuku z ząbkiem na końcu, ale jak widzisz ten element jest napiłowany, po to, aby poradzić sobie za pomocą klucza francuskiego. Moim zdaniem nie ma sensu kupować specjalnie do tego klucza. Jeśli będziesz zakładał nowy suport i będzie on inny, to tu już przyda się odpowiedni klucz, bo bez niego możesz uszkodzić wkład. Klucz w zależności od tego jaki wkład kupisz. Może być wielowypust zwykły, albo do misek zintegrowanej osi. Oczywiście możesz zmienić całe koło na kasetę. Prawdopodobnie jednak masz 7 biegów, wiec albo bedziesz musiał założyć kasetę 7-biegową z podkładką, albo 8 biegową i odpowiednio wyregulować przerzutkę, aby pozostawić któryś skrajny bieg. Oczywiście możesz jeszcze wymienić manetkę na 8 biegową. Jeśli byś chciał od razu wymienić wszystko na 9 biegów, to korbę też musisz wymienić, bo cieńszy łańcuch może się zakleszczyć. Co do samego łańcucha, to oczywiście wg. tego ile masz biegów. Przerzutka tylna też może np. nie obsłużyć 8 biegów i więcej, ale to musisz sam sprawdzić w opisie, albo poszukać w internecie (nie wiem jaką masz). Zużycie przerzutki poznaje się po jej luzach. Jak będziesz miał 9 biegów, to koronki kasety są ciaśniej rozmieszczone i wtedy przerzutka może już po prostu być niewystarczająco precyzyjna- będzie sama zmieniać biegi. Wracając jeszcze do kasety, przyda Ci się w przyszłości taki specjalny klucz z kawałkiem łańcucha, bo przy odkręcaniu kasety, obrana się ona na bębenku. Ja co prawda takiego czegoś nie mam, ale radzę sobie przez złapanie zwykłego łańcucha w imadło i owinięcie wokół kasety.

Edit: ściągacz który podał kundello jest od razu nasadką, ale nie wszystkie taką nasadkę mają

Użytkownik marcingrychtol edytował ten post 27 maj 2011 - 22:08

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#4 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 27 maj 2011 - 22:14

Jak dobrze zrozumiałem do korby wystarczy mi ten ściągacz podany przez kundello. Odkręcę nim zarówno śruby ze zdjęcia jak i zdejmę korbę, tak?

Teraz pozostaje sprawa wolnobiegu.
marcingrychtol, w sumie to masz rację, tego nie muszę odkręcać. Tu więc pytanie czy warto przejść na kasetę 7-biegową czy lepiej jednak kupić nowy wolnobieg?
Na co zwracać uwagę przy wyborze nowej? Tylko liczba ząbków ma się zgadzać czy coś jeszcze?
Może moglibyście coś polecić?


Do rozpinania łańcucha wystarczy coś takiego:
http://allegro.pl/kl...1636990585.html ?

#5 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8174 postów

Napisano 27 maj 2011 - 22:40

Lucky, tak, tym ściągaczem odkręcisz kompleksowo całą korbę. Nic więcej nie potrzebujesz.

Klucz do wolnobiegu, to po prostu klucz do wolnobiegu. Jak o niego zapytasz w sklepie, to go dostaniesz. Jeśli zmieniasz całe koło, to jednak chyba nie ma sensu kupować klucza do wolnobiegu, tylko o od razu do kasety (bo to są różne klucze, choć wyglądają podobnie na pierwszy rzut oka), no chyba ze w przyszłości będziesz demontować z jakiegoś powodu wolnobieg.

Klucz do wolnobiegu pasuje do kaset:) Wiem bo takiego używam i pasuje.
Dołączona grafikareBike.pl serwis rowerowy Rzeszów

#6 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1250 postów

Napisano 27 maj 2011 - 23:01

Klucz do wolnobiegu pasuje do kaset:) Wiem bo takiego używam i pasuje.

A w drugą stronę? Ja bym jednak mimo wszystko kupił ten, który się nazywa, że jest do kaset.

Teraz pozostaje sprawa wolnobiegu.
marcingrychtol, w sumie to masz rację, tego nie muszę odkręcać. Tu więc pytanie czy warto przejść na kasetę 7-biegową czy lepiej jednak kupić nowy wolnobieg?
Na co zwracać uwagę przy wyborze nowej? Tylko liczba ząbków ma się zgadzać czy coś jeszcze?
Może moglibyście coś polecić?


Do rozpinania łańcucha wystarczy coś takiego:
http://allegro.pl/kl...1636990585.html ?

Liczba ząbków wcale nie musi się zgadzać. Kasety mają to do siebie, że koronki mogą mieć mniejsza ilość ząbków, często np. zaczynając od 11T. Na twoim miejscu kupiłbym koło na kasetę, bo jak w przyszłości najdzie Cię znowu na modernizowanie roweru, to założysz kasetę z większą ilością koronek bez zmieniania piasty/koła. Możesz zwrócić uwagę na rozdaj mocowania kasety, ale 95% (albo i więcej) ma takie same. Ważne jest, żebyś sprawdził, czy twoja przerzutka ma odpowiednią pojemność, bo może się okazać, że się nie nada. Poszukaj na forum tematu o regulacji tylnej przerzutki, to się dowiesz o co chodzi. Dział Warsztat -> Poradnik.

Ja łańcuch rozpinam młotkiem, bolcem i nakrętką... a potem zakładam spinkę i jest ok. Mam różne specjalistyczne narzędzia, ale bez tego jednego moim zdaniem można się obyć.

Użytkownik marcingrychtol edytował ten post 27 maj 2011 - 23:03

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#7 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 27 maj 2011 - 23:23

A w drugą stronę? Ja bym jednak mimo wszystko kupił ten, który się nazywa, że jest do kaset.


Liczba ząbków wcale nie musi się zgadzać. Kasety mają to do siebie, że koronki mogą mieć mniejsza ilość ząbków, często np. zaczynając od 11T. Na twoim miejscu kupiłbym koło na kasetę, bo jak w przyszłości najdzie Cię znowu na modernizowanie roweru, to założysz kasetę z większą ilością koronek bez zmieniania piasty/koła.


Tego roweru nie będę prawie na pewno w przyszłości modernizował. Na dniach mam zamiar kupić nowy. Ten ma ponad 10 lat więc nie ma sensu w niego dużo inwestować. Chcę jednak wymienić to co trzeba, dokładnie go wyczyścić i przesmarować chociażby z sentymentu :)

Jeżeli jednak nie ma to znaczenia i cenowo większych różnic nie ma to mogę przejść na kasetę. Z tego co zdążyłem wyczytać to rozwiązanie jest pewniejsze i wytrzymalsze.
Jednak niech to będzie 7 biegów ponieważ nie będę wymieniał jednej klamkomanetki a koszt wymiany dwóch to ~80zł. Nie ma sensu dopłacać tyle by mieć w tak starym rowerze jedną przerzutkę więcej z tyłu. Wystarczy, mi 3x7 tak jak było.

Możesz zwrócić uwagę na rozdaj mocowania kasety, ale 95% (albo i więcej) ma takie same. Ważne jest, żebyś sprawdził, czy twoja przerzutka ma odpowiednią pojemność, bo może się okazać, że się nie nada. Poszukaj na forum tematu o regulacji tylnej przerzutki, to się dowiesz o co chodzi. Dział Warsztat -> Poradnik.

OK, poszukam. Mogę zrobić też zdjęcia tej przerzutki jak trzeba ale wygląda to mniej więcej tak: http://www.bikerweb....ages/CAM 23.JPG

Ja łańcuch rozpinam młotkiem, bolcem i nakrętką... a potem zakładam spinkę i jest ok. Mam różne specjalistyczne narzędzia, ale bez tego jednego moim zdaniem można się obyć.

Stary łańcuch też takimi "chałupniczymi" metodami rozpinałem i stwierdziłem, że to jednak nie jest zbyt wygodna opcja ;)



--- Dodane później:
Sprawdźcie czy takie komponenty będą ze sobą współgrały:
http://allegro.pl/no...1622120908.html
http://allegro.pl/ob...1636770626.html

+ piasta: http://allegro.pl/pi...1632282725.html

+ kaseta: http://allegro.pl/ka...1622952521.html

+ korba: http://allegro.pl/ko...1619497602.html
lub
http://allegro.pl/no...1618853912.html

+ środek suportu: http://allegro.pl/su...1623654920.html
lub
http://allegro.pl/wk...1622808248.html

Czy w podobnych cenach da się znaleźć coś ciekawszego?
Czy to jaki środek suportu/korbę da się zamocować zależy od ramy?
Widzę, że są różne długości i nie wiem czy to wszystko powyższe będzie współgrało...

Użytkownik lucky edytował ten post 28 maj 2011 - 18:14


#8 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 28 maj 2011 - 22:58

Towarzysze i towarzyszki - pomożecie?!
Jeszcze jutro do południa/wczesnego wieczora mam dostęp do starego roweru w częściach więc w razie czego mogę coś sprawdzić jeśli źle dobrałem komponenty wyżej. Później wyjeżdzam.

#9 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 03 czerwiec 2011 - 11:01

Nikt mi nie pomoże?

Jaką długości szprychy powinienem zakupić?

#10 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1250 postów

Napisano 03 czerwiec 2011 - 13:18

Obręcze które wybrałeś są ciężkie i mocne, wydaje mi się, że nie potrzebujesz takich. Kaseta jest ok. Długość suportu musisz dobrać do korby, zależy co zaleca producent. Jeśli chodzi o korby, to polecałbym Ci to http://allegro.pl/ac...1648674495.html albo to http://allegro.pl/ko...1639960424.html Długość szprych musisz obliczyć, można do tego znaleźć kalkulator. Polskich nie szukałem, ale po angielsku znajdziesz na pewno wpisując w google "spoke lenght calculator".
  • lucky lubi to
Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#11 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 11 czerwiec 2011 - 03:36

Dzięki marcingrychtol. Już traciłem nadzieję a odpowiedź mi jakoś umknęła przy przeglądaniu nowych postów i dopiero teraz ją odczytałem :)

Przeliczyłem ilość ząbków w korbie i wolnobiegu, które siedzą aktualnie i wygląda to tak:
wolnobieg 28-14, największa tarcza korby 48 (pozostałych nie liczyłem bo to chyba mniej istotne).

Najprościej byłoby pewnie zamienić na podobne ale wtedy musiałbym pewnie zostać przy wolnobiegu a ponoć lepiej jest przejść na kasetę.
Wszystkie 7-rzędowe kasety, które widziałem mają 11 ząbków na najmniejszej tarczy a nie 14.

Na najwyższych przełożeniach aktualnie jest więc 14 na 48
Korba, którą ja wskazałem wyżej też ma 48ząbków (na najwyższej tarczy) więc byłoby 11 na 48. Być może jest to za dużo i byłoby to za ciężkie przełożenie na ten skądinąd wiekowy już rower.
Korby zaproponowane przez Ciebie mają 42 ząbki na największej tarczy. Co dałoby 11 na 42.

Jak to się ma do powyższych? Może kompromisem byłaby korba, która ma 44 ząbki na najwyżej tarczy i największe przełożenie 11 na 44?

Jeżeli to ma znaczenie to dodam, że jest to rower trekkingowy.

A teraz sprawa obręczy. To, że są mocne to akurat zaleta ;) Ciężar już niekoniecznie ale czy bardzo to odczuje jeżeli rower sam w sobie lekki nie jest (ma stalową ramę)?
Wymienione niżej byłyby lepsze?
http://allegro.pl/ex...1612946671.html
http://allegro.pl/ob...1612002713.html

#12 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1250 postów

Napisano 11 czerwiec 2011 - 11:24

Czytaj dokładnie aukcje, bo obie obręcze zaproponowane przez ciebie są tylko do hamulców tarczowych. Jeśli chodzi o masę obręczy, to jest ona odczuwana bardziej niż w innych częściach roweru, bo jest to masa rotująca- lżejszym kołem łatwiej zakręcić. Co do korb, wystarczy policzyć: 48/14=3,42; 42/11=3,81; czyli korba 42T z kasetą 11T i tak da ci większe przełożenie niż 48T/14T. 44/11 to już 4,0. U mnie 42/11 wystarcza do jazdy 60-65km/h za samochodami, a przy wyćwiczonej dobrej kadencji pojedziesz nawet 70km/h (tylko to już jest ok 145obr/min). Poza tym korby występują w różnej konfiguracji. Często właśnie największy blat ma 42T, 44T, albo 48T, przy czym te pierwsze nadają się bardziej do XC, a większe niż 48T do jazdy po szosie na cienkich i gładkich oponach (chociaż i tak wszystko często zależy od gustu i możliwości).

Użytkownik marcingrychtol edytował ten post 11 czerwiec 2011 - 11:31

  • okupant i lucky lubią to
Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#13 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 11 czerwiec 2011 - 15:45

No to trochę mi już się to rozświetliło. W takim razie opcja 42/11 w zupełności mi odpowiada.
Zatem korbę pewnie wybiorę jedną z dwóch zaproponowanych przez Ciebie:
http://allegro.pl/ac...1648674495.html
http://allegro.pl/ko...1639960424.html

Na razie jednak chciałbym się skupić na skompletowaniu tylnego koła bo z tym chyba będzie większy problem.
Kasetę już wybrałem:
http://allegro.pl/ka...1622952521.html

Piasta w zależności od tego czy wybiorę obręcz na 32 czy 36 szprych:
http://allegro.pl/pi...1646696551.html
lub
http://allegro.pl/pi...1632282725.html

Obie będą pasować do powyższej kasety, prawda? Żadne podkładki czy inne udziwnienia nie będą już mi potrzebne?

Teraz zostaje mi jeszcze wybór obręczy i szprych. Myślisz, że lepiej skupić się na obręczy z 32 otworami a te z 36 sobie odpuścić?
Czy taka obręcz będzie dobra:
http://allegro.pl/ob...1656876899.html ?

Kolejna sprawa czego wcześniej nie brałem pod uwagę a być może ma znaczenie. Na oponie mam takie oznaczenia: "51-559, 26x1.90". Nie wiem jak to pierwsze (51-559) ma się do obręczy ale nie znalazłem obręczy 26" z takim oznaczeniem. Czy taka opona będzie pasować do powyższej obręczy?

#14 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1250 postów

Napisano 11 czerwiec 2011 - 16:00

Jeśli piasty są pod 7-rzędowa kasetę, to nie trzeba już żadnych podkładek. Jesteś pewien, że nie będziesz chciał w przyszłości zmienić napędu na 8? Wymiana łańcucha i manetki to jeszcze nie taka duża kwestia finansowa, ale jak będziesz chciał zmienić piastę, to albo wymieniasz całe koło, albo przeplatasz stare, co wiąże się z robotą. Koło na 32 szprychy wystarczy jak najbardziej. Ja zrobiłem sobie koła na 36 i żałuję. Ta obręcz będzie dobra i będzie pasować pod względem rozmiaru. Ten pierwszy rozmiar to chyba ERTRO, ale nie wiem dokładnie o co w nim chodzi. Oznaczenie 26x1,9 to średnica koła x grubość opony.
  • lucky lubi to
Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#15 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 11 czerwiec 2011 - 16:20

Jeśli piasty są pod 7-rzędowa kasetę, to nie trzeba już żadnych podkładek. Jesteś pewien, że nie będziesz chciał w przyszłości zmienić napędu na 8?


W przyszłości nie ale teraz będę wymieniał sporo komponentów. Na początku zupełnie nie brałem tego pod uwagę ale jeśli miałbym przechodzić na 8 to teraz.

To co planuję aktualnie wymienić:
- tylne koło w całości, poza oponą i dętką (obręcz, szprychy, piasta, kaseta)
- tylna przerzutka
- korba wraz z suportem
- łańcuch
+ parę innych rzeczy niezwiązanych z napędem (np. hamulce)

Normalnie wystarczyłoby więc dodatkowo wymienić tylko manetkę prawą. Są jednak 2 problemy:
1. Mam klamkomanetki:
Dołączona grafika
2. Nie chciałbym mieć jednej manetki innej a drugiej innej.

Musiałbym więc wymienić obie manetki i klamki. Co już podniosło by koszt o jakieś 70-90zł:
http://allegro.pl/kl...1622411233.html

Z racji jednak tego jak sporo rzeczy tak czy inaczej planuję wymienić wezmę to jednak pod uwagę;)

Najpierw jednak skompletuję sobie wszystkie podzespoły jakie chciałbym kupić a później zacznę szukać na różnych aukcjach i porównam koszty opcji 3x7 i 3x8.

Jeśli różnica będzie mała to może faktycznie przejdę na 8-rzędów :)

Jeszcze dwa pytania mi przychodzą do głowy:
1. Jak dobiera się łańcuch?
2. Czy przy tylnym widelcu odległość od jednej strony mocowania piasty do drugiej w każdym rowerze jest taka sama?
Chodzi mi po prostu o to czy każda z piast będzie pasować czy może mam najpierw sprawdzić tą odległość w rowerze?

Edit:
Wszystkie piasty jakie staram się znaleźć dla kaset 8-rzędowych są dedykowane dla 8/9?
Czy wobec tego oznacza to, że dla 8-rzędowej musiałbym stosować podkładkę dystansową?

Użytkownik lucky edytował ten post 12 czerwiec 2011 - 11:15


#16 marcingrychtol

marcingrychtol

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1250 postów

Napisano 12 czerwiec 2011 - 15:39

Łańcuch dobiera się do ilości biegów i finansów. Zdecydowana większość piast ma ta samą długość i jest to koło 135mm. Jeśli chcesz sprawdzić tą odległość w rowerze, to zmierz długość piasty, a nie rozstaw tylnych widełek, bo one mogą być trochę inne ale i tak się dopasują. Piasty mogą mieć bębenek 8/9, czyli na oba rodzaje kaset. Czasami zdarza się, że do kasety trzeba dodać cieniutką podkładkę, ale nie jest to reguła. Oba rodzaje kaset będą pasować, 9 jest po prostu ciaśniejsza. Co do manetek, to ja przy zmianie na 9 nie bawiłem się w kwestię stylizacji :P Zresztą cały czas mam dwie różne, tylko podobne manetki.

Użytkownik marcingrychtol edytował ten post 12 czerwiec 2011 - 17:12

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
V-ka bez boostera jest jak kolarz bez rowera. O!ooooooooo0oooo000oOOoooKrosiaż Umysłów

#17 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 16 czerwiec 2011 - 21:30

Sesja i parę innych bieżących spraw trochę mnie "przycisnęły" i dopiero dzisiaj miałem chwilkę by powrócić do tego tematu.
Przejrzałem sobie oferty i skompletowałem 2 opcje pomiędzy którymi będę wybierał.

Opcja 1 - zostaje napęd 3x7



1. Obręcz: Accent Trackliner 26"
2. Piasta tylna: Acera FH-M290
3. Szprychy - tu liczę na to, że powyższy sklep mi je dobierze bo piszą, że składają koła na zamówienie.
4. Kaseta: Shimano Acera CS-HG30
5. Korba: Shimano Alivio FC-M410 42-32-22T
6. Przerzutka tylna: Shimano Acera RD-M360
7. Suport: Shimano BB-UN26
Trochę niepokoi mnie, że ten suport należy do grupy Tourney. Może lepiej będzie dołożyć do Shimano BB-UN54? Ten model będzie dużo lepszy?
8. Łańcuch: kolejny problem. Nie wiem jak go dobrać. Przy kasecie jest napisane, że współpracuje z łańcuchami IG a ja takich nie widziałem...
Taki będzie dobry: http://allegro.pl/la...1656876784.html ?

Koszty: ok. 400zł. a jeszcze planowałem wymienić kierownicę, hamulce...
Na dodatek jest jeszcze jedna rzecz, która być może sprawi problem a o której wcześniej nie myślałem.
Planowałem zostawić przednią przerzutkę. Pierwotna korba miała jednak przełożenia 48x38x28 a aktualna będzie mieć 42x32x22. Czy to oznacza, że muszę wymienić przednią przerzutką czy powinna sobie z tym poradzić?

Opcja 2 - przechodzę na 3x8



1. Obręcz: Accent Trackliner 26"
2. Piasta tylna: Tu jest problem. Wszystkie piasty jakie znajduję dla 8-rzędów w sensownej cenie albo mają mocowanie na hamulce hydrauliczne albo 36 otworów na szprychy.
Czy różnica pomiędzy 32 a 36 szprychami będzie duża? Może moglibyście polecić jakąś sensowną piastę na 32 szprychy dla 8 rzędów bo ja nie mogłem takiej znaleźć...
3. Szprychy - podobnie jak wyżej ( w opcji 1)
4. Kaseta: Alivio CS-HG40 11-32T A może lepiej wybrać ten sam model ale z przełożeniami 11-30T?
5. Korba: Shimano Alivio FC-M410 42-32-22T
6. Przerzutka tylna: Shimano Acera RD-M360
7. Suport: Shimano BB-UN26
8. Łańcuch - podobnie jak wyżej ( w opcji 1)
9. Klamko-manetki: http://allegro.pl/kl...1659124412.html
lub
http://allegro.pl/kl...1658792774.html

Które będą lepsze i dlaczego?

Koszt opcji 2: ok. 470-490zł.

#18 Peter105

Peter105

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1231 postów

Napisano 16 czerwiec 2011 - 21:46

Nie bierz klamkomanetek EZ-Fire. Jak już to celuj w Rapidfire.
Moja Merida Kalahari
Moja Merida Road - sprzedana -> Bestia
A ja mam korbę na kwadrat, v-brejki i jakoś nie narzekam :P

#19 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 16 czerwiec 2011 - 23:12

Peter105, możesz to jakoś uzasadnić? Czym się różnią ter rozwiązania?

#20 lucky

lucky

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 47 postów

Napisano 03 lipiec 2011 - 00:19

Czy tym kluczem:
http://bajkszop.com/...rat-p-8615.html
ściągnę również suport czy do suportu będzie potrzebny specjalny klucz?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych