Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[rower] 2009 Merida Road Race 880


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Peter105

Peter105

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1231 postów

Napisano 05 sierpień 2009 - 15:00

Minęło ponad 1500 km i nadszedł najwyższy czas na ocenę tegorocznego podstawowego modelu „kolarki” Meridy, modelu Road Race 880. Trochę suchych danych na początek:

Rama: Aluminium 6061
Widelec: Aluminium
Wkład suportu: SHIMANO UN26
Korby: FSA Tempo 53-39
Kaseta: Sunrace
Łańcuch: CN-HG50
Przerzutka przód: SHIMANO Sora
Przerzutka tył: SHIMANO SORA
Manetki: SHIMANO ST2200 DUAL CONTROL
Piasta przód: ALLOY QR
Piasta tył: SHIMANO 2200
Obręcze: MAVIC CXP22 BLACK
Opony: MAXXIS DETONATOR 700 x 23
Kierownica: XM SPEED CEN ROAD 31.8
Mostek: XM COMP CEN OS -8
Siodło: XM ROAD
Sztyca: XM SPEED CEN SB20 31.6
Liczba biegów: 16
Masa: poniżej magicznych 10 kg
Cena: 1999 zł (ja kupiłem za 1800 :P)

Dołączona grafika

Rama

Rama Modelu RR 880 wykonana jest ze stopu 6061. Rurki „shotgun” są cieniowane, profilowane, spawane w technologii MATTS. Nie jest to ani TFS, ani HFS. Z moich informacji wynika że rama ta w rozmiarze L waży 1381g, zatem moja M’ka jest nieznacznie lżejsza. Geometria wyścigowa :)

Rama ma fantastyczną sztywność, czuć że zasługuje na to by ją poobwieszać lepszym osprzętem. Jednakże każdy kij ma dwa końce – ta sztywność powoduje że na nierównościach naprawdę można wpaść w rezonans. Jednakże jej waga w tym przedziale cenowym to prawdziwy ewenement :)

Dołączona grafika

Widelec

Widelec to kolejna miła niespodzianka. W odróżnieniu od głównego konkurenta, Gianta Defy 4, widelec 880’tki jest aluminiowy, co doskonale wpływa na masę sprzętu. Niestety, nie absorbuje on żadnych drgań, przez co rower robi się jeszcze bardziej bezkompromisowo sztywny i już skrajnie niekomfortowy ;)

Dołączona grafika

Koła

Koła zbudowane są na obręczach Mavica CXP 22, niezidentyfikowanej piaście z przodu i shimanowskiej piaście z najniższej grupy 2200. Ich wagi nie znam, podejrzewam że lekkie nie są, natomiast ich trwałość, sztywność i odporność na uderzenia jest fenomenalna. Nie zawsze jeździłem po drogach prostych jak stół, a mimo to obręcze są nadal niemal idealnie proste :)

Opony

Maxxisy Detonatory w rozmiarze 700 x 23 to optymalny wybór. Są lekkie, ale jednocześnie odporne na przebicia. Mają skąpy bieżnik, umożliwiający jazdę w deszczu. Opony wyprodukowane zostały z 2 mieszanek gumy – twardszej pośrodku i miększej po bokach, dzięki czemu na prostej da się wyciskać ostatnie poty, natomiast w zakręcie przyczepności nigdy nie powinno zabraknąć.

Dołączona grafika

Korba

Mocowaną na kwadrat korbę trudno zaliczyć do jakiś plusów tego rowera. Co prawda łańcuch pracuje na niej cicho, a biegi przerzucane są szybko, ale niestety już widać na niej znaczne ślady zużycia. Za 5000 km nie będzie się nadawała do niczego. Co do jej sztywności nie jestem w stanie się wypowiedzieć, bo nie jeżdżę na takim poziomie, ale wydaje mi się że jest w miarę w porządku pod tym względem.

Dołączona grafika

Kaseta i łańcuch

Te dwa komponenty niechętnie ze sobą współpracują. O ile zmiana biegów odbywa się szybko i bez żadnego oporu, o tyle napęd pracuje po prostu głośno. Czasami pod dużym obciążeniem łańcuch potrafi przeskoczyć, co bywa bardzo niebezpieczne. Tutaj należy się zdecydowany minus.

Przerzutka przednia

Sora 3400 biegi zmienia szybko, bezproblemowo. W regulacji jest trudna, ale po wykonaniu tej czynności możemy o niej zapomnieć.

Dołączona grafika

Przerzutka tylna

Tutaj należy się zdecydowany plus. Najnowsza odsłona Sory zmienia biegi błyskawicznie, cicho i niezauważalnie. Zasługą takiego stanu rzeczy jest króciutki wózek i szalenie mocna sprężyna. Po 1500 km nie ma nawet najmniejszego luzu. Cieszy też fakt że w razie potrzeby obsłuży 9 biegów :)

Dołączona grafika

Klamkomanetki

Najtańsze shimanowskie klamkomanetki to raczej słaby punkt rowera. Są niewygodne, z dolnego chwytu praktycznie niemożliwe do obsłużenia. Ponadto, fatalna konstrukcja klamki powoduje że hamowanie jest bardzo słabe. Sytuację poprawia chwycenie się od dołu i ściśnięcie „na chama”, ale czasem nie ma czasu na przełożenie rąk...

Hamulce

Bezimienne, również odpowiedzialne za fatalną jakość hamowania. Trzeba mieć stalowe nerwy by wyhamować z prędkości większej niż 40 km/h, a w sytuacjach awaryjnych najlepiej jest się ratować skacząc do rowu niż próbując wyhamować.

Dołączona grafika

Komponenty

Rower został wyposażony w kierownicę, sztycę i siodło sygnowane Meridowską marką XM. Nie są najlżejsze, ale ładnie wyglądają. Siodło jest w miarę wygodne, rekompensuje szaloną sztywność rowera. Biała owijka i siodło nie brudzą się zanadto.

Dołączona grafika

Jazda i podsumowanie

Rower jest szybki, zwrotny, doskonale przyspiesza. W rzeczywistości jest twardszy i bardziej wytrzymały niż by się mogło wydawać. Doskonały sprzęt na rozpoczęcie przygody z goleniem nóg, a także świetna alternatywa treningowa dla jakiegoś maratończyka XC. Zdecydowanie mogę polecić, gdyż rama jest doskonałą bazą do budowy prawdziwego wyścigowego sprzętu. Po wymianie kasety i korby rower pokaże swoje prawdziwe oblicze.

Dołączona grafika

Plusy
- Ładna, lekka, szalenie sztywna rama, wyścigowa geometria.
- Lekki, aluminiowy widelec
- Mocne koła
- Dobre opony
- Świetna przerzutka tylna
- Doskonałe właściwości jedne, kosmiczne przyspieszenie

Minusy
- Tragiczne hamulce
- Głośna praca łańcucha na tandetnej kasecie
- Mało trwała korba
- Niewygodne klamki

http://images37.foto...7d68272bmed.jpg

Użytkownik Peter105 edytował ten post 05 sierpień 2009 - 18:57

Moja Merida Kalahari
Moja Merida Road - sprzedana -> Bestia
A ja mam korbę na kwadrat, v-brejki i jakoś nie narzekam :P

#2 manta980

manta980

    Banned

  • Banned
  • 736 postów

Napisano 05 sierpień 2009 - 15:15

Bardzo ładny rower,super opis:)
Fajna ramka :)

Użytkownik manta980 edytował ten post 05 sierpień 2009 - 16:37

...Bo tam jest wolność...

#3 woody

woody

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 410 postów

Napisano 05 sierpień 2009 - 16:20

a nie probowales wyregulować przerzutki?? az mi sie wierzyc nie chce ze tak poprostu lancuch an kasecie hałasuje
Dołączona grafika

#4 Peter105

Peter105

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1231 postów

Napisano 05 sierpień 2009 - 16:34

Regulowałem na miliony sposobów, jak się tylko dało, ale biegi zmienia idealnie, więc to nie jest wina przerzutki. Kaseta do dupy i tyle :)
Moja Merida Kalahari
Moja Merida Road - sprzedana -> Bestia
A ja mam korbę na kwadrat, v-brejki i jakoś nie narzekam :P

#5 nevermind

nevermind

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1752 postów

Napisano 05 sierpień 2009 - 17:05

Jak z wagą takiej szoski?
Podoba mi się, ale brak SPD :)
Przydałaby mi się przynajmniej taka.

Użytkownik nevermind edytował ten post 05 sierpień 2009 - 17:45

Istnieje różnica między umysłami chorymi a głębokimi...
Galeria grupy Śląsk || Galeria grupy Śląsk cz.2 || Moje własne

#6 Peter105

Peter105

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1231 postów

Napisano 05 sierpień 2009 - 19:00

Prawdopodobnie ten rower zostanie ze mną do końca przyszłego sezonu, bo później raczej już nie będę miał czasu śmigać na szosie. Planowany zakup crossa albo znowu mtb, ale to odległa przyszłość.

Właśnie tym podyktowana jest decyzja o braku spd, choć powiem szczerze że bardzo tego brakuje... :rolleyes:
Moja Merida Kalahari
Moja Merida Road - sprzedana -> Bestia
A ja mam korbę na kwadrat, v-brejki i jakoś nie narzekam :P

#7 el_Majoros

el_Majoros

    Stały Bywalec

  • Members
  • 870 postów

Napisano 06 sierpień 2009 - 18:48

Fajny rowerek. Oglądając TdP aż chce się wskoczyć czymś takim na szosę.
pzdr
---
Zdrada

#8 wolf

wolf

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 220 postów

Napisano 09 sierpień 2009 - 13:08

Kaseta i łańcuch

Te dwa komponenty niechętnie ze sobą współpracują. O ile zmiana biegów odbywa się szybko i bez żadnego oporu, o tyle napęd pracuje po prostu głośno. Czasami pod dużym obciążeniem łańcuch potrafi przeskoczyć, co bywa bardzo niebezpieczne. Tutaj należy się zdecydowany minus.


Hamulce

Bezimienne, również odpowiedzialne za fatalną jakość hamowania. Trzeba mieć stalowe nerwy by wyhamować z prędkości większej niż 40 km/h, a w sytuacjach awaryjnych najlepiej jest się ratować skacząc do rowu niż próbując wyhamować.

Tak się składa że ja też jestem posiadaczem meridy road 880 i co do kasety i łańcucha to się nie zodzę że nie chetnie ze sobą współpracują umie nic nie przeskakuje samoczynnie i wszystko ładnie cicho chodzi

a co do przskakiwania u ciebe to jest wyjeśnienie
1 po kupnie roweru jezdziłeś z nie wyregulowanym przezutnikiem i spiepszyłeś kasete
2 źle wyreguloway przeżutnik

a teraz hamulce
jak za tą cene to w tym rowerze chamulce są bardzo dobre ja w każym ułożeni rok potrafie zablokować koła
jak dlamie albo masz zle wyregulowane hamulce albo nie masz siły nacisnoć na nie


Dziękuje pozdro rower
Kolarstwo to najtrudniejsza dyscyplina sportu nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem kolarstwo to sztuka cierpienia
Dołączona grafika

#9 Peter105

Peter105

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1231 postów

Napisano 09 sierpień 2009 - 19:37

Może się źle wyraziłem :) Dolegliwość kasety objawia się tylko na niektórych przełożeniach (szczególnie na blat i 4 z tyłu) i przeskakiwanie łańcucha zdarza się dość rzadko - w trakcie przejechanych 1500 km zdarzyło mi się to może z 5 razy.

Ale hamulce są do tyłka :P
Moja Merida Kalahari
Moja Merida Road - sprzedana -> Bestia
A ja mam korbę na kwadrat, v-brejki i jakoś nie narzekam :P

#10 LeslieRef

LeslieRef

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 94 postów

Napisano 03 październik 2017 - 21:58

uebkznb

http://www.nottingha...colors-297.html
http://www.pro-seed.co.uk/adidas-nmd-r1-boost-183.htm
http://www.dsleurope...d-white-926.php
http://www.sinclaira...paisley-839.asp
http://www.middlesbr...toms-tumblr.htm

Visvim Best Shoes
Adidas Nmd Xr1 Glitch Pack
Asics Offspring Gel Lyte V
Nike Air Max 1 Beige Gold Orange
Nike Air Max 90 Sneakerboot Wheat


#11 LeslieRef

LeslieRef

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 94 postów

Napisano 03 październik 2017 - 21:59

qodswyn

http://www.nextmovei...d-tops-473.html
http://www.diplo-mag...rs-mens-766.php
http://www.pro-seed....y-brown-436.htm
http://www.tops4cred...it-pack-407.htm
http://www.bjdn.co.u...rainers-886.asp

Nike Flyknit Kim Kardashian
Puma Creepers Glacier Grey
Mens Mbt Shoes Ebay Uk
Nike Free Flyknit 3.0 Blue
Presto Nike Size




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych