Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

SR SUNTOUR XCM V3 100mm BLACK


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 14 kwiecień 2011 - 15:29

Siemka :)

Od dziś jestem -właściwie siostra jest- posiadaczem amortyzatora SR XCM v3 100mm. Budując rower siostrze szukałem taniego i w miarę miękkiego(siostra ma 50kg żywej wagi :D) amorka z dosyć długą sterówką, bo 22cm co skończyło się kupnem nowego amora ze sterówką 25cm. Na powietrzny budżet nie pozwalał, więc wybór padł na sprężynę z elastomerem i preloadem.
Amorka przytargał dziś kurier, a zaraz po rozpakowaniu wziąłem się za psiknięcie go CX80 Krytox i ugniatanie go pod własnym ciężarem(73kg): po dojściu do połowy wartości skoku(50mm) amor stopował i poczułem elastomer.
Po testach -które być może odbędą się w sobotę/niedzielę w zależności od Poczty Polskie, która ma jeszcze parę paczek dosłać- długość elastomeru ulegnie skróceniu pewnie do jakiś 3cm przy wadze siostry.
Jest to ingerencja w amor -z którą wiąże się utrata gwarancji- ale co poradzić, kiedy siostra nie zamierza przytyć ;D
I moje pytanie - czy ktoś z posiadaczy tego uginacza wie czym zdjąć korki z jak najmniej bolesnym dla nich skutkiem? - bo oczkowym czy treszczotką, a pewno nie podejdzie tylko coś w stylu klucza do wkładu supportu.

A poza tym,

  • amor jest solidny -w końcu waży prawie 2,4kg,
  • uszczelki zabezpieczone sprężyną i puki co zbierają CXa,
  • golenie dolne grube, ale podobno Mg-zobaczymy przy demontażu
  • montaż także dysków w systemie PM
  • no i gwara lata(chyba że paragon wyblaknie :D jak to się zdarza)
Po dzisiejszym jego rozebraniu w oczy ukuły plastikowe ślizgi, ale czego chcieć za 135zł ;)




Załączony plik  Zdjecie 914.jpg   182,18 KB   5347 Ilość pobrań


(Pisze recenzjo-zapytajnik, który podczas używania będę aktualizował :P)

Użytkownik RamzyY edytował ten post 07 maj 2011 - 17:11
po rozebraniu

  • SerQ lubi to
Dołączona grafika

#2 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 14 kwiecień 2011 - 18:50

Klucz 26 nasadowy pasuje do korków. Nie wywalaj calej gumy, tylko połowę. Najlepiej zalej go od razu, to będzie bardziej czuły.
  • RamzyY lubi to

u1549y2014v4.gif


#3 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 14 kwiecień 2011 - 22:12

Klucz 26 nasadowy pasuje do korków

i nie powykrzywia tych plastikowych korków - to nie będzie ich ostatnie odkręcanie

nie zamierzałem wyrzucać całego elastomeru, tylko bd odcinał po 2 cm i patrzył jak będzie się zachowywał
ale z asystą kąpieli ... będzie pozytywnie
nad kąpielą także pomyślałem, DURO uszczelniałem dętką - polecicie coś lepszego i nie koniecznie drogiego ;>

Użytkownik RamzyY edytował ten post 14 kwiecień 2011 - 22:16

Dołączona grafika

#4 Danielasty

Danielasty

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1142 postów

Napisano 14 kwiecień 2011 - 22:37

jak masz tam takie plastikowe ząbki przy korku to weź płaski śrubokręt, zahacz o zęba i z wyczuciem popukaj młotkiem lekko, do 3 puknięć na ząbek, czasami się łamią - mi jeden się ułamał bo za mocno uderzyłem. Jak siostra używa głównie do jazdy po mieście to ja bym elastomer cały usunął. O dobicie go w mieście raczej bym się martwił, a zawsze to bardziej praca liniowego skoku ;D

#5 truskafka

truskafka

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 14 kwiecień 2011 - 22:48

zamów miękką sprężynę, będzie dla siostry jak znalazł
w bikeshopie można taką zamówić ok 28 zł kosztuje, wycięcie części elastomeru może trochę poprawić pracę ale nie ma się co oszukiwać
Pedałuj albo Giń :P
Pomarańczek

#6 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 15 kwiecień 2011 - 05:36

po mieście, polach, łąkach, lesie i w góry też go zabieramy w tym roku. Zobaczymy jak będzie się sprawował się na tej sprężynie po redukcji elastomera, kąpieli a wydatki zostawmy na koniec ;)
to co z tym uszczelnianiem - dętką czy inne patenty ;>
Dołączona grafika

#7 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 16 kwiecień 2011 - 00:13

Jednak XCM'a kupiłeś :D. Jeżeli będziesz zalewał olejem syntetycznym, to dętkę odradzam, zeżre ją, ja wycinałem z samochodowych uszczelek(od silnika, czy skrzyni biegów) i nic nie ciekło, możesz ewentualnie kupić jakieś oringi, bądź silikonem dać pod śruby, pamiętaj też by dolne golenie dokładnie wyczyścić z smaru, inaczej zrobi się kaszka, chociaż nie wiadomo czy z tym oryginalnym białym też. Korki możesz też odkręcać suwmiarką, mi się dobrze tak odkręcało :D

#8 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 16 kwiecień 2011 - 08:10

raczej wykorzystam oringi, jak wyglądają Twoje korki do suwmiarkowaniu ;>
Dołączona grafika

#9 swierzak

swierzak

    Moderator

  • Members
  • 1764 postów

Napisano 16 kwiecień 2011 - 13:25

Tak apropo czym się różni wersja V2 od nowszej V3?
I'm Going To Show You How Great I Am
Giant XTC / RS Reba RL / XTR / XT / SLX / LX - maszyna!

#10 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 16 kwiecień 2011 - 14:01

nie wiem dokładnie, ale po wstępnym porównaniu ofert z allegro mój V3 ma goleń 32mm, a V2 30 ale co więcej ...?
Dołączona grafika

#11 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 16 kwiecień 2011 - 17:14

Ciekawe czy dalej dają plastikowe ślizgi...sprawdzałeś ? :)

GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#12 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 16 kwiecień 2011 - 17:36

hehe weź nie strasz ;) sprawdzę po pierwszej jeździe terenowej, która miała być jutro, ale poczta zawiodła więc może we środę
rozmawiałem z serwisantem w sklepie i przekonywał, żeby nie ciąć elastomera, że 50mm skoku styknie - a ja sie pytam - co to jest - trekking ;> :)
Dołączona grafika

#13 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 07 maj 2011 - 17:35

nie ma opcji EDIT więc post pod postem

Dzisiaj korzystając z wyjątkowo brzydkiej pogody wziąłem się za zmiękczenie amortyzatora. Odkręciłem dolne śruby nasadową dziesiątką, zdjąłem dolne golenie, wewnątrz których ukazały się plastikowe ślizgi
Dołączona grafika
i duża ilość smaru, którego trzeba się niestety pozbyć
Dołączona grafika
17nasto centymetrowy elastomer został skrócony o połowę, którą schowałem do skrzynki z narzędziami rowerowymi. Chwila na znalezienie oleju silnikowego 10W40, nakrętka od uzupełniacza zapalniczek i porcja oleju czeka na wlanie do jednej lagi. Skręcam amorek po podłożeniu 3 warstw dętki rowerowej na lagę górną.
Dołączona grafika
Kiedy śrubki już ujrzały światło dzienne wyciąłem jeszcze po jednym krążku dętki uszczelniając amor dodatkowo
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Zalanie po kieliszku na lagę i jazda testowa. Pies na smycz -co by nie jechać na pusto- i na lekkie dołki i krawężniki:
- po kilku dołkach zmor zaczął pracować dużo płynniej,
- amor wykorzystywał teraz cały skok,
- po 2 krotnym dobiciu(delikatnym-nie jakieś dropy etc) zaczął pracować jeszcze lepiej,

Po przyjechaniu do domu sprawdziłem szczelność 'patentu na dętkę' i byłem miło zaskoczony - sucho.

acha - korki(też plastikowe) wykręciłem suwmiarką z zadziwiającą lekkością
(jeśli jesteś zainteresowany większą ilością fotek to pisz - nie wrzucałem wszystkiego)
Dołączona grafika

#14 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 07 maj 2011 - 21:22

Moje od suwmiarki nie doznawały żadnych uszkodzeń, a wielokrotnie rozbierałem mojego xcm'a i xcr'a. Co do ślizgów, tak jak mówisz czego można było się spodziewać za taką cenę, jednak zalany olejem dłużej pożyje, bo dobrze będą te ślizgi nasmarowane, i szybko się nie wytrą, gdy będą suche raz dwa ej zajedziesz, dbaj o amor, czysć golenie, możesz nawet dawać kapkę olejku pod uszczelki(strzykawką z igłą np ale delikatnie). Twoje ślizgi mają jeszcze świecącą powłokę, moje były zryte, że aż pół mm luzu się pojawiło :(

#15 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 08 maj 2011 - 21:26

(chyba że paragon wyblaknie :D jak to się zdarza)


Nic prostszego.

Załączone pliki



#16 RamzyY

RamzyY

    Stały Bywalec

  • Members
  • 601 postów

Napisano 10 maj 2011 - 14:07

ja paragony chowam do pudełka, niektóre tylko w koszulki,
a w rowek uszczelki dałem smar, więc strzykawka odpada, a jeśli będzie potrzebna strzykawka to amor pójdzie do rozbiórki ;)
Dołączona grafika

#17 wkzb

wkzb

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 20 postów

Napisano 12 marzec 2013 - 23:01

Wiem, że temat stary ale propo paragonu... Jak wyblaknie to wystarczy podgrzać go np zapalniczką od dołu. Zmieni się kontrast po całości. Tam, gdzie było białe tło - stanie się czarne. Tam, gdzie były białe litery i cyfry - zmienią się na białe. Pozdro
  • c1ach lubi to

#18 CaptainPelo

CaptainPelo

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 09 maj 2015 - 15:29

Ja mam jedno pytani ? Którędy wlać olej, jeśli dolne lagi uszczelniłem ?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych