Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Singiel miejsko - wiejsko - terenowy, wariacja na temat ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 rzymo

rzymo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1133 postów

Napisano 31 sierpień 2010 - 18:28

Na początek specyfikacja (alfabetycznie):

Chwyty: Author, piankowe 23
Dętki: Maxxis Welterweight 323
Hamulec przód: Shimano Deore M590, klamka Avid FR5 254 (wraz z pancerzem, linką)
Hamulec tył: klamka Tektro 119 (z pancerzami, linką)
Kaseta: pojedyncza zębatka 17, duży dystans alu, nakrętka stal 54
Kierownica: Zoom, 25.4mm / 580mm 165
Koło przód: 924
... piasta: Shimano Sora HB-3300 133
... obręcz: Dartmoor VooDoo 32H (CNC) 579
... szprychy: 32x DT Competition (2.0-1.8-2.0) 187
... nyple: alu + mosiądz 20
Koło tył: 1834
... piasta: Shimano FH-R500 (z hamulcem) 1014
... obręcz: Dartmoor VooDoo 36H 584
... szprychy: 36x CnSpokes (niecieniowane 2.0) 219
... nyple: alu 10
Korba: Shimano 105, HT2, jeden blat 39, w suporcie 6805 724
Koszyk na bidon: Zefal, z tworzywa 38
Łańcuch: SRAM PC-830 + spinka 262
Mostek: Amoeba Vitra ~11cm/10* 138
Opona przód: Continental Race King 26x2.2" drut 597
Opona tył: Schwalbe Smart Sam 26x2.1" 516 (zwijana)
Pedały: Crank Brothers Egg Beater C 288
Przerzutka tył: napinacz z jednym kółkiem, śruby alu 87 (niestety głośny)
Rama: Schwinn Moab A1 1606
Siodło: Selle Italia XR TransAm 255
Stery: ICBM Aheadset (45mm/45*) 85 (wraz z Lizard Skinem)
Sztyca: Smica 27.2mm / 325mm 206
Widelec: Spinner, cro-mo, ~405mm wysokości 1036 (wraz z bieżnią sterów, gwiazdką)
Zacisk sztycy: no-name, śruba stalowa 25
Zacisk koła przód: Dartmoor bolt-on 31
Zacisk koła tył: nakrętki na oś 16

Razem: 9606

Parę słów dlaczego tak, a nie inaczej (niektóre wybory podyktowane budżetowością konstrukcji):
- hamulce: przedni ma być tani, prosty, skuteczny = V-ka, tylny ma być niewrażliwy na warunki pogodowe, najpierw miał być tarczowy (tarcza 140mm), ale tanio kupiłem piastę z bębnowym i tak już został; odnośnie samego bębna (wygląda na pierwszą wersję rolkowego Shimano) - jeśli miałbym wybierać ten hamulec vs. dobra tarczówka 140 czy 160mm to wybrałbym bęben, wyczucie hamulca jest więcej niż dobre (z tym zastrzeżeniem, że nie miałem jeszcze okazji hamować na długim zjeździe),
- opony: przednia ze względu na dużą objętość, a co za tym idzie dobrą amortyzację i niezapadanie się w piachu, tylna głównie ze względu na trwałość i uniwersalność,
- obręcze: szerokie dlatego, że dętki pompuję do niewielkich ciśnień (obecnie 1,0atm przód, 1,4atm tył) - a na wąskich obręczach typu XC717 przy tak niskim ciśnieniu jeździło mi się beznadziejnie, rower sprawiał wrażenie pływającego/niestabilnego - przy obecnych obręczach tego zjawiska nie ma, musiałbym zjechać poniżej 1atm w dętkach; drugi, mniej ważny, powód to objętość opon - jest większa na szerszych obręczach,
- przełożenie 39/17 = ~2,29, na chwilę obecną wydaje mi się kompromisem pomiędzy jazdą po ścieżkach/asfalcie (27km/h przy znośnej kadencji, 30km/h przy dosyć szybkim kręceniu), a jazdą w terenie.

Co mi się nie podoba:
- napinacz: niestety być musi i niestety hałasuje,
- mostek/kierownica: ze względów wizualnych, bardziej podobałoby mi się połączenie prostego mostka (prostego w sensie kąt 0*) i lekko giętej kierownicy,
- długość ramion korby: jest 172,5mm, lepsze byłoby z 5mm więcej - ale mimo tego nie ma tragedii, da się jeździć w terenie.

Parę zdjęć:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#2 irus

irus

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1818 postów

Napisano 31 sierpień 2010 - 19:28

Zajebisty. Możesz dać fotkę jak rower wygląda z boku? Ale tak całkiem z boku, żeby geometrię było widać.

#3 rzymo

rzymo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1133 postów

Napisano 01 wrzesień 2010 - 15:17

Fotka "domowa", mam nadzieję że to co trzeba widać:

Dołączona grafika

#4 Vilbo

Vilbo

    Konto usunięte

  • Konto usunięte
  • 802 postów

Napisano 01 wrzesień 2010 - 17:03

Rower prosty, co czyni go ładnym :) tylko mostek na czarny zmienić :P

#5 irus

irus

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1818 postów

Napisano 01 wrzesień 2010 - 18:37

Rower prosty, co czyni go ładnym :) tylko mostek na czarny zmienić :P


Zgadzam się. Prosty, ale charakterny. I co do mostka też się zgadzam.

#6 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 01 wrzesień 2010 - 21:32

Oraz korbę i będzie typowy czarnuch:D nie no jasne akcenty muszą być, a łańcuch nie lepiej by było puścić nad tym kółkiem? Poza tym rower tak jak i poprzednio bardzo mi się podoba.

#7 rzymo

rzymo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1133 postów

Napisano 01 wrzesień 2010 - 22:31

łańcuch nie lepiej by było puścić nad tym kółkiem?

Jak nad kółkiem? :) Nie da rady, sprężyna pcha napinacz w dół i dzięki temu łańcuch jest naprężony.

Dzisiaj trochę pojeździłem i hałas z napinacza jest denerwujący - chyba przez to, że kółko jest na zwykłym łożysku ślizgowym. W każdym razie myślę, jak temu zaradzić - może napinacz z przodu, z rolką, jeszcze nie wiem...

#8 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 02 wrzesień 2010 - 06:53

Kółko na łożysku maszynowym?

#9 rzymo

rzymo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1133 postów

Napisano 04 wrzesień 2010 - 17:26

Niby trochę ciszej, ale to dalej nie to - na próbę zamontowałem przerzutkę z krótkim wózkiem (szosowa Tiagra) i jest ciszej. To jest dla mnie dziwne ;)

#10 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 04 wrzesień 2010 - 20:54

To logiczne, w przypadku jednego kółka całą siłe jaką wytwarza spręzyna przyjmuje jedno kółeczko na gównianym ślizgu, przerzutka ma sprężynę w wózku i domyślam się dwa maszynowe lub ceramiczne wiec jest ciszej i siła rokałda się na dwa kółka :) a jeśli prawie herezje to nie wiem dlaczego:D

#11 rzymo

rzymo

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1133 postów

Napisano 05 wrzesień 2010 - 12:44

Kółka w przerzutce też takie tanie (11T z blaszkami), sprężyna w napinaczu też jest ;) Napęd chodzi po prostu ciszej po zamontowaniu przerzutki.

Edit: Sam sobie odpowiem - przerzutka gorzej napina łańcuch (parę razy obił się o ramę, czego przy napinaczu nie było) i dlatego ciszej pracuje.

Użytkownik rzymo edytował ten post 07 wrzesień 2010 - 15:17


#12 przemo01-93

przemo01-93

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 196 postów

Napisano 03 listopad 2010 - 19:17

a może lepiej kupić półogniwo na allegro.pl ?? z przesyłką wychodzi 11pln =łańcuch napięty i nic nie hałasuje :D pozdro
RTW- rower to wolność!!!http://www.youtube.com/watch?v=cRsJonFe8A4




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych