Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Propozycja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tullus

Tullus

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:19

Witam, nie wiem czy piszę w dobrym dziale, ale mam następującą propozycję.

Warto by utworzyć małe kompendium wiedzy o amortyzatorach. Widział bym to jako przekrój przez najbardziej znane amorki. Krótki opis każdego bardziej znanego, cena w jakiej można kupić. Szczególnie warto byłoby opisać te do 1000 zł, ponieważ o nie najczęściej są pytania. Wiem, jest specjalny dział do recenzji, ale chodzi mi o krótkie zestawienie wszystkich, coś w rodzaju złotej listy producentów z innego działu. Co na to administracja/moderatorzy ? Fajnie gdyby ktoś się podjął zrobienia takiego zestawienia, sam tego nie mogę wykonać, ponieważ nie posiadam dostatecznej wiedzy na ten temat.
Pozdrawiam ;)

#2 bender

bender

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1280 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:23

Jestem za. Dodatkowo proponuje (żeby utrzymać porządek) żeby o danym amortyzatorze był tylko jeden post, tzn. ja np. pierwszy opisuje RS Dart 3, później ktoś w następnym poście dopisuje jakieś swoje informacje o nim to ja to doklejam do swojego postu a on (ew. mod) kasuje późniejszy post. Tak będzie przejrzyściej.

#3 Tullus

Tullus

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:25

Dokładnie o coś takiego mi chodzi bender, przejrzyste informacje, bez żadnych dyskusji i kłótni, jeden post z zestawieniem jako zamkniety temat.

#4 bender

bender

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1280 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:26

Jako zamknięty to może nie, bo nie będzie jak dopisywać informacji ;)

#5 Obecny

Obecny

    Banned

  • Banned
  • 1737 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:34

ok - napisze już pierwszy rozdział - mianowicie, prosty podział rockshoxa ;)

289 - kup suntour'a
302 - lans logiem firmy
318 - jest ok.
409 - "jestem wymagający, ale nie mam pieniedzy", dobra praca, ale bez bajerów.
426 - mam kase i chce bardzo dobra prace amortyzatora, ale po co przepłacać?
454 - jestem bogaty i licze każdy gram

RACE - jest ok.
SL - licze każdy gram, nie przepłacając
XC - jest git.
TEAM - wymagam, lecz nie mam zbyt wiele pieniedzy
WORLD CUP - jestem pr000000
koham rabdora za jeko dbauosić o ortograwie

#6 arczi

arczi

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 218 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:39

Jestem za. Dodatkowo proponuje (żeby utrzymać porządek) żeby o danym amortyzatorze był tylko jeden post, tzn. ja np. pierwszy opisuje RS Dart 3, później ktoś w następnym poście dopisuje jakieś swoje informacje o nim to ja to doklejam do swojego postu a on (ew. mod) kasuje późniejszy post. Tak będzie przejrzyściej.


Dwa grosze.
Otóż na moje oko nie będzie.
Po to jest forum, aby na konkretny temat o konkretnym przedmiocie mógł się wypowiedzieć każdy w oddzielnym swoim poście. Jak połączy się wszystkie opinie i komenty w jeden post... to sorry ale ani nie będzie czytelne i przejrzyste o co apelujesz, ani nawet pomocne.
Z opinią konkretnego przedmiotu sam wiesz jak jest. No jak w życiu. Jeden poleci i da się za niego pokroić, inny karze się trzymać od niego z daleka trzymając czosnek w ręku. Po to jest właśnie forum aby zebrać jak najwięcej informacji na podstawie których sam możesz wyciągnąć satysfakcjonujące cię wnioski. No ale co do tego chyba obaj nie mamy wątpliwości.
Słowem... Klasycznie. Temat rzucony w pierwszym poście. Reszta się odnosi.


Ps. Obecny... LOL

#7 bender

bender

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1280 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:42

Otóż na moje oko nie będzie.
Po to jest forum, aby na konkretny temat o konkretnym przedmiocie mógł się wypowiedzieć każdy w oddzielnym swoim poście.


Nie chodziło mi o wrzucenie wszystkiego do jednego postu tylko żeby jeden post opisywał jeden amortyzator. Dzięki temu nie trzeba będzie przeglądać np. 10 stron, bo może ktoś coś dopisał o tym czego szukam, tylko odnajdujesz szukany amortyzator i masz wszystkie za i przeciw (pisane przez wielu użytkowników) w jednym poście.

#8 arczi

arczi

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 218 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:43

No to nie można było tak od razu? hehe...

Ok ok.. mea culpa.

#9 Tullus

Tullus

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:43

(wiedziałem, że tak będzie :D)

Arczi uznaję twoje racje, ale mi nie chodzi o zrobienie wyznacznika, tylko ogólnej listy, aby móc się zorientować. Pomoże w decyzji i ułatwi zakup, jesli ktoś wybierze amorek z zestawienia, to przeszuka forum/napisze nowy temat, aby uzyskać o nim więcej informacji i opinii ;) To ma być tylko krótkie, ogólne podręczne zestawienie.

edit. ale ruch, nie zdążyłem odp, wyprzedził mnie bender. Jak zwykle, źle się wyraziłem i trudno mnie zrozumieć :D

#10 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:44

OBECNY- krótko zwięźle i na temat :D
i się zgadzam z tym co obecny napisał, co pisac o amorku jak nie ważny jest amortyzator tylko tłumik w nim zastosowany ewentualnie regulacje który kaŻdy może sprawdzić kupując amortyzator.

#11 bender

bender

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1280 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:47

Proponuję (oczywiście jeśli propozycja przejdzie ;)) taki wygląd:

Rock Shox Tora 318
Dołączona grafika

Parametry:

Cena od ... do ...

Opinie
bender: zzzzzzz

arczi: xxxxxx

Tullus: yyyy

Użytkownik bender edytował ten post 25 marzec 2009 - 22:50


#12 Tullus

Tullus

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:49

O cos takiego mniej więcej mi chodziło bender, przydałyby się też najważniejsze parametry ze strony producenta ;)

#13 Obecny

Obecny

    Banned

  • Banned
  • 1737 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:51

dokładnie michuuu, zamiast dane modele amortyzatorów(toć parametry, wymiary, cała reszte każdy może sobie sprawdzić), bo jest ich tyle, że z tydzien wam zajmie opisanie wszystkich a miejsca to nie chce wiedziec ile ;p, łatwiej opisać tłumiki w nich użyte :)
jutro streszcze technologie marzocchi bo dzis muszem sie uczyc.

Użytkownik Obecny edytował ten post 25 marzec 2009 - 22:54

koham rabdora za jeko dbauosić o ortograwie

#14 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:55

dokładnie a wiadomo czy to będzie tora 318 czy domain 318 oba beda pracowac tak samo, sztywnosć zalezy od grubości goleni i ośki, płynnośc pracy od tłumika i lag czym sa pokryte (chrom, anoda itp)

technologie marzocchi (żeby wyręczyć obecnego)

Speed Sensitive Valve - SSV
Tłumik SSV to wykonany z wysokowytrzymałego tworzywa, uszczelniony tłok. Występuje w dwóch rodzajach, z regulowaną od środka wartością tłumienia i bez regulacji. Na korpusie tłoka znajdują się otwory, przez które z oporem przeciska się olej, tłumiąc kołysanie widelca. Regulowany SSV pozwala po rozebraniu widelca wyregulować kluczem imbusowym wielkość otworów i zmienić tym samym wartość tłumienia. W niektórych widelcach Marzocchi druga wersja SSV jest stosowana jako układ uzupełniający w drugiej goleni. Jedynie w widelce Dirt Jump III i Junior T zaopatrzone są w nieregulowane tłumiki SSV w obu goleniach. W takim wypadku tłumienie można regulować jedynie poprzez zmianę gęstości zastosowanego oleju. Choć wydaje się to niewygodne, tak naprawdę jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie dla tych, którzy nie boją się pracy nad sprzętem. Po ustaleniu metodą prób i błędów odpowiedniej gęstości, tłumienie utrzymuje wymaganą wartość. Wszystkie tłumiki SSV mają taką samą konstrukcję, choć w zależność od modelu widelca różnią się długością i średnicą.

Speed Sensitive Valve Floating - SSVF
Tłumik SSVF jest rozwinięciem technologii SSVF. Tka jak SSV wykonany jest z termoplastycznego wysokoudarowego tworzywa. Pozwala jednak regulować wartość tłumienia pokrętłem umieszczonym na zewnątrz. Ale ważniejszą różnicą jest to, że zawór tłumiący nie jest prostym otworem, ale aktywuje go sprężyna. Dzięki niej, gdy prędkość przepływu oleju przez zawór jest mała, otwór jest stosunkowo duży, a tłumienie słabsze. Kiedy prędkość z jaką przemieszcza się olej rośnie, zawór zamyka się zwiększając w pewnym stopniu siłę tłumienia. To dlatego widelec jest bardziej czuły na małych nierównościach, automatycznie - przy szybszej jeździe w zadowalającym stopniu tłumi szybkość z jaką widelec się prostuje.

High Speed Compresion Valve - HSCV
Najbardziej wyrafinowany tłumik w rodzinie Marzocchi to HSCV. To już nie jest tylko system otworków, przez które przeciska się olej. Stanowi nierozbieralny, sprasowany fabrycznie, metalowy kartusz uszczelniany o-ringami. Jego wnętrze skrywa wyrafinowany system cieniutkich blaszek, które w zależności od prędkości i kierunku przepływu oleju, a także stopnia ugięcia widelca regulują siłę tłumienia. Siła tłumienia płynnie zmienia się. Jest niewielka kiedy widelec pod wpływem małych nierówności szybko ugina się w początkowej fazie skoku. Pozwala jednak na błyskawiczne rozprężenie się widelca po to, by w razie nagłego potężnego ugięcia wykorzystać pełnię skoku. Siła tłumienia powrotu i kompresji rośnie gdy widelec ugina się wolno w połowie wartości skoku maksymalnego. Kiedy jednak prędkość uginania się rośnie, wartość tłumienia powrotu wzrasta zmniejszając siłę tłumienia kompresji, żeby bardziej gładko pochłonąć nierówność. Przy wysokiej prędkości uginania się wzrasta, a widelec cały czas ugina się grożąc dobiciem, blaszki zaworu automatycznie zwiększają siłę tłumienia kompresji żeby temu zapobiec. To prawdziwy mechaniczno-hydrauliczny komputer analizujący sytuację i dopasowujący do niej działanie tłumika.

Extension Travel Adjustment - ETA
ETA to nic innego jak zmodyfikowany tłumik HSCV przeznaczony do widelców ze sprężyna zwojową. Jest tak przekształcony żeby całkowicie blokować przepływ oleju. Po przestawieniu dźwigni do oporu i ugięciu widelca nie prostuje się on utrzymując zadaną długość. Umocowana na końcu tłumika sprężyna pozwala zablokowanemu widelcowi uginać się. Skok nie jest duży (ok. 30 mm), ale wystarczający nawet na technicznie trudnych podjazdach.

Extension Control Cartrige 5 - ECC 5
ECC 5 to druga wersja tłumika kontrolującego wysokość widelca. ECC 5 przeznaczony jest wyłącznie do widelców powietrznych. Zapewnia możliwość dopasowania wartości tłumienia za pośrednictwem pięciopozycyjnego regulatora. Piąty stopień całkowicie blokuje przepływ oleju przez tłumik, po ugięciu widelca nie prostuje się on utrzymując zadaną długość. Pozostałe stopnie tłumienia pozwalają dobrać optymalne dla masy i stylu jazdy parametry.

TST5
W systemie tym używa się elastycznego zbiornika z gumy w, którym gromadzi się olej.Kartusz TST5 wyposażony jest w regulator siły tłumienia powrotu (umieszczony u dołu goleni widelca) oraz pięciopozycyjny regulator siły tłumienia kompresji (umieszczony na szczycie goleni).Przekręcenie go w pozycje piątą blokuje skok widelca.

TST2
Zamknięty lecz serwisowalny kartusz z dwupozycyjnym regulatorem tłumienia kompresji umieszczonym na szczycie goleni.W pozycji "open" widelec pracuje normalnie, w pozycji "close" następuje blokada skoku.U dołu goleni znajduje się regulator siły tłumienia powrotu.

ATA
System ATA oferuje użytkownikom wszelkie korzyści sprawdzonego systemu Doppio Air wraz z możliwością zmiany wartości skoku.Osiem obrotów pokrętłem zmienia wartość ugięcia widelca o 40mm.Sprężyna pneumatyczna automatycznie dostosowuję progresję twardości do zmian skoku.Do dyspozycji użytkownika jest jeszcze komora dobicia, a zmieniając w niej ciśnienie, można wpływać na progresję twardości widelca pod koniec skoku.

RC2
System tłumienia pozwalający na niezależną regulację tłumienia kompresji i powrotu za pomocą dwóch zewnętrznych regulatorów.Pozwala też na regulację naprężenia wstępnego.

RC2X
Rozwinięcie systemu RC2, RC2X uzupełniony jest o specjalny kartusz X w lewej goleni widelca.Za jego pomocą można regulować tłumienie kompresji przy maksymalnym ugięciu.

VA
Pozwala regulować naprężenie wstępne bez konieczności wymiany sprężyn czy rozbierania widelca.Zmiana następuje w wyniku przekręcenia pokrętła redukującego objętość powietrza w goleni, co wpływa na zmianę progresji twardości.

Rebound Valve - RV
Rebound Valve wpływa na tłumienie kompresji i powrotu w zależności od stopnia ugięcia widelca.W zależności od modelu widelca wartości te można modyfikować oddzielnymi regulatorami umieszczonymi na zewnątrz lub wewnątrz widelca.

Rebound Compression Valve - RCV
Rebound Compression Valve wpływa na tłumienie kompresji i powrotu w zależności od stopnia ugięcia widelca.Wartości te można modyfikować oddzielnymi regulatorami umieszczonymi za zewnątrz widelca.

Single Function Air - SFA
Single Function Air unikalny zawór pozwala na jednoczesną regulację naprężenia w głównej komorze pneumatycznej oraz w komorze negatywnej.Za pomocą zaworu PAR można regulować progresję twardości widelca pod koniec jego skoku.

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 25 marzec 2009 - 23:46


#15 Tullus

Tullus

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:56

Nie chodzi mi o wszystkie informacje, tylko najwazniejsze jak tłumnik, skok, szerokość goleni etc.

#16 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 22:59

ROCK SHOX

Motion Control
System tłumienia Motion Control to wejście na nowy
poziom technologii tłumienia - zaprojektowany
dla rowerów górskich przez kolarzy górskich.
Oferuje najszerszą skalę regulacji.
Superaktywny w najcięższym terenie, niezwykle skuteczny
podczas najcięższych zjazdów.
Nieznany dotąd komfort i kontrola - taka jakiej
pragniesz. Bez kompromisów..
Eleganckie,precyzyjne i modułowe wykonanie
Motion Control, oferuje skuteczny sposób tłumienia,
który nawet na najdłuższych zjazdach zachowuje niezmienną
charakterystykę pracy.
Modułowa konstrukcja umożliwia dokonywanie w prosty
sposób up-garde'ów - bez konieczności dokonywania
krwawiących olejem operacji.
Solidna konstrukcja gwarantuje znacznie dłuższą
wytrzymałość ,aniżeli przewidywana długość życia kolarza
górskiego. Znakomite wykonanie.

System poplock
Zablokuj....odblokuj w przeciągu jednej krótkiej chwili.
Najnowszy system regulacji, dzięki manetce,którą
możesz zamontować w dowolnym miejscu,umożliwi ci
precyzyjną i szybką zmianę ustawień.

Floodgate
Klucz do systemu Motion Control.
Płynna regulacja ustawienia "lock" zapobiegająca
odbijaniu i gwarantująca lepszą kontrolę
w agresywnym terenie.
Możesz wybrać ustawienie "lock"przy którym
widelec powinien odbijać i uaktywniać się,
podejmując walkę z nierównościami.
W pozycji "lock" maksymalne ustawienie floodgate
generuje minimalną pracę widelca,podczas gdy
ustawienie floodgate na minimum zwiększa aktywność
amortyzatora.
Działanie systemu objawia się tym, że amortyzator mimo jego zablokowania, w wypadku wystąpienia znacznych nierówności terenu, będzie się uginał. System Floodgate pozwala regulować to, jak silne drgania, mają powodować zwolnienie blokady amortyzatora. System Floodgate jest regulowany, w zależności od modelu, wewnętrznie (przy pomocy klucza imbusowego 2.5 mm) lub zewnętrznie, złotym pokrętłem GATE. Im wyższy jest poziom Floodgate, tym większa siła drgań jest potrzebna, aby zwolnić blokadę amortyzatora.

2-Step Air™
Regulacja skoku nigdy nie była tak łatwa. System 2-Step Air pozwala w czasie jazdy górskiej i Freeride zmieniać skok widelca. Wystarczy przekręcić pokrętło regulacyjne o 60 stopni w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, a następnie ugiąć widelec, a skok widelca zmniejszy się o 45mm. Jeżeli chcesz powrócić do pełnego zasięgu skoku, przekręć pokrętło regulacyjne o 60 stopni w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i odciąż widelec lub po prostu jedź dalej.

All-travel - skok
System pozwalający na zmianę skoku za pomocą znajdującej się wewnątrz tulei, którą można ustawić skok 60 mm, 80 mm, 100 mm np.:
SID ustawianie 60 mm – 80 mm i odwrotnie
- 1 tuleja z lewej strony,
PILOT 80 mm – 100 mm i odwrotnie
- 2 tuleje po 1 z każdej strony,
BOXXER Race 178 mm – 152 mm i odwrotnie
- 2 tuleje po 1 z każdej strony.

Amortyzacja IsoLite
Jest to nowa, opatentowana przez RockShox technologia sprężyny amortyzatorów tylnych. Amortyzacja IsoLite pozwoliła uzyskać: określoną dla skoku kompresję i tłumienie powrotu.
Zalety amortyzacji IsoLite w porównaniu ze sprężyną powietrzną: mniejsze drgania, łatwiejsza konserwacja, prostsze ustawianie

BlackBox
Technologie powstające w ramach Programu BlackBox Racing to wynik wspólnej pracy naukowców i zawodników. Celem programu jest tworzenie produktów umożliwiających zawodnikom osiąganie najlepszych wyników. Produkty są testowane przez najlepszych zawodników na świecie.
BlackBox SpeedStack - technologia ta występuje w amortyzatorach Boxxer WorldCup. SpeedStack to dodatkowa kontrola ciśnienia kompresji, która znajduje zastosowanie w zawodach downhillu. SpeedStack zmienił funkcję FloodGate.
Korona z rurą sterową BlackBox - tworzy wraz z rurą sterową jedną część, co minimalizuje wstrząsy i wibracje. Korona z rurą sterową, wykonana w technologii BlackBox, zbudowana ze sztywnego i lekkiego karbonu.

Blokada TurnKey
Blokada TurnKey jest prostym i efektywnym rozwiązaniem zastosowanym w widelcach Judy J3 i J4. TurnKey umożliwia dwie pozycje ustawiania blokady „włączona” i „wyłączona”. Blokada TurnKey może być zastosowana z manetką PopLoc i PopLoc Dual. System TurnKey wyposażono w opatentowany mechanizm otwarcia blokady i uginania się widelca, pod wpływem silnego uderzenia, który chroni zarówno widelec, jak i rowerzystę w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń.

Dual Air
Lekki system pozwalający na wszechstronne ustawianie amortyzacji. Dwie niezależne powietrzne komory umieszczone w lewej goleni widelca.

Hydra Coil 2 (HC2)
Umożliwia bardziej optymalną regulację tłumienia z minimalnym nakładem konserwacji.

Integration
Nowa przelotka do przewodu hamulca tarczowego. Umożliwia pewne zamocowanie linki na boosterze amortyzatora. Zapobiega jej otarciom lub zerwaniu.

PURE De Lite
System tłumienia z jednym tłumikiem, wspomagany komorą powietrza, pozwalającą na regulację komfortu jazdy (płynność systemu: twarda – miękka amortyzacja).
Komora powietrzna - nacisk (regulacja ciśnieniem powietrza z góry) 20-60 psi.
Tłumik dolny – tłumienie powrotu (regulacja pokrętłem „królik - żółw”).

Solo Air
Solo Air jest to łatwy do ustawienia system sprężyny powietrznej, który znalazł zastosowanie w widelcach Tora, Recon i Boxxer. Dzięki jednej sprężynie powietrznej, gdzie negatywna i pozytywna komora powietrzna są jednocześnie pompowane przez jeden wentyl, system Solo Air jest bardzo łatwy w regulacji, lekki i skuteczny.

System Maxle
Nowa sztywna 20 mm oś Maxle. Udoskonalony, bardzo prosty w obsłudze system blokady.

System uszczelek XXX
System XXX – potrójna uszczelka. Nowym elementem tego systemu jest okrągła uszczelka z gąbki, która jest nasączona olejem, dzięki czemu górne golenie są dobrze nasmarowane, a amortyzator pracuje sprawnie.

U-Turn
Ręczna regulacja skoku sprężyny o 45mm przy pomocy zewnętrznego pokrętła. Twardość sprężyny pozostaje bez zmian niezależnie do zmiany skoku.

U-Turn AIR
System amortyzacji U-Turn AIR, oferuje wszystkie korzyści systemu Dual Air oraz dodatkowo możliwość zewnętrznej regulacji skoku. 6 obrotów pokrętła regulacyjnego zmienia skok o 30 mm. Twardość sprężyny pozostaje bez zmian niezależnie do zmiany skoku.

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 25 marzec 2009 - 23:45

  • Tullus lubi to

#17 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 23:00

MANITOU

SPV Evolve [stosowany w: Sherman,Nixon,Minute,Black,Skareb]
SPV Evolve jest udoskonaleniem rewolucyjnego systemu tłumienia
Stable Platform. Nowy SPV Evolve jest czulszy na małe nierówności,
ma zwiększoną regulację,jednocześnie stał się bardziej wydajny
na podjazdach i skuteczniejszy na zakrętach.
Podczas gdy gorsze dampery uzyskując lepszą wydajność
pedałowania kosztem pogoszenia kompresji, SPV EVolve
jest jedynym systemem ,który poprawia pracę zawieszenia zarówno
na podjazdach jaki zjazdach.


SPV [Swinger]
Technologia,która zapoczątkowała rewolucję w systemach tłumienia.
SPV umożliwia zewnętrzną regulację "pedaling platform",
posiada regulację progresywności tłumienia i specjalny zawór
stabilizacyjny.SPV eliminuje niepożądane "bujanie" zawieszenia.
Dzięki SPV możesz szybko i sprawnie ustawić efektywność dampera
przy pomocy pompki.

TPC LOCKOUT [Axel,Slice, Black,Skareb]
Tłumienie TPC bazuje na dwóch niezależnych tłoczkach, z których
jeden odpowiada za optymalne tłumienie,drugi za kompresję oraz lockout.
Nowa regulacja Quick Range umożliwia szybką zmianę ustawień dampera za pomocą
półobrotu pokrętła.

TPC [Nixon, Sherman]
Niskociśnienionwy system tłuemienia. System opiera się na dwóch tłoczkach:
pierwszy odpowiada za tłumienie,drugi za kompresję. Obydwa posiadają
odrębne regulacje. Żaden inny system tłumienia nie wygrał tylu edycji Pucharu Świata.

TPC Remote Lockout
Nowy system lockoutu sterowany za pomocą manetki -jednym szybkim ruchem.
Kombatybilny ze wszystkimi systemami TPC. Zestaw obejmuje manetkę,
kabel,damper. Dostępny dla prawo i lewo ręcznych.

FLUID FLOW DAMPING
FFD jest hydraulicznym systemem tłumienia z odrębnymi tłokami
kompresji i odbicia. FFD posiada możliwość regulacji odbicia
w większości modeli.

PLATFORM PLUS
Nowy na sezon 2005. PP jest unikalnym system zaworowym,zaprojektowanym
w celu zwiększenia efektywności pedałowania, a jednocześnie eliminacji efektu "bujania".

RA
Technologia "odwrotnej podkowy" gwarantuje większą sztywność i
wzmocnienie newralgicznych punktów. Wielkość podkowy amortyzatora
została zoptymalizowana, podobnie jak sztywność,poprawiając radykalniE sterowność.

OnePointFive
Jest to nowy standard grubości rury sterowej,który poprawia
siłę konstrukcji,kontrolę i wytrzymałość.
OnePointFive poprawia wtrzymałość o 44% ,a o 138% zwiększa sztywność
w stosunku do konstrukcji opartych o standard 1 1/8".
OnePointFive pozwala na uzyskanie lekkim widelcom, długości skoku 170mm, wymaganego przy ekstremalnej jeździe.

INFINITE TRAVEL
IT pracuje, bazując na przesyle powietrza pomiędzy negatywną i pozytywną komorą.Dzięki manetce montowanej na kierownicy możliwa jest zmiana ustawień za pomocą kliknięcia, bez konieczności zmian twardości spręzyn.

RTWD
Regulacja skoku pozwalająca rowerzyście na zmianę długości skoku poprzez
regulację zewnętrzną bez koniecznościzmiany twardości sprężyn.
Wskaźnik długości skoku jest bardziej funkcjonalny od innych systemów,
oferując 30mm więcejskoku w każdym z modeli.

RAPID TRAVEL II
RT II umożliwia zmianę długości skoku za pomocą przełącznika, obniżając przód i usztywniając amortyzator by poprawić pracę na podjazdach.
Szybkie użycie przełacznika pozwala na błyskawiczny powrót do normalnej płynnej pracy amortyzatora na zjazdach (40mm więcej).

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 25 marzec 2009 - 23:45


#18 Lokomisiek

Lokomisiek

    Wtajemniczony

  • Members
  • 1253 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 23:01

szerokośc goleni to juz każdy sobie sprawdzi jak będzie chciał kupić. jeden amor ma kilka odmian. to bez sensu napisac jaki tłumik jak pracuje, co ma (tak jak napisałem wyżej) i wszystko i jak ktoś luknie że takie cos go interesi to szuka sobie amora z tym tłumikiem i gitara.
jak komus się chce niech napisze jaki amor jakie ma dane i juz.

Użytkownik michuuu92 edytował ten post 25 marzec 2009 - 23:05


#19 Obecny

Obecny

    Banned

  • Banned
  • 1737 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 23:02

tullus, tylko po co, od tego sa strony producentow, jak ktos jest zainteresowany to sobie wejdzie i sprawdzi, a jak czegos nie jest pewien to zapyta, ot co.
a opinie dotyczące danych tłumików napisze każdy, kto miał z danym tłumikiem stycznosc :)
koham rabdora za jeko dbauosić o ortograwie

#20 Tullus

Tullus

    Dumny Forumowicz

  • Members
  • 231 postów

Napisano 25 marzec 2009 - 23:33

Dobra chłopaki przyjmuję waszą argumentacje. To chyba pomysł został poparty, wymaga tylko dopracowania formy. Czekamy na opinię moderatorów.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych