Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

GT i-Drive 3.0 + Marzocchi Mx pro - budżetowy full


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
93 odpowiedzi w tym temacie

#1 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 09 kwiecień 2011 - 11:24

Witajcie !

Wreszcie mam trochę czasu, aby dodać swoją maszynę do stajni :)

Rower w tej formie powstał na przełomie 2010/11 i wiele części pochodzi z poprzedniego bike'a (sztywniak El nino).
Z założenia projekt jest dość budżetowy - zestaw rama + damper kosztował mnie tyle, co średniej klasy rama sztywna.
Mimo to było warto - radość z jazdy bez porównania większa, lepiej i bardziej komfortowo można baraszkować po lesie, a zawieszenie i-Drive jest czułe i nie ma efektu kopania korb. Ramka warta polecenia i do tego używki chodzą za grosze.

Z roweru czerpię tylko i wyłącznie radość jazdy, nie był ważony i prawdopodobnie nie będzie. Skok ramy to 115 mm, a przedniego amora 120 mm - coś w stylu maratończyka na górskie trasy, taki rower do wszystkiego :)
Rzecz jasna wciąż planuję jakieś ulepszenia, ale większych inwestycji można spodziewać się dopiero na następny rok...
Myślami najbliżej mi do wymiany dampera, bo Sid jest już dość wymęczony.

Rama: GT i-Drive 3.0 '04
Widelec: Marzocchi Bomber Mx pro '07 120 mm
Damper: RockShox Sid DualAir Manitou Radium RL '07
Koła:
a) koło przód:
- piasta: Novatec NT-A751 Novatec 711 SB
- szprychy: CN spoke
- obręcz: Alexrims Ace18 AlexRims DP20
- opona: Kenda Karma 2.0 kevlar Maxxis Swampthing 2.35 / Panaracer Dart 2.1
- dętka: Kenda
B) koło tył:
- piasta: Novatec NT-711 SB Novatec D042 SB
- szprychy: CN spoke
- obręcz: Remerx GrandRock AlexRims DP20
- opona: Kenda Karma 2.0 kevlar Panaracer Fire XC
- dętka: Kenda
Korba: Shimano 2-blatowa Alivio
Pedały: Shimano Pdm-530
Hamulce: Shimano Deore v-break Shimano Deore BR-M596
Kaseta: Shimano Deore
Łańcuch: Shimano HG-53
Manetki: Shimano Deore LX
Przednia przerzutka: Shimano Alivio
Tylna przerzutka: Shimano Alivio
Kierownica: Ovation 650 Tioga Rizer 680
Mostek: RaceFace Evolve XC Accent AS-35 AH
Sztyca: x-Mission 31.6
Stery: Accent Airplane
Siodełko: San Marco Ischia WTB Pure V Race
Chwyty kierownicy: Accent Chess Accent Grayfish
Koszyk na bidon: Tacx Tao

Zapraszam do oglądania :)

Dołączona grafika

Użytkownik c1ach edytował ten post 09 marzec 2013 - 17:45

GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#2 Britax

Britax

    Elita Forum

  • Members
  • 2170 postów

Napisano 09 kwiecień 2011 - 15:07

Fajny budżeciak z dobrą amortyzacją;)

#3 moretti

moretti

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1754 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 01:29

Jak na budzetowy bike, to bardzo ladnie.

#4 irus

irus

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1811 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 06:18

Jak na budzetowy bike, to bardzo ladnie.


Zgadzam się. Może jednak skusisz się żeby go zważyć?

#5 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 13:49

Co do wagi to mogę tylko snuć przypuszczenia...poprzedni rower (z którego pochodzi 99% osprzętu oprócz dampera) ważył całe 12,5 kg.
Rama GT ma 3,25 kg razem z damperem, a El nino około 2 kg. Tak więc wychodzi jakieś 13,7 - 14 kg. Wydmuszka to nie jest, ale ma swoje niezaprzeczalne zalety które rekompensują tą niedogodność :)

Zastanawiam się powoli nad damperem, długość niestety 165 mm. Na razie mam na oku Manitou Radium, bo Fox w tej długości rzecz trudna do zdobycia za ludzkie pieniądze.

GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#6 Pichu

Pichu

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 244 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 15:07

Manitou Radium RL mogę ci polecić i dałbym się za niego pociąć. Rewelacyjny damper za dość niską cenę. :)

#7 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 15:11

Podoba mi się rowerek, i jak widać nie trzeba mieć sterty hajsu i nie wiadomo jakiego roweru by czerpać przyjemność z jazdy, mógłbyś napisać dlaczego korba osadzona jest w takiej jak by dużej tulei? Domyślam się, że będzie to związane z naciąganiem łańcucha podczas pracy zawieszenia ale chciałbym wiedzieć na jakiej zasadzie to pracuje.

#8 irus

irus

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1811 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 15:31

dlaczego korba osadzona jest w takiej jak by dużej tulei? Domyślam się, że będzie to związane z naciąganiem łańcucha podczas pracy zawieszenia ale chciałbym wiedzieć na jakiej zasadzie to pracuje.


W fullach GT działanie zawieszenia nie ma żadnego wpływu na pracę korby i odwrotnie. I-Drive polega na tym, że mufa jest umiejscowiona w wahaczu nie przednim trójkącie. Waga całkiem znośna.

#9 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 16:40

Dokładnie. Mufa suportu umieszczona jest w łożyskowanym mimośrodzie, który z kolei połączony jest z wachaczem za pomocą części zwanej Dog Bone, która wprawia w ruch wspomniany mimośród podczas ugięcia. Efekt dokładnie taki jak napisał irus.
Znany i doceniany system (doczekał się również nowszych i bardziej udoskonalonych generacji), zresztą wystarczy poczytać :)

Tutaj trochę widać (Monolink to praprzodek i-Drive):

http://www.youtube.com/watch?v=VdSDvBNLPNc&feature=related

Rama jest w świetnym stanie, bo do 2009 leżała w magazynie. Poprzedni właściciel odkupił ją i używał jako single-speeda w warunkach miejskich. Nikt nie chciał jej kupić przez kilka miesięcy, aż w końcu zlitowałem się :)
Lakier praktycznie nówka (99% rys wykonana już samodzielnie), łożyska chodzą jak trzeba i ani śladu luzów. Nic tylko jeździć, póki co staram się wyzdrowieć (ostatnie polskie wiatry dały mi się we znaki) :)

GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#10 Pichu

Pichu

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 244 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 17:06

No to witaj w klubie fullastych ;) Fajnie, że Ci się podoba. Po przesiadce na fulla nie będziesz już chciał wrócić do HT, gwarantuję. Wiem po sobie i jeszcze kilku innych osobach ;)

#11 moretti

moretti

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1754 postów

Napisano 10 kwiecień 2011 - 18:47

No to witaj w klubie fullastych ;) Fajnie, że Ci się podoba. Po przesiadce na fulla nie będziesz już chciał wrócić do HT, gwarantuję. Wiem po sobie i jeszcze kilku innych osobach ;)


Swiete slowa, a co do dampera, to bym polecil takze manitou swinger X3 air 2009, na takim wlasnie jezdze, ta sama dlugosc montazowa 165mm i za niska kase, damper ogarnia bardzo ladnie. Nie jest to fox, ale relacja cena - praca wypada bardzo dobrze. Zreszta krotkie dampery, z tego co zuwazam maja jednak inna charakterystyke pracy w stosunku do swoich dluzszych barci, tu i o porownania trudno.

#12 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 10 lipiec 2011 - 15:25

Zgodnie z obietnicą rower dostał nowy damper ;)
Do końca wachałem się między RS Monarch 4.2 i Manitou Radium.
Zdecydowały kwestie finansowe - 320 zł za nowego Radiuma (2007 OEM) kontra 700 zł w wersji z demontowanym Monarchem robiło różnicę dla portfela. No i udało się utrzymać budżetową koncepcję roweru.

Na razie przejechałem zaledwie 18 km i jak na taki dystans nie ma co narzekać. Z czasem dogram wszystko pod siebie i wtedy zobaczymy. Póki co damper trochę słabo zbiera szybkie nierówności typu krawędzie i korzenie.
Być może po części jest to wina platformy, ale tak jak mówię - za mało km żeby cokolwiek ustalić :)

Fotka niestety na szybko podczas wieczornych testów :

Dołączona grafika

Na dniach założę też nową kasetę (Deore), łańcuch (LX), przednią przerzutkę (Alivio) i tarczę 32T w korbie.
A co dalej, to się jeszcze okaże. Nowe siodło niemal pewnikowo - WTB Pure V. Do Rocket V robiłem przymiarkę i jest dla mnie zbyt krótkie. Czekam tylko, aż znowu będzie jakaś przecena. Znalazłem za 69, ale ze wstawkami "moro" :P , co wybitnie nie pasuje mi do reszty.

Zaczynam też powoli zbierać różne koncepcje na temat kół i hamulcy. Póki co mam w głowie jakieś anodowane na niebiesko piasty (np. Dartmoor) i czerwone zaciski.
Taki scenariusz narodził się, gdy zobaczyłem jak pięknie współgrają ze sobą pokrętło tłumienia i dźwignia blokady na Radiumie we wspomnianych kolorach.
Będzie dobrze :cool:

GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#13 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 10 grudzień 2011 - 13:57

A na mikołajki mały pakiecik stylistyczny :)
Zmieniłem też mostek na Race Face Evolve XC. Od dawna potrzebowałem o 10 mm dłuższego, ale nigdy nie mogłem się do tego zebrać. Pozycja na rowerze zdecydowanie poprawiona w stosunku do starej konfiguracji.

Załączony plik  IMG_0560.JPG   59,51 KB   74 Ilość pobrań

Załączone pliki


GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#14 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8449 postów

Napisano 10 grudzień 2011 - 15:17

Ale wypucowany:) Bardzo fajny gietek.
Musisz kiedyś do mnie wpaść, to sobie pomacam hehe;) przy okazji wykorzystasz go gdzieś na zjazdach.

u1549y2014v4.gif


#15 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 12:27

Świetny film o zawieszeniach GT - po obejrzeniu aż zachciało mi się jeździć :P


GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#16 Danielasty

Danielasty

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1140 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 13:32

żeby tak zawieszenie chodziło w każdej ramie <3, a nie że 1 przeszkodę wyłapuje a następne już się gubi :)

#17 Spike

Spike

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 196 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 14:26

coś nie tak widze z tą ramą, siodło masz na końcach pretów z tyłu, za krótka ramka chyba , przyzwyczjenia z xc , fule są krótsze
VeloTech - profesjonalny montaż i serwis kół. 666-316-604
galleria ciekawostek https://picasaweb.go...830918110522375

#18 c1ach

c1ach

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1348 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 15:11

żeby tak zawieszenie chodziło w każdej ramie <3, a nie że 1 przeszkodę wyłapuje a następne już się gubi :)


Nie mniej trzeba wziąć pod uwagę, że GT w swoim video chciało typowo pokazać zalety i-Drive i pojeździć sobie po konkurencji :) Oprócz tego klip jak dla mnie przejrzyście wyjaśnia samo działanie zawieszeń i zjawiska typu kopanie korb lub czy wpływ hamowania, więc tymbardziej warto obejrzeć.

@Spike - nie jest za krótka. Przy mostku 110 mm czuję się bardzo dobrze na płaskim, pod górę i w dół :) Taki idealny kompromis wyszedł. Mam go już chyba drugi sezon, więc zdążyłem dojść do optymalnych ustawień.
W 4 poprzednich rowerach miałem podobnie ustawione siodło, nieważne mtb czy szosa. Jakoś lepiej mi się tak pedałuje...(pozycja siodła względem osi suportu)

GT i-Drive 3.0, Kona Honky Tonk


#19 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8449 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 15:26

żeby tak zawieszenie chodziło w każdej ramie <3, a nie że 1 przeszkodę wyłapuje a następne już się gubi :)

Przerabia sie ślizgi na łożyska i dobrze dba o resztę elementów zawiasu. Wtedy będzie chodzić pieknie.

u1549y2014v4.gif


#20 Danielasty

Danielasty

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1140 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 16:42

Ogółem jak pracuje ten gt? Wiem tylko że ma 115mm skoku i tylko tyle, mało kto o Nim coś wie. Praca bardziej taka xc, czy po lansować się w terenie też można?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych