Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[Amortyzator] Rock Shox Reba SL 2009r.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 17 grudzień 2009 - 19:12

Aż tak bardzo mnie nie interesuje żeby niszczyć :)

#22 dexter

dexter

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 291 postów

Napisano 17 grudzień 2009 - 19:43

No troche zawsze mozesz zerwac -wtedy będziesz pewny:D

#23 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 17 grudzień 2009 - 19:50

Uszkodzenia nie wchodzą w grę. Póki co porównanie goleni Reby i mojego 7letniego Manitou wskazuje że w obu jest IDENTYCZNY teflon

#24 dexter

dexter

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 291 postów

Napisano 17 grudzień 2009 - 19:55

Może kolor mają podobny ,albo składały je te same małe chińskie rączki:D

#25 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 17 grudzień 2009 - 20:00

Może kolor mają podobny ,albo składały je te same małe chińskie rączki:D


Nie chodzi tylko o kolor. Wszystko jest identyczne- faktura, kolor, odcień, połysk... A co do chińszczyzny- kiedyś amortyzatory w cenie 1600zł nie były montowane w Chinach. I powiem Ci że takiej jakości teflonu jaki jest w tym Manitou być może mógłby pozazdrościć nawet Fox- po 44 tys km jest w idealnym stanie. Nawet nowa Reba miała gorszy teflon.
Łączenie podwójnego wpisu. Używaj opcji edytuj. Nev.
Porównanie powłoki na goleniach w Rebie, Manitou i Foxie wskazuje że to teflon. Przynajmniej to moje zdanie którego nie zmienię. Poza wyglądem (identycznym) na korzyść teflonu przemawiają jego właściwości poślizgowe. Więc nie sądzę by Fox miał anode która jednak jest mniej śliska od teflonu. Wiele dobrych łożysk ślizgowych jest pokrywane teflonem a nie anoda która ma gorsze parametry poslizgowe. Z mojej strony to tyle rozważań nad tą powłoką.

Użytkownik nevermind edytował ten post 23 grudzień 2009 - 13:53


#26 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 22 grudzień 2009 - 20:09

Bikermtb- ponownie troja recenzja brzmi jak recka fanboya... Moje jest najlepsze i tyle, jakoś nie zauwazyłem zeby Twoje recenzje były obiektywne. teflon? człowieku Ty wżyciu teflon widziałeś? Mam wątpliwości, Widziałes nadruki na goleniach SIDa, Liryka, Revelation, Reby? No zastanów się trochę... jeszcze żeby się upewnić czyu moge Cię zjechac zadzwoniłem do kumpla co ma Revelation najwyższa wersje i kumpel powiedział ze to jest anoda, i obecnie prawdopodobnie nie ma teflony na seryjnych amortyzatorach, no starszy SID miał teflon, ale obecnie już tego nie ma... wiec troche więcej konsekwencji rozwagi, i jak palniesz jakąś głupotę to się upewnij.
Nawet dałem nura w google, o "warstwie teflonu" pisał jakiś koleś w recenzji amortyzatora, i Tylko on wszędzie indziej pisze że sa one ANODOWANE!

Człowieku prosze Cie, ogarnij się z tymi recenzjami, Bo piszesz głupoty, no tak ale w końcu Ty masz sam najlepszy sprzęt a inni są miętcy i rzatcy i do tego cioty bo nie mają tego co Ty....

Jedyne co mądrego napisałeś to ze ślizgi są teflonowe ;)

Kurde wpadnie taki burak na forum i wali głupoty, wejdx na oficjalną stronie RSa i zobacz co pisze na temat górnych goleni: "low friction anodized" - moim zdaniem to jest teflon na 110% ...
i Skoro nawet Producent nie wie że golenie w jego amortyzatorach sa teflonowe, to napisz mu E-mailai popraw ten błąd.
Dołączona grafika jeszcze im tego screena na dowód ich błędu wyślij!

Jeśli golenie byłyby
kryte teflonem na amorze byłby znaczek firmy DuPont, oraz informacja jaki
rodzaj warstwy został użyty do pokrycia. Taki jest wymóg licencyjny firmy
DuPont, w której to jeden z inżynierów wynalazł przypadkiem teflon, a firma
ma wszystkie patenty na ten materiał.

Ato mi podpowiedział jeden z użytkowników tego forum, Jak znajde coś jeszcze to oczywiście wrzucę to tutaj, żebyś w razie pisząc E-mail do RSa miał nie zbite Dowody ze to jednak jest to teflon a nie jakaś tam gówniana anoda której od lat się przecież nie używa.

no może jeszcze dodam ze ta ładna złota/żółta powłoka to pewnie azotek tytanu:

Technika CVD zajęła trwałe miejsce w praktyce procesów technologicznych narzędzi skrawających. Szczególne sukcesy odnotowywane są w przypadku nanoszenia warstw TiN, TiC, Ti(C,N) na płytki z węglików spiekanych. Otrzymywany tą metodą azotek tytanu ma złotą barwę. Chropowatość powłok grubszych od 4-5µm wynosi Ra=0,32-0,63µm, a cieńszych od 4-5µm zależy od chropowatości podłoża, którą dość znacznie poprawia.

W sumie dysponujac powyższymi Argumentami już spokojnie możesz podać RS'a do sadu za oszustwo... Sprawe na 100% wygrasz, nie poniesiesz kosztów rozprawy, a oni w końcu zmuszeni będą przyznać się do tego ze jednak pokrywają cichaczem Glenie teflonem... i Jeszcze Będa musieli wybulić kase, za to że złamali licencję DuPont. A sądzę że będą to wielkie pieniądze. Teflon w końcu jest strasznie drogi.

Szczerze to już mi się znudziło tutaj pisać to wszystko, jest tego na prawdę wiele, a ja jestem tylko małym człowieczkiem który jest na tyle głupi, debilny itd że nawet nie wiedział że RS pokrywa golenie teflonem ;<
Jak mogłem być tak głupi. To jest nie do pomyślenia po prostu...

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 22 grudzień 2009 - 20:56


#27 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8454 postów

Napisano 22 grudzień 2009 - 21:37

O ile się orientuję, to FOX ma patent na teflonowane golenie... i RS tego nie robi;)
Arek, spokojnie, bez takich uniesień. To ma być dyskusja, a nie kłótnia.
  • Bikermtb lubi to

u1549y2014v4.gif


#28 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 22 grudzień 2009 - 21:48

Porównanie powłoki na goleniach w Rebie, Manitou i Foxie wskazuje że to teflon. Przynajmniej to moje zdanie którego nie zmienię. Poza wyglądem (identycznym) na korzyść teflonu przemawiają jego właściwości poślizgowe. Więc nie sądzę by Fox miał anode która jednak jest mniej śliska od teflonu. Wiele dobrych łożysk ślizgowych jest pokrywane teflonem a nie anoda która ma gorsze parametry poslizgowe. Z mojej strony to tyle rozważań nad tą powłoką.

Kundello sory ale po przeczytaniu tego mnie krew zalała...
Nie wiem jakie tłumiki musiałby być żeby redukować bujanie powstałe przy tak strasznie małych oporach tarcia, Na pewno byłby drogie w produkcji, i w serwisowaniu, a Teflonowy amor kosztowałby 2x więcej niż normalnie ;)
Nie wydaje mi się żeby Fox to stosował, no może w grubszych goleniach gdzie jednak współczynnik tarcia jest większy, aby je zredukować.

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 22 grudzień 2009 - 21:53


#29 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8454 postów

Napisano 22 grudzień 2009 - 22:03

Arek, dotknij goleni jakiegoś lepszego FOXa. Poczujesz od razu że jest sliska jak patelnia Tefala:D Spokojnie tłumik to wytłumi. Nie bój żaby:)
  • Bikermtb lubi to

u1549y2014v4.gif


#30 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 22 grudzień 2009 - 22:05

Kundello jak zajrzysz do Swojego domaina to pomacaj slizgi-one sa teflonowe, i wtedy napisz czy to dokładnie to samo, niestety nie miałem okazji macac "wyższych" FOXów.

#31 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 22 grudzień 2009 - 23:32

Bikermtb- ponownie troja recenzja brzmi jak recka fanboya [...]To jest nie do pomyślenia po prostu...


Azotek tytanu służy do utwardzania powierzchni roboczych narzędzi skrawających. Chodzi o to żeby narzędzie było twardsze od obrabianego metalu. Spróbuj poskrobać zwykłym gwoździem goleń w amorze i zobacz efekty :) Jeśli to samo zrobił byś na np frezie pokrytym azotkiem tytanu to nie byłoby nawet rysy. A wiem co mówię bo zajmuje się obróbka metalu na maszynach CNC. Pozdro dla moderatora i innych spokojnych osób ;)

Niepotrzebnie cytujesz tak długi post, temat się rozjeżdża.Nev.

Użytkownik nevermind edytował ten post 23 grudzień 2009 - 13:55


#32 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 22 grudzień 2009 - 23:51

Jestem spokojny, Ale piszesz głupoty że nie zmienisz zdania co do tego ze to teflon, uważasz że nadal to jest teflon po tym co napisałem kilka postów wcześniej? Co do azotku tytanu- Gdzies wyczytałem a propo googlowania w sprawie teflonu, wiec napisałem, nie znam się na obróbce metalu, ale wiem co stosują różne firmy w swoich produktach ;)
Hmm wiem że były przypadki ostrego szlifu Goleni amora pokrytej anoda i nie było na niej sladu, wiec myśle że gwóźdź tez by przetrwała ;)

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 22 grudzień 2009 - 23:54


#33 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 00:11

Co do gwoździa nie masz racji. Tak samo ta powłoka jest wrażliwa na piasek i inny twardy brud. Dlatego zalecane jest utrzymywanie tego w czystości.
Co do pokrycia goleni to możliwe że masz rację iż to nie jest czysty teflon. Ale jakaś domieszka jest możliwa. Anodyzowanie samo w sobie to proces elektrolityczny podczas którego można nanieść np tlenek glinu, tlenek aluminium, czy też cokolwiek innego, czy tak jak ująłes azotek tytanu. Tylko akurat to ostanie napewno nie jest. Miałeś rację pisząc że azotek tytanu to żółta powłoka. Tylko konkretnie wygląda prawie jak złoto. Tutaj mam pewność że na goleniach tego nie stosują gdyż taka goleń byłaby nie do zniszczenia przez piasek i większość uszkodzeń mechanicznych.
Określenie anoda samo w sobie jest również nie na miejscu gdyż to poprostu elektroda.
Także kończąc rozważania na temat powłoki goleni nie możemy stwierdzić jednoznacznie z czego jest zrobiona. Być może jest tam domieszka teflonu.

#34 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 00:19

Wątpie, ponieważ nie spotkałem się z czarnym teflonem, a nadruki maja prawie wszystkie RSy ze złotymi goleniami ;) Jestem pewien zenie jest to teflon, bo gdyby to był teflon To musiałby miec licencje która jest na tyle droga ze cena amortyzator wzrosła by 2x, skoro jest to opatentowane, to watpie też w domieszki, nawet gdyby to była mieszanka to by musiała miec swój symcol i musiałby zostacgdzies umieszczona, jak przewiduje licencja. Nie tylko teflon ma tak niski współczynnik tarcia, sa inne "tworzywa" zbliżone tarciem, i przypuszczam ze tańsze.

#35 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 00:22

I jednak nie do końca wiesz co stosują firmy w swoich produktach bo proces anodyzowania jest bardzo ogólny. To że RS podaje w swoich informacjach marketingowych iż golenie są anodyzowane niewiele nam mówi. Poprostu nie podają czym pokrywają je podczas tego procesu.
Łączenie POTRÓJNEGO wpisu. Używaj opcji edytuj. Nev.

Wątpie, ponieważ nie spotkałem się z czarnym teflonem, a nadruki maja prawie wszystkie RSy ze złotymi goleniami ;) Jestem pewien zenie jest to teflon, bo gdyby to był teflon To musiałby miec licencje która jest na tyle droga ze cena amortyzator wzrosła by 2x, skoro jest to opatentowane, to watpie też w domieszki, nawet gdyby to była mieszanka to by musiała miec swój symcol i musiałby zostacgdzies umieszczona, jak przewiduje licencja. Nie tylko teflon ma tak niski współczynnik tarcia, sa inne "tworzywa" zbliżone tarciem, i przypuszczam ze tańsze.


I przyznam Ci rację co do ostatniego zdania.
Łączenie POTRÓJNEGO wpisu. Używaj opcji edytuj. Nev.
Chciałbym wyjaśnić jeszcze Twój zarzut że chwale tylko swoje oraz innych ludzi uważam za gorszych. A więc ani jednego ani drugiego nie napisałem. A co do sprzętu to ciężko jest narzekać na coś co się kupiło na miarę własnych potrzeb. Każdy, powtarzam KAŻDY, kto dokona przemyślanego, rozsądnego zakupu na miarę tego co potrzebuje nie będzie narzekał. A Reba to jest amortyzator z ogromnym potencjałem. Stąd brak istotnych narzekań z mojej strony. Wszystkie osoby które poczuły się w jakikolwiek sposób urażone przepraszam.
Jeśli ktoś uważa któreś z moich zdań za mało obiektywne proszę podać które, a wyjaśnie. Bo jest jeszcze coś takiego jak czytanie ze zrozumieniem. Ci którzy to potrafią nie będą musieli pytać i oczekiwać wyjaśnienia

Użytkownik nevermind edytował ten post 23 grudzień 2009 - 13:56


#36 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 10:06

Widzisz opcje Edytuj pod Postem? używaj jej ;)
Wiem co to anodowanie,ale obstawiałeś twardo ze jest to teflon, lecz teflonem to nie jest. Postaram się dowiedzieć dokładnie czym są one pokrywane.

#37 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 11:14

Widzę że znów tylko Tobie przeszkadza w jaki sposób piszę. I nie chce edytować tylko dlatego żeby nie było że zmieniłem swoją wypowiedź. To na tyle dyskusji.
Łączenie potrójnego wpisu...
A co do szukania informacji to szukaj. Może znajdziesz coś, utwierdzisz się w swoim przekonaniu i podbudujesz swoje ego. Bo nie sądzę by komuś było potrzebne do szczęścia czym są pokryte. Ważne by odpowiednio działał i był trwały. Pozdrawiam
Łączenie potrójnego wpisu... Po raz ostatni robię to ja. Jeśli nie będziesz się stosował, znajdę na to jakiś punkt w regulaminie :P Nev.

Widzisz opcje Edytuj pod Postem? używaj jej ;)
Wiem co to anodowanie,ale obstawiałeś twardo ze jest to teflon, lecz teflonem to nie jest. Postaram się dowiedzieć dokładnie czym są one pokrywane.


Tylko nie wypal znów z azotkiem tytanu...

Użytkownik nevermind edytował ten post 23 grudzień 2009 - 14:04


#38 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 13:39

Hmm mi? a Regulamin czytałeś?!Jeśli nie to polecam tą jakże ciekawą lekturę, tyle nowego się może z niej dowiesz ;)
Wpadnie moderator i zrobi to za Ciebie ;)

Napisałem prawdopodobnie, a nie jak Ty że to jest na pewno Teflon ;)
Nie szukam więcej argumentów itd, bo rozmowa z Tobą to jak rozmowa z hermetycznie zamkniętym dzieckiem ;)
To tyle z mojej strony ;)
I Edytuj ten pieprzony post i zrób jeden, bo zaraz temat będzie na 10stron ;)

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 23 grudzień 2009 - 13:41


#39 Bikermtb

Bikermtb

    Elita Forum

  • Members
  • 2309 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 14:16

Mnie to nie przeszkadza. I miło że kończyny rozmowę na temat tej powłoki. Każdy z nas wyraził swoje zdanie i niech tak zostanie. Każdy zainteresowany wyciągnie z tego wnioski.
Przepraszam moderatora za to co teraz napisze ale muszę. Zauważyłem w innych Twoich postach że chyba chcesz zaistnieć na tym forum jako wszechwiedząca osoba- bo nie tylko mnie pouczasz. Ale podobno w Twoim wieku ludzie tak czasem mają. Zmarnowałem swój czas i usiadłem na dłużej przed komputerem i poczytałem sporo Twoich postów. Dość często masz trochę za dużo do powiedzenia a jeszcze częściej nie szanujesz rozmówców. Biorąc pod uwagę ilość postów to więcej czasu spędzasz przed komputerem niż na rowerze. I uwierz mi że wiedzy i doświadczenia zdobytego przez wiele lat oraz przez dziesiątki tysięcy km spędzonych na rowerze nie da się zastąpić tym co wyczytasz w internecie. Kończę dyskusję z Tobą w tej kwestii. Mam nadzieję że kiedyś będzie okazja wymienić się doświadczeniem i wiedzą w jakiejś innej sprawie. Szkoda że to co teraz napisałem nie ma nic wspólnego z Reba której dotyczył temat. Pozdrawiam. Szczerze.

#40 dexter

dexter

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 291 postów

Napisano 23 grudzień 2009 - 22:55

Znalazłem ciekawą rzecz (jesli moge jeszcze coś dodac),ten Marcoch :http://www.allegro.p..._mega_cena.html -ma golenie powlekane niklem .Czyli ma anode niklową -tylko tak chciałem się wtrącic-ogólnie bardzo was lubie i wesołych świąt - smacznego jajka -szczęśliwego nowego ,aby od lutego 20 stopni w cieniu!!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych