Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Rock Shox SID Team '10


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Slovakov

Slovakov

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1755 postów

Napisano 31 październik 2010 - 22:20

Aż dziw bierze, że recka Sida jeszcze się na naszym forum nie pojawiła, więc skrobnę kilka słów od siebie:

Od producenta:
skok 100 mm (z możliwością przestawienia na 80 mm)
golenie górne, aluminium, 32mm
golenie dolne: magnez
amortyzacja: Dual Air
tłumienie: Blackbox Motion Control, Dual Flow
regulacje: ciśnienia powietrza w komorach pozytywnych i negatywnej, regulacja tłumienia, blokada skoku
blokada skoku za pomocą manetki PushLoc
regulacja Floodgate bez użycia narzędzi
mocowanie hamulca tarczowego w systemie Post Mount, maksymalny rozmiar tarczy: 185mm
aluminiowa rura sterowa 1 1/8"
waga: 1485g (bez manetki) (waga realna: 1508g bez manetki z nieprzyciętą sterówką, Pushloc z linką - 38g)
cena: ~2000zł

Pierwsze wrażenie:
Pudło z wielkim napisem SID robi chyba większe wrażenie niż sam sztuciec. W środku: porządnie zabezpieczony amor, instrukcje, zip do mocowania przewodu hamulca, zestaw naklejek, manetka wraz z linką i pancerzem, no i pompka do amora. Instrukcję po przejrzeniu od razu wywaliłem - nie ma tam absolutnie nic ciekawego - lepiej poszukać materiałów w internecie, są stokroć przydatniejsze. Poza tym wszystko pięknie, błyszczy, świeci i tak dalej xD.

Ustawianie:
Montaż Pushloca jest całkiem prosty i intuicyjny. Trzeba tylko uważać, żeby nie dociąć za krótko pancerza, bo linka wtedy ciężej chodzi. Floodgate'a i tłumienie odbicia ustawia się szybko i bezproblemowo (z wyjątkiem strasznie opornie chodzącego pokrętła tłumienia odbicia), za to zabawa z ciśnieniami w obu komorach to sprawa na co najmniej tydzień. Możliwości dopasowania ciśnień są ogromne i znalezienie kompromisu dla siebie zabiera sporo czasu i kilometrów. Tabelka z zalecanymi ciśnieniami od producenta to niezły punkt wyjścia... jeśli zdecyduje się od razu wpompować po 20PSI mniej do każdej komory niż zalecane. :D.

Działanie:
Po kilku próbach i błędach z ciśnieniami, kiedy w końcu znalazłem właściwą sobie kombinację, dopiero na prawdę doceniłem tego amorka. Nie jest to co prawda super-komfortowy sprzęt do FR, progresja w działaniu jest silnie wyczuwalna, ale mimo to amor pracuje bardzo gładko, zarówno na niewielkich, jak i na tych większych wybojach. Wykorzystanie całego skoku to niełatwa sztuka, ale na niektórych trasach się udaje. Po przesiadce z XCRa, który pod koniec życia miał skok ok. 40mm, potężne luzy i chroniczny brak sztywności, zaznanie kultury pracy Sida to różnica jak między niebem a piekłem. Sztywność genialna, praca płynna i niezakłócana luzami. Przy moich ustawieniach Floodgate'a, po zablokowaniu, amor nie jest całkiem sztywny, lecz zachowuje 10-15mm skoku, co daje komfort na dziurawych, polskich drogach, a jednocześnie (przynajmniej mi) nie przeszkadza przy jeździe na stojąco, czy pod większym obciążeniem

Podsumowanie:
Cóż mam powiedzieć: z pracy Sida jestem po prostu zachwycony. Do tego stopnia, że ciężko jest mu wytknąć jakieś wady. Z drugiej jednak strony, za tą cenę nie powinienem oczekiwać niczego innego.
W skrócie:
+praca
+masa
+sztywność
+wygląd
+pompka w zestawie :D

+/- możliwości ustawienia (bardzo szerokie, ale czasochłonne w opanowaniu)

-cena
-bezużyteczna papierowa wersja instrukcji
-ciężko chodzące pokrętło tłumienia odbicia

Pozdrawiam :)

Załączone pliki


Użytkownik Slovakov edytował ten post 01 listopad 2010 - 23:08

"Autor oświadcza, że wynikające z wypowiedzi podobieństwo niektórego do wszystkiego i niczego jest przypadkowe i wynika z tego i tamtego. Dlaczego? Żeby było wesoło."
A na tym autor jeździ :D

#2 clavdivs

clavdivs

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1295 postów

Napisano 31 październik 2010 - 23:04

Mówiąc o tej klasie amortyzatora ,sid wypada korzystnie cenowo trudno tu mówić o minusie. Za magure czy DT swiss zapłacimy więcej.

Użytkownik clavdivs edytował ten post 31 październik 2010 - 23:15


#3 swierzak

swierzak

    Moderator

  • Members
  • 1764 postów

Napisano 31 październik 2010 - 23:20

Bardzo ładna recenzja :) Pisz o nim w miarę przebytego przebiegu ;)
I'm Going To Show You How Great I Am
Giant XTC / RS Reba RL / XTR / XT / SLX / LX - maszyna!

#4 mac_aaron

mac_aaron

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 488 postów

Napisano 31 październik 2010 - 23:52

Zip do przewodu to co najmniej bieda i RZal :D Nie mogli dać porządnego mocowania?

#5 Slovakov

Slovakov

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1755 postów

Napisano 01 listopad 2010 - 23:19

Brak mocowania przewodu to jedno z uchybień RSa w tych modelach Sidów. Ponadto zastosowali dziwny patent uniemożliwiając regulację tłumienia kompresji dla modeli z Pushlockiem. Jest możliwa tylko przez Poploc adjust i przy blokadzie z goleni. Zapewne tłumaczyliby się oszczędnością na wadze, choć ta i tak jest o ok. 200g wyższa od modeli sprzed 2008 roku. No ale cóż, wszystkiego mieć nie można
Co do ceny, nie dostanę w tej cenie DT, ale już R7, czy jakiegoś Foxa, dałoby się wyhaczyć. A 2000 to dla mnie suma bardzo poważna, a nie jestem wcale pewien, czy podobej jakości nie otrzymałbym od czegoś tańszego (Reba Team, Fox, Sid Race, czy wspomniane R7). W każdym razie wolałbym wydac mniej, dlatego podałem cenę jako minus :D
Btw, w pierwszym poście są już zdjęcia.
Pozdrawiam :)
"Autor oświadcza, że wynikające z wypowiedzi podobieństwo niektórego do wszystkiego i niczego jest przypadkowe i wynika z tego i tamtego. Dlaczego? Żeby było wesoło."
A na tym autor jeździ :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych