Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Tanie Hamulce tarczowe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 aso

aso

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 9 postów

Napisano 06 kwiecień 2010 - 20:38

Witam (to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich),
Posiadam dość stary rower, niestety, ale przestaje mi wystarczać. Hamulce mają defekty, wolno hamują (słaba siła), nie mam do nich zaufania. Pomyślałem o hamulcach tarczowych. Lecz jak spojrzałem na Allegro to od razu wiedziałem że mnie nie stać na markowe :)
Czy lepiej się opłaci kupić gotowy, złożony zestaw (od razu mówię że nie chcę zapłacić 300 złotych, nie potrzebuję markowych części), czy może samemu złożyć? Tarcze widziałem za grosze (29 zł Shimano), co jeszcze jest potrzebne - z czego są zbudowane hamulce tarczowe?
Prosiłbym o pomoc, aso.

#2 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8174 postów

Napisano 06 kwiecień 2010 - 20:45

Nie złożysz hamulców samemu. Można kupić jakieś mechaniczne hamulce, np Avid BB5 lub Accent freezer. Myślę że i z Tektro unique będziesz zadowolony, bo kosztuje mniej niż 100zł, a hamuje całkiem nieźle. Poszukaj tych trzech na allegro. Ostatnia propozycja to Hayes MX też jest w miarę dobry, a tani.
Dołączona grafikareBike.pl serwis rowerowy Rzeszów

#3 walker92

walker92

    Stały Bywalec

  • Members
  • 832 postów

Napisano 06 kwiecień 2010 - 21:22

Jak ja chciałem zamontować BB7 na 'dość' starą piaste która miała mocowanie na tarcze, okazało się że nie pasuje... Inny rozstaw otworów. Z kolei hampel od makrokesza nie pasował na dzisiejsze standardy.

Dość stary rower? Daj jakąś fotke, cuś ;]

#4 aso

aso

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 9 postów

Napisano 06 kwiecień 2010 - 21:54

Czyli opłaca się cały zestaw kupować?
walker92: BB7, tzn? Nie znam słownictwa, jeżdżę dla przyjemności, teraz się na poważnie tym zaintereesowałem. Nie znam się ;p

A tak OT: jaka rama? Mam ciężką stalową, (fotki potem wrzucę), jakiejś poszukuję...

#5 Tomato

Tomato

    Stały Bywalec

  • Members
  • 571 postów

Napisano 06 kwiecień 2010 - 23:47

Po twoim poście wnioskuje że obecnie nie masz tarczowych hamulców.

Pamiętaj więc że tarcze są mocowane do piast a piasty muszą być przystosowane do mocowania tarcz. Jeżeli twój rower ma już swoje latka możliwe że bez wymiany piast się nie obejdzie. Jeżeli więc szukasz czegoś stosunkowo taniego możliwe że musisz do kosztów hamulców doliczyć koszt piast, nowych szprych i samego zaplatania. Warto więc zastanowić się nad zakupem dobrych vbreak.
"Gdy byłem mały modliłem się do Boga o rower. Potem zrozumiałem, że Bóg działa inaczej - ukradłem rower i modliłem się o przebaczenie" Autor nieznany

#6 Slovakov

Slovakov

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1591 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 09:33

BB7 to topowy zacisk mechaniczny firmy Avid. Jeśli chcesz hamulce mechaniczne, możesz osobno kupić zacisk, osobno klamkę i tarczę, jednak w przypadku hydraulicznych ta sztuka będzie zdecydowanie pokomplikowana (i droższa). Tak, jak napisał to Tomato musisz też mieć mocowanie do tarczy na piaście, oraz mocowanie zacisku na widelcu i ramie. Bez tego ani rusz.
Pozdrawiam :)
"Autor oświadcza, że wynikające z wypowiedzi podobieństwo niektórego do wszystkiego i niczego jest przypadkowe i wynika z tego i tamtego. Dlaczego? Żeby było wesoło."
A na tym autor jeździ :D

#7 wojtasin

wojtasin

    Stały Bywalec

  • Members
  • 953 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 09:55

A na początek zmień klocki, linki i pancerze w tych hamulcach, które masz. Zazwyczaj pomaga :)
Nie "puki" tylko "póki", a najlepiej "dopóki"

#8 el_Majoros

el_Majoros

    Stały Bywalec

  • Members
  • 870 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 10:46

Czyli opłaca się cały zestaw kupować?
walker92: BB7, tzn? Nie znam słownictwa, jeżdżę dla przyjemności, teraz się na poważnie tym zaintereesowałem. Nie znam się ;p

A tak OT: jaka rama? Mam ciężką stalową, (fotki potem wrzucę), jakiejś poszukuję...


Raczej nie widziałem mocowań pod zaciski do tarczówek na stalowych ramach. Do tego na 99% masz piasty nieprzystosowane do tarcz. Tak więc daj se spokój chłopaku z "tarczowym szaleństwem"
pzdr
---
Zdrada

#9 BARTI

BARTI

    Stały Bywalec

  • Members
  • 619 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 12:31

stalowa czy nie stalowa, nawet starsze typy aluminowych nie maja miejsca na tarczowki, a tym bardziej rower z marketu nie ma tych mocowan, mozna zalozyc adapter ale to mija sie z celem, ja bym proponował za to kase tak jak koledzy dobre v-ki
no i co sie slizgasz na asfalcie

#10 randy-rockstiff

randy-rockstiff

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1467 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 12:32

Raczej nie widziałem mocowań pod zaciski do tarczówek na stalowych ramach.


Jak to nie? Chyba, że to skrót myślowy, a miałeś na myśli stalowe ramy nie pierwszej młodości ;]
Nie znam się, to się wypowiem.

#11 Mrs_Sil

Mrs_Sil

    Stały Bywalec

  • Members
  • 633 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 12:45

Już sama nazwa tematu : Tanie Hamulce Tarczowe nie brzmi dobrze a co dopiero zastosować to "coś" w praktyce. Jeśli nie masz kasy nie pakuj sie w tarcze bo będziesz tylko klął, lepsze sa V zdecydowanie.

#12 el_Majoros

el_Majoros

    Stały Bywalec

  • Members
  • 870 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 13:18

Jak to nie? Chyba, że to skrót myślowy, a miałeś na myśli stalowe ramy nie pierwszej młodości ;]

Czytasz w moich myślach :)
pzdr
---
Zdrada

#13 aso

aso

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 9 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 18:44

Ok dzięki za radę, mam obok siebie (w Gdańsku, ja z Gdyni) hurtownię jakąś dużą, może skoczę i coś doradzą (kupno nowego roweru / wymiana części w obecnym). Na razie myślę o nowej ramie i hamulcach, bo ostatnio było blisko a bym już nie pisał na tym forum :/

#14 Wiki

Wiki

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 11 postów

Napisano 07 kwiecień 2010 - 20:47

z tanich hamulców tarczowych z czystym sumieniem mogę Ci polecić mechaniczne Shimano Br-475 z tarczami 160mm w zestawie za ok 100zlł (na jedno koło). bardzo dobre hamulce do używania na co dzień, solidnie wykonane, ( z wyjątkiem podkładek pod śruby ) nie łapią luzów i na wstępie są wyposażone w niezłe klocki (choć szybko się ścierają - coś za coś), przy tym naprawdę łopatologiczna i skuteczna regulacja, zajechałem doszczętnie komplet takich hamulców i wiem że można je polecić :)

...natomiast co do sensu przejścia na hamulec tarczowy.. jest kilka rzeczy które z rozsądku ( i braku pieniędzy ) może cię ostudzić.. to nie jest takie proste, że kupisz komplet hamulców, przykręcisz i wioo..bo można tylko zaszkodzić rowerowi..

czy masz wymagane mocowanie w ramie pod hamulec tarczowy tylny i przedni na amortyzator ? jeśli nie to odpuść sobie z miejsca bo adaptery są drogie i..kiepskie, znacznie spada sztywność całej konstrukcji i tworzy niepotrzebne naprężenia (na ramie), to po pierwsze.

Po drugie, czy jesteś pewien że twój amortyzator to uciągnie ? jeśli jest ze średniej półki jakościowej, to złapie luzy, ponieważ będzie na niego działać większa dźwignia ( w niższym punkcie).

po trzecie - wypada mieć dobre koła do hamulców tarczowych, ponieważ takie jednostronne naprężanie koła prowadzi prędzej czy później do nierównomiernego obciążenia szprych..

nie wspominam nawet o nieco trudniejszej regulacji (wszystko jest świetnie gdy jest dobrze...gdy nie jest to można cholery dostać!) i praktycznej dyskwalifikacji hamulca po kraksie. Zgiętą tarczę można zawsze palcami wyprostować, ale nigdy nie będzie symetryczna "jak nowa".. a żadne bajki o prasach hydraulicznych wujka/szwagra nie mają pokrycia w rzeczywistości.

Miałem 3 różne hamulce tarczowe ze średniej polki, teraz świadomie przesiadłem się z powrotem na V-ki, w zwykłych warunkach tańsze, mniej awaryjne ( inaczej - trudniejsze do zniszczenia). Nie powiem żebym nie tęsknił za 'motocyklową' modulacją siły hamowania i dobrym działaniem w deszczu, ale jednak wolę mieć święty spokój.

dobry hamulec tarczowy bije na glowę v-ki, ale musi swoje kosztować, i trzeba czasami do niego zaglądać i serwisować.. uwierz mi, że to nie jest fajne gdy zjeżdżasz w górach w lesie na średniej jakości tarczy, która momentalnie się przegrzewa i nagle nie masz hamulców wcale.. najtańszej v-ki nie da się tak przegrzać :)

jeśli nie masz pieniędzy to zrób na początek najprostszy zabieg - kup nowe dobre klocki, linki, pancerzyki i wszystko nasmaruj jak trzeba - zamkniesz się w 50zl a efekt może być więcej niż zadowalający.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych