Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[Amortyzator 28"] Suntour NCX-DRL


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 masakra

masakra

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 253 postów

Napisano 11 czerwiec 2009 - 21:38

Może zbyt wcześnie by pisać recenzję amortyzatora, ale w miarę zużywania się sprzętu będzie dodawane co trzeba;)
http://www.bikeforum...&pictureid=3705

http://www.bikeforum...4709931&thumb=1 http://www.bikeforum...4709931&thumb=1 http://www.bikeforum...4709931&thumb=1
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Amortyzator dobrze wybiera nawet małe nierówności. Miałam porównanie z RST Com t4-7 który uginał sie tylko na krawężniku, lub większej dziurze.
Blokada w manetce Dołączona grafika
Jedyne co było nieprzemyślane w montażu to że trzeba było ściągać wszystko z kierownicy by ją założyć.

Hydrauliczna blokada pozostawia około 1cm skoku. Regulacja twardości daje rezultaty które faktycznie czuć. Amortyzator wygląda dość rasowo. Można powiedzieć że jest to taki lepszy XCR do rowerów crossowych. Zresztą kosztuje tyle co lepszy model XCR:)

Strasznie trudno dostać ten amortyzator w sklepie. Paweł objechał całe miasto i nigdzie nie mieli tego, a nawet podobnego modelu (gdzieś tam był NRX). Trzeba było kupić w necie.

Na razie za wcześnie mówić że łapie luzy czy coś. Uszczelki na razie zbierają ładnie kurz i wodę (wczoraj polało)

Sztywność jest większa niż w poprzedniku 25mm (RST) , w końcu tutaj mamy już 28mm golenie:)

Cena 349zł wersja z manetką. 329zł bez manetki (na goleni).


Specyfikacja:
* Przeznaczony na koła 28 calowe
* Skok : 63mm
* System sprężyna-olej
* Hydrauliczna blokada skoku z kierownicy
* Golenie magnezowe
* Mocowanie dynamo
* Korona : aluminium
* Rozstaw goleni : 108mm
* Goleń górna : STKM (stal wysokogat.)
* Średnica : 28mm (to rzadkość w tego typu amorkach)
* Wykończenie rur wew. goleni : czarne
* Prawa strona : kartridż olejowy z blokadą skoku z kierownicy
* Lewa strona : sprężyna
* Rura czołowa : STKM (stal szlachetna)
* Długość (bez gwintu) : 255mm
* Rozmiar koła : 28"
* Hamulce : tarczowe i V-Brake (ale v-ki bezpieczniej)
* Regulacja naprężenia wstępnego

Zalety
Praca - pracuje bardzo dobrze, wykrywa każdą dziurę i tłumienie działa:)
Wygląd - jak dla mnie
Blokada - wygodna i pozwala na odrobinę skoku amorka
Sztywność - 28mm golenie:) czuć to jednak...
Cena - wiadomo że mógłby być tańszy;) ale za taką kasę nie kupimy marzocchi TXC który jest 2 razy droższy.

Wady
Nieprzemyślane zamocowanie manetki - trzeba sciągać całą zawartość kierownicy...
Na razie brak:) (mam nadzieję że nie bedzie)

#2 Peter105

Peter105

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1231 postów

Napisano 12 czerwiec 2009 - 19:45

Ostatnio właśnie przez rynek w moim miejście śmignął rowerek z takim amorkiem i muszę powiedzieć że pracę miał doskonałą - skonfrontowany z kostką brukową spisywał się doskonale. Wybierał dosłownie wszystko, nie przenosząc żadnych drgań na kierownicę :) Aż miło było popatrzeć ;) Nie wiem tylko czy to była ta wersja, czy z komorą powietrzną...

Swoją drogą - nie myślałaś o wersji powietrznej? Koszt chyba ciut wyższy, ale i praca amortyzatora inna :)
Moja Merida Kalahari
Moja Merida Road - sprzedana -> Bestia
A ja mam korbę na kwadrat, v-brejki i jakoś nie narzekam :P

#3 tomekz

tomekz

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 396 postów

Napisano 12 czerwiec 2009 - 20:23

Ze sprężyną powietrzną to tak prawie 200zł droższe są... Czyli różnica jest spora. Też właśnie zbieram kaske na amorek, i albo taki jak ten albo jak styknie to powietrzny.

#4 masakra

masakra

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 253 postów

Napisano 12 czerwiec 2009 - 21:17

Powietrzna wersja była "tylko" o 100 zł droższa od mojego. Kosztowała 455, ale już tyle pieniędzy nie miałam... Regulacja naprężenia jest o tyle dobra, że mam na najmniększym i bardzo ładnie pracuje :)

#5 irus

irus

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1818 postów

Napisano 12 czerwiec 2009 - 21:53

Aż pożałowałem, że kupiłem sztywne widły. Wygląda rewelacyjnie i cały rower prezentuje się teraz bardzo smakowicie. Gratuluję sprzętu.

#6 tomekz

tomekz

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 396 postów

Napisano 12 czerwiec 2009 - 23:58

A tu się jakoś reguluje to tłumienie powrotu? Tą manetką?, Czy ona jest tylko od blokady?

#7 masakra

masakra

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 253 postów

Napisano 13 czerwiec 2009 - 13:24

To jest tylko blokada. Za tą kasę nie można oczekiwać za wiele ;)

#8 fred.m

fred.m

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 215 postów

Napisano 13 czerwiec 2009 - 18:23

Wygląda na to, że mam ten amorek w swoim rowerku (NCX-D-RL) z napisem MERIDA na boku.
Blokada w manetce, bardzo sobie chwalę, o dziwo często z tego korzystam, przyzwyczaiłem się i nie wyobrażam sobie gdybym nie miał jej na kierownicy.
Uszczelki bardzo dobrze uszczelniają.
Regulacja twardości tutaj w moim przypadku bez rewelacji, przy mojej wadze (90-95kg) trudno mi było optymalnie go ustawić, w sumie olałem to.

Ogólnie nie zły, ale i nie jakiś kosmos.
P.S. Nie mam za bardzo z czym go porównywać więc może zbyt negatywnie go oceniam :)

Użytkownik fred.m edytował ten post 13 czerwiec 2009 - 18:32

Dołączona grafika

#9 masakra

masakra

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 253 postów

Napisano 13 czerwiec 2009 - 18:52

Paweł pogrzebał w nim i zalał troszkę:) więc może dlatego płynniej działa... może dlatego że to jednak inny model:)

#10 wojtasin

wojtasin

    Stały Bywalec

  • Members
  • 953 postów

Napisano 18 czerwiec 2009 - 07:47

Hejhej :)
Mam taki amorek w swoim GT, przy wadze ponad 80 kg regulacja naprężenia raczej nie działa, wciąż jest na maksimum i wciąż mam za duży sag, ale da się na tym jeździć :)
W drugim rowerze mam Manitou Axel Platinium i aż głupio mi to mówić, ale na małych nierównościach sprężyna + olej w SRS sprawuje się lepiej niż powietrze i olej w Manitou.
Po prawie 8 tyś. km amortyzator ma już lekkie luzy, ale uszczelki zbierające wciąż dają radę.

#11 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 18 czerwiec 2009 - 13:03

Hehe Asia nie waży 80 kg;) sporo mniej... dlatego amorek działa tak jak powinien. Lubię patrzeć jak wpada w dziury :)

u1549y2014v4.gif


#12 fred.m

fred.m

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 215 postów

Napisano 18 czerwiec 2009 - 14:02

A ja z ciekawości spytam, może ktoś wie jakie są najlepsze amorki pod 28" istniejące na rynku?
Coś mi się obiło o uszy o Marzocchi TXC LO. Chętnie bym sobie pogooglował o amorkach 28" jakbym znał nazwy tych naj.

Użytkownik fred.m edytował ten post 18 czerwiec 2009 - 16:48

Dołączona grafika

#13 masakra

masakra

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 253 postów

Napisano 18 czerwiec 2009 - 15:13

Z tego co wiem to RockShox nie robi amorków pod 28" więc szukaj u wszystkich innych producentów:) RST ma największą gamę 28", za to Spinner najmniejszą.

#14 el_Majoros

el_Majoros

    Stały Bywalec

  • Members
  • 870 postów

Napisano 19 czerwiec 2009 - 06:41

Z tego co wiem to RockShox nie robi amorków pod 28" więc szukaj u wszystkich innych producentów:) RST ma największą gamę 28", za to Spinner najmniejszą.

Oj robi lub robił :) model ruby metro. Niestety nie znam żadnego użytkownika jak i opinii o tym sztućcu.
pzdr
---
Zdrada

#15 fred.m

fred.m

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 215 postów

Napisano 19 czerwiec 2009 - 19:34

masakra a może ważyłaś tego NCX-DRL, nie mogę znaleźć oficjalnej wagi, a może wiesz w przybliżeniu?
Dołączona grafika

#16 masakra

masakra

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 253 postów

Napisano 19 czerwiec 2009 - 20:21

No niestety nie wiem ile waży, ale ciężki nie jest ;)

#17 masakra

masakra

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 253 postów

Napisano 20 lipiec 2009 - 23:35

Po przejechaniu ponad 460km, amorek działa równie dobrze jak zaraz po zakupie. Poczuł też, co to znaczy teren. Kamienie jak ziemniaki nie zrobiły na nim jakiegoś większego wrażenia.

Zobaczymy jak będzie działał po 1000km:)

#18 kaczuch

kaczuch

    Stały Bywalec

  • Members
  • 738 postów

Napisano 21 lipiec 2009 - 12:10

A jak z anodą,ściera się?Jestem ciekawy,ponieważ w moim xcr już po tygodniu golenie były wytarte:mad:

#19 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 21 lipiec 2009 - 15:07

Z tego co ja wiem, anoda jest w nienaruszonym stanie:)

u1549y2014v4.gif


#20 aristo777

aristo777

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 2 postów

Napisano 02 sierpień 2009 - 20:57

cześć mam pytanko! W lutym kupiłem rower i jest chyba problem z amorkiem a mam santour mg ncx g takie przynajmniej mam spisana specyfikacje > A pytanie dotyczy luzów. Czy luz powinien mieć miejsce gdy wciskam przedni hamulec to jest dosyć spory wyczuwalny luz wzdłuż jazdy na goleniach amorka, na mój rozum to nie powinien mieć miejsca i czy można go jakoś zmniejszyć . Przejechałem na min dopiero ok 1300 km i to tylko w zasadzie po szosie ? Z góry dzięki za odpowiedz.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych