Forum rowerowe

Witaj na forum rowerowym BikeForum.pl!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum. Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji, co umożliwi Ci pisanie wiadomości, prywatną korespondencję z innymi użytkownikami forum, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych ułatwień w korzystaniu z forum.

Rejestracja jest szybka i łatwa więc dołącz do nas już dzisiaj!


Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Suntour Raidon R.L.

  1. 03-08-09 00:28
    #1
    Jestem tutaj Nowy
    Rejestracja
    Jul 2009
    Skąd
    Lubuskie
    Postów
    4
    Thanked 5 Times in 1 Post

    Suntour Raidon R.L.

    Wrzucam moją recenzje która została usunięta, z powodu pomylonego przezemnie działu

    Suntour Raidon R.l. air to najtańszy pneumatyczny amortyzator firmy Suntour
    jest to wersja z manetką na kierownice do blokowania skoku. Za tłumienie posłużył katridż olejowy zaś za sprężyne odpowiada komora powietrzna. Raidon nie ma regulacji tłumienia(moja wersja nie ma, z innymi nie wiem ). Kupiłem tegoż właśnie amorka bo nie miałem wielkiej kasy na amorek(500zł) i z tego co się naczytałem to w tej cenie najlepszym rozwiązaniem był właśnie Raidon i trochę droższy Epicon, epicona nie brałem bo nie mogłem dostać wersji z pivotami. Zakupiłem więc Raidona. Miałem z nim problemy, o których pisałem na forum ale już jest wszystko ok, początkowo amortyzator dość sztywno chodził ale wbiłem mu ciśnienie ok 100Psi na którym też słabo chodził na początku, ale po przejechaniu jakiś 80km w dość ciężkim terenie amorek jakby się dotrał i już bardzo przyjemnie pracuje. . . Jeździłem na rowerze z olejową torą i jak dla mnie jest za twarda, jeździłem też na SIDzie kolegi ale to już inna klasa. Myślę, że z małobudżetowych amorów powietrznych Raidon czy Epicon jest dobrą propozycją. Wiadomo, że nie jest to RS SID, czy Reba bo to nie ta klasa ale za niedużą kase można mieć naprawdę przyzwoitego pneumatyka z szerokimi możliwościami regulacji.
    Teraz Plusy i Minusy które dostrzegłem po paru tygodniach uzytkowania,

    Plusy:
    -Dobry współczynnik Cena/Jakość
    -Sprężyna powietrzna
    -Duży zakres regulacji za pomocą ciśnienia
    -Katridż olejowy który ładnie tłumi
    -Hydrauliczna blokada skoku(przydatna podczas podjazdów i na asfalcie)

    Minusy:
    -Początkowe problemy z dostosowaniem ciśnienia pod siebie(cały czas dawał wrażenie twardego)
    -golenie górne pokryte jakąś czarną farbą która już zaczyna się scierać, nieestetycznie to wygląda

    To wszystko, Pozdrawiam

  2. Użytkownicy, którzy podziękowali za tę wiadomość:


  3. 03-08-09 09:10
    #2
    Dumny Forumowicz Avatar Lukasz-93
    Rejestracja
    Jun 2008
    Skąd
    Wodzisław Śląski
    Postów
    434
    Dostał podziękowań 38
    Ta farba to anoda, która schodzi w każdym anodowanym amorze

    Szkoda, że tak puźno ta recka, bo chciałem go kupic, ale nie wiedziałem jak się spisuję, wiec postawiłem na tańszego XCR'a

  4. 03-08-09 11:33
    #3
    Wtajemniczony
    Rejestracja
    Mar 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,749
    Dostał podziękowań 234
    Skąd wiesz, że tłumik dobrze działa, skoro go nie masz?
    Istnieje różnica między umysłami chorymi a głębokimi...
    Galeria grupy Śląsk || Galeria grupy Śląsk cz.2 || Moje własne

  5. 03-08-09 11:57
    #4
    Wtajemniczony Avatar Wełniak
    Rejestracja
    Mar 2008
    Skąd
    Bolesław / Olkusz
    Postów
    1,722
    Dostał podziękowań 293
    Ile przejechałeś na nim kilometrów? W jakich warunkach na nim jeździłeś? Czy masz różnice jak działa przy 25 stopniach Celsjusza a jak przy 10?
    Ostatnio edytowane przez Wełniak ; 03-08-09 o 11:59

  6. 03-08-09 17:32
    #5
    Jestem tutaj Nowy
    Rejestracja
    Jul 2009
    Skąd
    Lubuskie
    Postów
    4
    Thanked 5 Times in 1 Post
    amortyzator mam dokładnie 4 tydzien, przejechałem ponad 700km z czego 70% to las i dziury. Co do temperatury to może w 10 stopniach go nie testowałem ale w okolicach 15-30stopni. Zauważyłem, że amor chodzi troszkę gorzej w wyższej temperaturze, moze być to spowodowane rozszerzalnością powietrza, gdyby był napełniony azotem napewno nie byłoby z tym problemu
    Co do Neverminda to według danych technicznych które dostałem wraz z amorkiem, ma on katridż olejowy który jest odpowiedzialny za tłumienie, lecz. . I tu mój błąd. . dostałem specyfikacje modelu raidon L.O.D. który ma spręzynę stalową i tłumienie właśnie za pomocą Katridża. Moj model ma tłumienie powietrzne i hydrauliczną blokadę skoku.
    Ostatnio edytowane przez arudni ; 03-08-09 o 17:39

  7. 03-08-09 18:26
    #6
    Dumny Forumowicz Avatar misio_gogo
    Rejestracja
    May 2007
    Skąd
    Zadupie
    Postów
    448
    Dostał podziękowań 40
    Tłumienie powietrzne? O czymś takim nie słyszałem. Raczej sprężynę powietrzną

  8. 03-08-09 19:25
    #7
    Jestem tutaj Nowy
    Rejestracja
    Jul 2009
    Skąd
    Lubuskie
    Postów
    4
    Thanked 5 Times in 1 Post
    tak sprężyna sory, ale w rubryce tłumienie jest wpisane powietrze więc tak napisałem

  9. 07-08-10 01:25
    #8
    Elita Forum
    Rejestracja
    May 2010
    Skąd
    Lubin
    Postów
    2,098
    Dostał podziękowań 223
    Posiadam tegoż Raidona od ponad roku. Amor zrobilł ok. 12 000km. Pozwalam sobie dopisać kilka spostrzeżeń.

    +'sy

    + dobre trzymanie powietrza, na przestrzeni sezonu był praktycznie 1. raz dopompowywany, i to przez moją nieuwagę tylko (nacisnąłem wentylek bawiąc sie przy myciu )

    + blokada: nadal działa, po doświadczeniach z xcr'em nie wierzyłem w jej żywot. nauczyłem się ją wykorzystywać na podjazach, asfaltach, przydaje się. pod warunkiem że wpasuje się jej używanie w swój rytm jazdy. dobrze również, że nawet zablokowany amor ma ten centymetr czy półtora skoku.

    + praca amora w lesie, w terenie, 1 słowem offroad: moze to fikcja, ale mam przeświadczenie, że raidon potrzebuje jakiegoś kwadransa-do półgodziny, aby się 'rozruszać'. najlepiej zdarza mu się pracować, kiedy jest pod wpływem ciągłych bodźców wertepowych, że się tak wyrażę. przy pokonanywaniu sekwencji uskoków /korzenie, kamienie/, wydaje się, że każdą następną przeszkodę 'połyka' z większą gracją. jeśli wyjedziemy na równe, amor 'uśnie' i znów będzie potrzebował chwili, aby wczuć się w terenową pracę. tyle że zastrzegam, tę część opinii proszę traktować jako czysto subiektywną. nie każdemu przypadnie do gustu przypisywanie amortyzatorowi: 'snu' i 'pracy'

    + wygląd. szału nie ma, anoda zlazła /czemu SR po prostu nie zrobi ich od razu w kolorze alu?/.. mimo to jest OK.

    no i -sy

    - po pierwsze....luzy, luzy, jeszcze raz luzy.. lewa goleń wydaje się nadal zachowywac sztywność. niestety prawa dorwała ostry luzik. najbardziej drażni to, że mocno skrzypi, kiedy pracuje napęd. przy pedałowaniu na stojąco, dźwięk jest wręcz sugerujący niesprawność roweru. w serwisie rozłozyli ręce .... 'możemy za 50zł panu rozkręcić, przesmarować, ale nie gwarantujemy, że to cokolwiek zmieni'. sam nic nie wskóram, bo na amorach w ogóle się nie znam /bo nie lubie sie grzebać. lubie tylko jeździć lol. moja wiedza rowerowo-techniczna ogranicza się do minimum wymuszonego życiem na trasie. wiem wiem, to dziwne, ale taki już ze mnie przypadek/. zaznaczam że amor jeździ z niczym innym, jak tylko z v-kami deore lx /choć lubie przedni hamulec, nie zaprzeczam, i w tym upatruje przyczynę luzu/

    - po zimnej części roku wewnatrz sterówki pojawił się rdzawy nalot. zapewne moja wina, gdy nie doczyściłem stalowej rury z soli/lodu.

    - poniżej temperatury +5C, a niekiedy, jak jest wietrznie to już przy +10C, raidon praktycznie przestaje być amortyzatorem, a staje się sztywniakiem. 'to normalne w każdym amorze', powiedziała kobita w moim rowerowym. OK jasne, tylko kolega na olejowej torze przy minus 10 chodzi tak, jak ja na raidonie w środku lata

    No to by było na tyle. Mam zamiar pojeździć na Raidonku tak do przyszłej wiosny/początku lata. Zależnie, jak pozwoli mi ta prawa goleń, no i finanse.
    A wtedy, mam nadzieję, powiem już adieu świetnej marce Suntour

    PS ok, wyjde na ignoranta, ale kto pyta ponoć nie błądzi: zna ktoś patent na tego typu luzy, skoro serwis się od tego odżegnuje?

  10. 07-08-10 09:18
    #9
    Moderator Avatar kundello
    Rejestracja
    Aug 2007
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    8,116
    Dostał podziękowań 1,039
    Na luzy jest jeden patent. Wymienić tuleje lub je jakos zaciśnąć, np klejem do metalu.
    reBike.pl serwis rowerowy Rzeszów

  11. 22-08-10 23:44
    #10
    Elita Forum
    Rejestracja
    May 2010
    Skąd
    Lubin
    Postów
    2,098
    Dostał podziękowań 223
    3 czy 4 dni temu jezdzilem na dosc ostrej ulewie. nastepnego dnia, jak zwykle po deszczu zreszta, pieczolowicie umylem i przesmarowalem rowerek.
    a podczas wieczornej przejazdzki, ku mojemu zdziwieniu zauwazylem ze ... amorek calkowicie przestal chrobotac!


    ocb ...

    ten lekki luz nadal jest, ale nie wydaje zadnych dzwiekow. minelo kilka dni, amor nadal chodzi cicho. o co to moze chodzic?
    zlapal wode, ktora wypelnila luz? wiem, ze mamy 'bogate' deszcze, ale zeby az tak mi nasmarowaly amorek

    zaznaczam, ze oprocz wyczyszczenia tego co jest dostepne z zewnatrz, zadnym zabiegom raidona nie podawalem
    Ostatnio edytowane przez martinXX ; 22-08-10 o 23:47

Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Podobne wątki
  1. SR Suntour Raidon AIR 2010
    Dodane przez zetor65 na forum Amortyzatory
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-08-10, 19:20
  2. SR Suntour Raidon R.L. AIR
    Dodane przez Peter105 na forum Amortyzatory
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-09-09, 20:38
  3. Suntour Raidon - jak zmiękczyć?
    Dodane przez Bazyl na forum Warsztat
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-07-09, 18:27
  4. Suntour Raidon???
    Dodane przez swierzak na forum Amortyzatory
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-06-08, 16:17
Uprawnienia
  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów