Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Sr Suntour XCR 120 mm + poprawki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Indianer

Indianer

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 5 postów

Napisano 24 luty 2010 - 12:51

Sr Suntour XCR 120 mm (Literówka w temacie, sorki :)

Wymieniony w tytule amortyzator dostałem razem z nowo zakupionym rowerem, co prawda na razie nie ma zbyt wiele przejechane ze względu na zimę ale postaram się coś o nim napisać.
Dane producenta

Przeznaczenie : ALL MOUNTAIN, DIRT JUMP, 4CROSS, DUAL SLALOM, STREET
Koło : 26"
Skok : 120mm
Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM (30mm)
Goleń dolna : Magnesium
Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1 i 1/8 cala (28,6mm)
Długość rury sterowej : 255mm
System tłumienia : Ciernie
Amortyzacja : Sprężyny
Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe
Kolor : Czarny
Regulacja : Napięcie wstępne sprężyny
Waga : 2200g

Plusy i minusy
+ wygląd
+ chromowane golenie (czarna anoda w tych modelach szybko się zciera)
+ można zamontować V-ki
+ cena
- mała sztywność
- brak tłumienia olejowego
- duża wrażliwość na temperatury

Coś o pracy nowy amorek jest dosyc miękki niemniej jednak nie latwo go dobić (moja waga ok 70 kg) za sprawą elastomerów które włozone są w środek sprężyn. Praca wygląda tak że 85mm skoku to same sprężyny przy czym zawieszenie jest miekkie i kolejne 35mm to sprężyny+elastomery i tu robi się bardzo twardy. Irytujące jest to że przejście miękki/twardy jest bardzo nagłe i mamy podobne wrażenie jakby zabraklo skoku. Prostym sposobem jest przycięcie jednego elastomeru o 15mm co powoduje że przejście jest płynne i nie ma wrażenia końca skoku. Kolejna sprawa to smarowanie i tutaj najlepiej zafundowac kąpiel olejową w obie lagi po ok 60ml oleju co sprawi że amorek nie będzie się zapychał i sztywniał. Ostatnia sprawa to wymiana plastikowych tulejek które są na dole goleni. Należy je zastąpic gumowymi lub silikonowymi o śr. 30mm i grubości 18mm. Gdyż w razie dobicia plastik lubi pękać. Wymiana tych tulejek daje nam możliwość zwiększenia skoku o 10mm (trzeba przy tym uważać z grubością opony żeby nie przytarła przy dobiciu o koronę). aby powiększyć skok należy zastosować tulejki o grubości 8mm a w razie potrzeby przyciąć elastomety wewnątrz sprężyn lub tylko jeden zamiast o 15mm to o 25mm drugi zostawić bez zmian.
Oczywiście przycinając elastomety należy uwzględnić wagę bikera i styl jazdy.
Amortyzator nadaję się do ostrego XC, AM, Lekkie Enduro, Bardzo! lekki FR jednak w przypadku jeżeli chcemy robić większe dropy polecam kupić coś z olejem np Duro. Xcr poradzi sobie z niewielkimi hopami i małymi dropami niemniej jednak brak tłumienia będzie dawał o sobie znać. XCRa polecam osobom które mają umiarkowaną masę ciała, lubią szybką jazdę w średnio trudnym terenie czasem odrywając koła od ziemi ze wskazaniem bardziej na zjazdy niż podjazdy ze względu na brak blokady skoku. Uważam że to model wart polecenia początkującym i mało wymagającym bikerom z ograniczonym budżetem do amatorskiej jazdy.

Użytkownik Indianer edytował ten post 24 luty 2010 - 12:59

  • PIRAT i kundello lubią to

#2 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 24 luty 2010 - 13:05

XCR nie jest do niczego innego, niż XC. Nie sugeruj sie tym co mówi producent. Chyba że chcesz po roku jazdy dostać w nim kilometrowych luzów i sprzedać za kilka złotych na złom. Zalany chodzi o niebo lepiej.

Tutaj inna recka, tyle że wersja LO http://www.bikeforum...read.php?t=9184

u1549y2014v4.gif


#3 Indianer

Indianer

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 5 postów

Napisano 24 luty 2010 - 23:36

Na tym zawiasie mam zamiar przejechać tylko 1 sezon a za rok bądź wcześniej kupić coś z olejem XCR i XCR LO znacznie się różnią pracą i bodową oczywiście wewnątrz bo na zewnątrz są prawie identyczne jak większość widelców. Wcześniej miełem RST Gilla 90mm, Suntoura duro d 130mm, i jakąś wytyraną 2 półke która ważyła tone ale wybierała wszystko i nie dobijała, ponadto jeździłem na rowerach znajomych na Marzoku MZ comp, rock shox judy i dart 2. Teraz po 2 letniej przerwie wracam do jazdy :) a ten xcr to coś pomiędzy Rst i duro. Myślę że regularnie czyszczony i odpowiednio smarowany da radę, Duro sobie chwaliłem tylko trzeba było tłumienie poprawić bo mulił. Co do przeznaczenia to na wydelcu jest naklejka że nie wolno używać do FR, DH i DJ.

#4 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 25 luty 2010 - 00:09

Akurat xcr-lo to to samo:) wsadzony tylko tłumik do prawej goleni. Wiem bo rozbierałem:)
Lepiej juz gdybyś kupił np. tore

u1549y2014v4.gif


#5 Indianer

Indianer

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 5 postów

Napisano 25 luty 2010 - 13:12

OK w takim razie zdam się na opinie bardziej doświadczonego kolegi :) tora jest znacznie droższy a budżet to rzecz w zasadzie najistotniejsza przy zakupie czegokolwiek, więc jak się nie ma co się lubi ...

#6 kaczuch

kaczuch

    Stały Bywalec

  • Members
  • 738 postów

Napisano 25 luty 2010 - 15:50

Od siebie mogę dodać to,że amortyzator ten nie nadaje się do fr.Miałem go 8 miesięcy.Skakałem na nim ponad metrowe dropy,jakieś schodki, hopy itp.Gdy go sprzedawałem był złym stanie.Miał duże luzy,wyrobiony elastometr-często dobijał,oraz nierównomiernie odbijał.

Podsumowując,do fr go nie polecam;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych