Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Spinner Grind OS - budżetowy amorek za 120zł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 04 czerwiec 2009 - 17:59

Wszystko zaczęło sie od złożenia do kupy roweru siostry. Nie za bardzo chciała na nim jeździć bo sztywniaki nie są wygodne. Pomyślałem że jest taka inna firma niż RST (jeśli chodzi o ten przedział cenowy).
Przejrzałem stronę MTBR, bo tylko na niej jest cos o spinnerach (nawet dobre opinie...). W końcu kupiłem.
Po otrzymaniu przesyłki od razu rozpakowałem i dokładnie przyjrzałem sie zawartości...

Amorek wygląda dość ciekawie. Solidnie. Spinner jest częścią SRAMa więc chyba nie bedzie lipy.

Po pierwszym ugięciu pomyślałem, " tak, to przecież amorek z tłumieniem ciernym..." I wziąłem sie za rozkręcanie. Dwa imbusy 6 i 5. Zaraz amorek był w częściach.

W lewej goleni jest regulacja twardości. Amorek ma jedną sprężynę, ale nie jest pomimo to lekki. Nie ma co oczekiwać za 120zł;)
Bardziej niż na wadze, zależało mi na małej awaryjności.

Na początek skróciłem gumy odbojowe. Były stanowczo za długie, a olej który wlałem jest czymś w rodzaju gumy w razie dobicia.

Wlałem po 100ml oleju. Amorek zaczął żyć tak jak powinien. Przejechałem sie nim po schodach (niskich) i trawiastym terenie. Wybierał praktycznie wszystko. Potem dałem sie przejechać siostrze. Była zadowolona:) teraz już lubi jeździć rowerem.

Musze powiedzieć że amorek działa zdecydowanie lepiej niż modele RST serii gila. (jeździłem na gilach, czy jak sie tam czyta Dżilach;) )

Technikalia:
-Amortyzator o skoku 100mm (faktycznie 100mm po obcieciu gumy o 2cm) Warto to zrobić.
-Uszczelki kurzowe które faktycznie zbierają wszystko z goleni.
-Regulacja twardości
-Sterówka 1" (czyli pod stare rowery jak znalazł)
-Chromowane golenie ze stali. Za mało jeżdżony by powiedzieć czy chrom jest dobry, ale pewnie nie zedrze sie tak szybko bo ma lepsze smarowanie.
-Mocowanie hamulców tarczowych na IS (ale bałbym sie montować...)
-Dolne golenie Alu, co niestety wpływa na mniejszą sztywność.

Zalety:
-Cena : lepiej kupić Spinnera niż Rst za tą cenę
-Dobra praca po zalaniu olejem
-Niezły wygląd
-Uszczelki kurzowe które działają

Wady:
-Waga
-Mała sztywność boczna (ale nie daje sie odczuć podczas spokojnej jazdy)
-Brak tłumienia po zalaniu (czuć jak troszkę szybciej odbija) ale nie zaszkodzi poeksperymentować bo amorek jest prosty do złożenia.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Moretti, golenie mają dokładnie 28.6mm:D (mierzone suwmiarką)
http://www.bikeforum...1700166&thumb=1 http://www.bikeforum...1700166&thumb=1 http://www.bikeforum...1700166&thumb=1 http://www.bikeforum...1700166&thumb=1

Użytkownik kundello edytował ten post 05 czerwiec 2009 - 21:12
Poprawki

u1549y2014v4.gif


#2 moretti

moretti

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1754 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 16:52

Pawel chyba to pierwsza recenzja spinnera na forum. Amortyzator z zewnatrz wyglada dosc fajnie, jakie tam sa golenie 30-32mm, bo tak to sie wydaje ze zdjec. Najsmieszniejsze w tym, ze po zalaniu olejem tlumienie sie pogorszylo.

#3 bender

bender

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1280 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 18:42

28 mm :]
Amorek za 120 zł a ile szczęścia ;)

#4 truskafka

truskafka

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 18:53

a jaka średnica rury? bo ja własnie szukam czegoś na 1', w ogóle mam zamiar przejść na a-head, gwintowanie i te cholerne stery klasyczne doprowadzają mnie do szału.

btw fajnie wygląda i tak sobie myśle ze by mi takie coś pasowało... proste względnie tanie... cudów nie oczekuję

#5 mumifikant

mumifikant

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 468 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 19:45

Przecież pisze, wystarczy tylko przeczytać:o

-Sterówka 1"



#6 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 20:26

Najsmieszniejsze w tym, ze po zalaniu olejem tlumienie sie pogorszylo.

hehe pogorszyło, ale kto wie czy gdybym nalał więcej czy by nie wróciło. Siostrze nie potrzeba amorka z wodotryskiem;)

Pojeździmy zobaczymy. Na razie ma na swoim koncie ze 150km przebiegu.
Jak ktoś ma rzadki olej niech śmiało leje do pełna i strzelić mi tu co sie wydarzyło:D

u1549y2014v4.gif


#7 Dzacek1841

Dzacek1841

    Banned

  • Banned
  • 825 postów

Napisano 17 czerwiec 2009 - 19:50

Kundello ... myślisz że jest lepszy od XCR`a? ;>

Cena podobna z XCR`em w najlepszej najtańszej wersji? hmm...

#8 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 17 czerwiec 2009 - 22:17

Gdzieś ty to wyczytał? Dżacek coś ci sie pokręciło w główce;)

Pisałem tak na temat amortyzatora Suntour NCX-DRL, a nie spinnera.

u1549y2014v4.gif


#9 spyker

spyker

    Początkujący Forumowicz

  • Members
  • 59 postów

Napisano 21 lipiec 2009 - 17:28

Pozwole sobie na odkop ;p

@Kundello pochwal sie tym amorkiem... A raczej jego stanem obecnym ;D
Jeżdżę z pasji, z miłości, nie dla wyników czy kilometrów... dla przyjemności !!!
Prosiłbym o zarejestowanie się na stronie http://www.xpango.com?ref=91697818 z góry dzionki

#10 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 21 lipiec 2009 - 20:03

Ja na nim nie jeżdżę, ale siorka ma i jest jak na razie w nienaruszonym stanie;) Zrobił może góra 300km, więc niewiele. Anoda cała, luzów brak.

Edytowane:
Po przeliczeniu km z siostrą stwierdzam że zrobił ponad 400km:)

u1549y2014v4.gif


#11 Duke48

Duke48

    Elita Forum

  • Members
  • 2128 postów

Napisano 21 lipiec 2009 - 20:37

A wiecie skąd pochodzą kartusze olejowe w Spinnerach. Tak ogólnie ;]? Dobre amorki

Przygotowanie do matury z informatyki. egzaminów oraz realizacja projektów w Javie i C#.
Specjalizacja: ASP.NET-MVC 5


#12 Kenhill

Kenhill

    Elita Forum

  • Members
  • 2746 postów

Napisano 07 marzec 2010 - 09:26

Fajny amorek i na 1 cal :D, a tak propos mógłbyś zmierzyć jego wysokość od korony(miejsce gdzie nabijasz bieżnię sterów, do mocowania ośki ?

#13 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 07 marzec 2010 - 09:36

Nie mogę, ale porównaj go z Domainem 302 rozmiarowo:

Załączone pliki


u1549y2014v4.gif


#14 JAFAS

JAFAS

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 15 postów

Napisano 05 kwiecień 2010 - 16:01

Posiadam ten amortyzator Spinner'a i go nie polecam. Bardzo zła praca prz niskich temperaturach 0% jeździ sie tak jak na twardym widelcu . Przy +10 stopniach robi sie twardy a poniżej +10 to szkoda gadac. Ogólnie nie polecam !.
DZIADOSTWO!!!!!! Lekko mowiąc

#15 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 05 kwiecień 2010 - 16:06

Jafas, w swojej kategorii nie jest zły, a widzę że masz styl Dirt Street i jeśli używałeś go do tego, to szkoda gadać...

Weź pod uwagę, że do jazdy turystycznej i lekkiego XC ten amorek jest bardzo ok, jak na kwotę jaką trzeba za niego dać.

u1549y2014v4.gif


#16 JAFAS

JAFAS

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 15 postów

Napisano 05 kwiecień 2010 - 16:10

Da sie coś z nim zrobić by np. Był odporny na temperatury ?

Np. w tej chwili u mnie pada deszcz temperatura ok. 10 stopni a on ani drgnie Moge teraz zrobic filmik i pokazac ze ani drgnie i wysłac na e-mail lub gg ?

Użytkownik kundello edytował ten post 05 kwiecień 2010 - 16:14
Pisz w jednym poście. Jest guzik "edytuj"


#17 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 05 kwiecień 2010 - 16:15

Już o to pytaleś... nie da sie.

Smaruj go przynajmniej lub zalej, bo pewnie jest zatarty.

u1549y2014v4.gif


#18 JAFAS

JAFAS

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 15 postów

Napisano 05 kwiecień 2010 - 16:28

To jaki jest sens robic taki amortyzator nie odporny na temperatury ?
Ostatnio go rozebrałem i przeczyściłem dalem smaru do środka i nalałem trochę oleju do każdej goleni więc nie moze byc zatarty ;) Nazbieram kase i kupie cos lepszego :D

#19 kundello

kundello

    Moderator

  • Members
  • 8453 postów

Napisano 05 kwiecień 2010 - 16:40

Gdy ktoś jeździ w sezonie, to jest sens.

u1549y2014v4.gif


#20 matisss

matisss

    Jestem tutaj Nowy

  • Members
  • 1 postów

Napisano 18 kwiecień 2010 - 22:13

Też mam tego amorka i też problem przy niskich temperaturach. Zastanawiam się co jest powodem tego problemu? Chodzi o smar? Elastomery? Czy o co? Kompletnie nic nie można z tym zrobić? Pozostaje jazda w 25 stopniach C?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych