Forum rowerowe

Witaj na forum rowerowym BikeForum.pl!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum. Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji, co umożliwi Ci pisanie wiadomości, prywatną korespondencję z innymi użytkownikami forum, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych ułatwień w korzystaniu z forum.

Rejestracja jest szybka i łatwa więc dołącz do nas już dzisiaj!


Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Zasada doboru długości korby

  1. 18-02-07 23:38
    #1
    Dumny Forumowicz
    Rejestracja
    Jan 2007
    Postów
    468
    Dostał podziękowań 79

    Zasada doboru długości korby

    Interesuje mnie jaka jest zasada obowiązująca przy doborze długości korby?. Może ktoś wyjaśni?.

  2. 23-02-07 11:56
    #2
    Jestem tutaj Nowy Avatar wluczega
    Rejestracja
    Feb 2007
    Postów
    29
    Dostał podziękowań 3
    o ile sie niemyle to raczej niema nato zasady,poniewaz kazda moze pasowac.Najlepiej poprostu przetestowac(jesli jest taka mozliwosc).Z korbami jest tak,ze jesli dobierzesz zbyt krotka to moze sie okazac ze zebatki beda zachaczac o rame,to samo idzie to zbyt dlugiej,moze byc to ze trudno bedzie dostosowac mechanizm.najlepiej uzyc tej samej dlugosci jaka jest oryginalnie mam nadzieje ze oto chodzilo

  3. 24-02-07 18:09
    #3
    Dumny Forumowicz
    Rejestracja
    Jan 2007
    Postów
    468
    Dostał podziękowań 79

    Nie, nie o to mi chodziło.

    Tak w zasadzie nie wiem o czym piszesz "wluczega". Nie wiem czy Ty wiesz sam o czym napisałeś. Wg mnie to im dłuższa korba, to dłuższe ramię czyli zakładając, że siła naszego nacisku na pedał jest stała, uzyskuje się większy moment obrotowy (siła razy ramię). Ograniczeniem długości korby jest odległość do ziemi, technika jazdy na zakrętach i siła własna w nóżkach. Zbyt długa korba może dać moment przekraczający nasze możliwości. Nie ma natomiast związku z zębatkami, zahaczaniem o ramę. Może są jeszcze inne kryteria i o to mi chodziło.

  4. 24-02-07 19:24
    #4
    Jestem tutaj Nowy Avatar wluczega
    Rejestracja
    Feb 2007
    Postów
    29
    Dostał podziękowań 3
    o kurde sory myslalem ze chodzi o os korbowodu,ale spoko chcialem tylko pomoc.aha i ja wiem oczym pisze a co do tej dlugosci korby to chyba juz wszystko jasne przynajmiej wiem tyle co ty mozna jeszcze dodac-roznica dlugosci w zaleznosci od sprzetu i jego przeznaczenia i juz

  5. 26-02-07 09:07
    #5
    Początkujący Forumowicz Avatar spyder
    Rejestracja
    Jul 2006
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    92
    Dostał podziękowań 3
    Korby należy dobrać do wzrostu użytkownika, choć ze względu na niewielki wybór bywa to trudne. Zazwyczaj spotyka się korby długości 170,175 i 160 mm. Przy ich doborze (o ile istnieje taka możliwość) przyjmuje się zazwyczaj, że długość korby powinna wynosić 10% wzrostu rowerzysty. To stwierdzenie jest dosyć arbitralne. Powszechnie przyjmuje się, że korby w rowerze górskim powinny być blisko o 5 mm dłuższe niż w odpowiadającym mu wymiarami rowerze szosowym. Wynika to z konieczności uzyskiwania wyższych momentów obrotowych do jazdy w terenie, choć zbyt długie korby zmniejszają prześwit i kadencję (prędkość obrotową pedałowania). Wymiana korb - kosztowna i wymagająca specjalnych narzędzi - powinna następować jedynie wtedy, gdy jest niezbędna. Długość korby mierzy się pomiędzy środkiem otworu na oś suportową a środkiem otworu na oś pedału.
    Pamiętam z czasów jazdy na szosie ( ulterga 600 na columbusie ), że zbyt długa korba mogła być męcząca, a tak ogólnie to jeździłem na biopace więc jeszcze co innego. Obecnie jeżdże wyłącznie w górach od nastu lat i mogę potwierdzić cytowaną wyżej teorię zwłaszcza przy młynku na ostrzejszym podjeździe.
    v - max - 82,4 km/h - las
    day's max - 168 km - szosa w tym przełęcz Krowiarki

  6. 26-02-07 12:55
    #6
    Dumny Forumowicz
    Rejestracja
    Jan 2007
    Postów
    468
    Dostał podziękowań 79

    Serdeczne dzięki za porządną informację.

    Moje pytanie wiązało się z tym, że przyszedł czas na wymianę w moim górskim rowerze zużytej przekładni przedniej (wszystkie tarcze znitowane). Nie zamierzałem tego robić sam, bo nie posiadam ściągacza do korb. Była więc okazja do ewentualnie lepszego doboru pod "siebie" takiego elementu jak długość korb czy ilości zębów w tarczach przekładni. Czułem, że nie można tu przedobrzyć biorąc pod uwagę tylko zasady zwykłej fizyki. Każdy z nas ma przecież określoną wydolność a przecież nic nie ma za darmo. Nie chcę się zbytnio rozpisywać ale Twoje informacje są świetnym uzupełnieniem tego co warto wiedzieć. Pozdrawiam

Odpowiedz na ten temat
Podobne wątki
  1. Korby
    Dodane przez zetor65 na forum Warsztat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-04-09, 15:45
  2. zasada działania makrokesz i ze sklepu amortyzatorow
    Dodane przez Danielasty na forum Amortyzatory
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-08-08, 16:35
  3. Zasada-rowery
    Dodane przez Tullus na forum Dyskusja ogólna - Sprzęt rowerowy
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-07-08, 23:13
  4. Części do korby
    Dodane przez rukh na forum Napęd
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-04-08, 19:33
  5. długość korby
    Dodane przez Biker5 na forum Napęd
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-03-08, 14:12
Uprawnienia
  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów