Forum rowerowe

Witaj na forum rowerowym BikeForum.pl!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum. Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji, co umożliwi Ci pisanie wiadomości, prywatną korespondencję z innymi użytkownikami forum, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych ułatwień w korzystaniu z forum.

Rejestracja jest szybka i łatwa więc dołącz do nas już dzisiaj!

Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Manitou R7 Elite - jak dbać?

1. 25-04-11 12:17
    Jestem tutaj Nowy Avatar Kadav

Manitou R7 Elite - jak dbać?

Witam...

Trochę głupio się przyznać, ale nie mam zielonego pojęcia, jak dbać o ten amortyzator. Jakie powinno być ciśnienie w 80mm? Jak należy go smarować? Co ile?

Możliwe, że wywołałem uśmiech u niektórych pisząc tego posta, ale jestem kompletnym laikiem, który chce dobrze użytkować swój rower ciorając go po lasach/górach.

Pozdrawiam

2. 25-04-11 12:38
    Moderator Avatar swierzak
    Dostał podziękowań 208
    Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi Po to jesteśmy aby Ci pomóc...

A więc co do Manitou. Jakie powinno być ciśnienie? Takie aby ugięcie wstępne (tzw. SAG) była na poziomie od 10 do 20% całego realnego skoku amortyzatora.

Mówiąc prostym językiem - gdy wsiadasz na rower amorek powinien wchodzić od 8 do 16mm. Wtedy ciśnienie jest prawidłowe. Załóż na niego gumkę recepturkę, weź linijkę i sobie zmierz.