Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[Koła] Shimano Deore WH-M505

deore shimano wh-m505

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8449 postów

Napisano 13 sierpień 2011 - 20:57

Chyba w każdej XT i XTR, chociaż starsze XTRy nie miały tego bajeru i nie były na osi 14mm. Oczywiście oś jest zredukowana na końcach do 9mm, by weszła w haki.
Myślę, że warto się zastanowić nad XT:)

u1549y2014v4.gif


#22 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 13 sierpień 2011 - 22:25

Muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś, jednak to nadal kulki :D

#23 swierzak

swierzak

    Moderator

  • Members
  • 1761 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 10:55

Pierwsza awaria od bardzo dawna :(

Ostatnio podczas jazdy przy standardowym wjechaniu na krawężnik pękła szprycha w tylnym kole od strony kasety. Pękła dość dziwnie bo zaraz przy łepku. Koszt szprychy to 10zł. Z wymianą i koniecznym centrowaniem to będzie jakieś 30zł.
I'm Going To Show You How Great I Am
Giant XTC / RS Reba RL / XTR / XT / SLX / LX - maszyna!

#24 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 11:01

Zwykle (nie zwykłe) szprychy pekaja przy lebku. Rzadziej przy gwincie.

#25 Kys

Kys

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 402 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 22:46

swierzak dobrze wiesz, że mam też te koła i również w tym roku poszła mi szprycha w tylnym kole, tak samo przy łepku ale od strony tarczy. Stało się to przy ruszaniu z miejsca a nawet nie mocno naciskałem na pedały bo nie spieszyło mi się.
Ale ciekaw jestem gdzie dorwałeś taką nową szprychę? Ja szukałem może z 10 minut w sieci i odpuściłem sobie poszukiwania, poszedłem do sklepu i kupiłem czarną szprychę jakiegoś znanego producenta i wkręciłem ją, po czym ciut się pobawiłem z jej naciągiem by koło nie biło i tyle.

#26 knofel

knofel

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1719 postów

Napisano 17 grudzień 2011 - 22:55

Dziwne , mnie jeszcze nigdy szprychy nie trafiło przy łebku. Zawsze po gwintach lecą.

GravitaziaRacing
NS Surge
I'm John Wayne at the first Thanksgiving. Happy Thanksgiving pilgrims.


#27 swierzak

swierzak

    Moderator

  • Members
  • 1761 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 02:25

Kys to akurat jest żaden problem^^ Wpisujesz w google hasło: "szprychy wh-m505" i wyskakuje kilkanaście propozycji z sklepów :)

Mało tego mam też serwisanta, który dość dobrze siedzi w Shimano i nie ma problemu z dostępem do części serwisowych.
I'm Going To Show You How Great I Am
Giant XTC / RS Reba RL / XTR / XT / SLX / LX - maszyna!

#28 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 07:26

Pekanie przy szprych przy gwincie swiadczy o ich kiepskiej jakosci- w gorszych (tanich) szprychach gwint jest robiony tradycyjnie, czyli wycinany. W ten sposob jest przerywana struktura materialu przez co staje sie slabszy. Dobra szprycha ma gwint walcowany, czyli wygniatany. Struktura materialu jest wtedy zbijana przez co staje sie mocniejszy. Takie szprychy pekaja przy lebkach.

#29 Britax

Britax

    Elita Forum

  • Members
  • 2170 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 22:18

Pekanie przy szprych przy gwincie swiadczy o ich kiepskiej jakosci- w gorszych (tanich) szprychach gwint jest robiony tradycyjnie, czyli wycinany. W ten sposob jest przerywana struktura materialu przez co staje sie slabszy. Dobra szprycha ma gwint walcowany, czyli wygniatany. Struktura materialu jest wtedy zbijana przez co staje sie mocniejszy. Takie szprychy pekaja przy lebkach.


Dotyczy to również wyrwania szprychy? W sensie, jeśli coś mi wpadnie w koło, zawadzę i szprycha urywa się na gwincie? Już kilka szprych DT Champion tak załatwiłem i wątpię, żeby były złej jakości, bo zdarzało się to po dość sporych kraksach.

#30 Kys

Kys

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 402 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 22:36

Nie wpadłem na to by takie zapytanie wpisać w google, szukałem raczej okrężną drogą jak części zamienne shimano czy części serwisowe, i szybko się poddałem.

Dotyczy to również wyrwania szprychy? W sensie, jeśli coś mi wpadnie w koło, zawadzę i szprycha urywa się na gwincie? Już kilka szprych DT Champion tak załatwiłem i wątpię, żeby były złej jakości, bo zdarzało się to po dość sporych kraksach.

A to zależy, bo urwać gwint możesz w nyplu co nie znaczy że gwint na szprysze jest zły jeśli nie został uszkodzony.

#31 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 22:47

Warto rozroznic zerwanie szprychy od pekniecia. Jesli cos wejdzie w szprychy i to dosc blisko nypla ewentualnie w polowie dlugosci szprychy to na 99% zlamie szpryche przy gwincie bo jest ona najciensza w tym miejscu.

#32 Kys

Kys

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 402 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 23:06

A jeśli mamy szprychę cieniowaną to nie ma ona najmniejszej średnicy gdzieś w połowie?

#33 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 23:16

I tak peknie wtedy przy gwincie gdyz grubosc zmniejsza sie tam gwaltownie. Poza tym zalamanie struktury materialu walcowaniem powoduje ze jest ona i tak slabsza niz na srodku gdzie struktura jest nienaruszona.

#34 Kys

Kys

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 402 postów

Napisano 18 grudzień 2011 - 23:31

Tak, bo gwint zwiększa wrażliwość na działanie karbu choć przy gwintach walcowanych ma być ona mniejsza niż przy gwintach nacinanych.
Po chwili przemyślenia dochodzę do tego, że nie ta nagła zmiana grubości jest decydująca, a nośność gwintu jest i tak mniejsza niż naprężenia jakie wytrzyma jednolity walec w postaci szprychy.

#35 swierzak

swierzak

    Moderator

  • Members
  • 1761 postów

Napisano 19 wrzesień 2018 - 22:54

Koła po 12 tys km przebiegu i którymś serwisie z rzędu (staram się co rok to rozkręcić i przesmarować).

Przednie ma zero centry. Tylne miało wymienione 4 szprychy i centry ma zaledwie 1mm. Stan bieżni i konusów określam jako bdb. Żadnych wżerów. Coroczny serwis pozwala cieszyć się bezawaryjnością :) Niestety części serwisowe do tych kół nie są już produkowane. Nie pasują od standardowej Deore o czym się ostatnio przekonałem i bardzo zraziłem do Shimano. Sama oś przednia w tym secie ma 10mm na gwincie gdzie zwykła Deore ma 9mm. Nakrętki i konusy nie pasują zamiennie. Tani przeszczep od bardzo popularnej piasty jaką była Deore HB-M510/530 nie jest możliwy

Dzisiaj mam zamiar przeserwisować bębenek i skasować luz.

Zaczynam się powoli zastanawiać nad następcą tych kół, ale po dzisiejszym przeglądzie rynku mam wrażenie, że czas się dla mnie zatrzymał. Zero jakichkolwiek fajnych wheelsetów fabrycznych pod 26 cali z CL. Jakby koła 26 nagle przestały się kręcić. Przecież to był standard od wielu lat, a dzisiaj już nic się pod to nie produkuje? Żenada.

Kupię MT15 i będę je zjeżdżać kolejne 10 lat aż kupię nowy rower :P
I'm Going To Show You How Great I Am
Giant XTC / RS Reba RL / XTR / XT / SLX / LX - maszyna!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: deore, shimano, wh-m505

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych